Toon posts:

Compuserve ADSL Ervaringen!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.302 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Omdat over deze provider nog geen centraal ervaringen topic is maak ik er even 1, ik zal ook gelijk mijn ervaring ervan delen.

Ik heb het abonnement van 25,00 euro per maand besteld, (geen aansluitkosten en monteur voor 15 euro!) snelheid 5120/768 en kreeg 2 dagen later een brief thuis dat het 2,5 week later zou werken.

2,5 week later netjes mail ehad dat het gisteren (25-06) zou moeten werken, het doe-het-zelf pakket was al een week binnen, heb alles geinstalleerd en na activatie werkte het meteen goed.

Download snelheid 580 kb/sec
Upload snelheid 60 kb/sec
Afstand tot centrale 2500 meter.
Modem: Zyxel 638 (o.i.d) (gratis)
Netwerk: Tiscali Wholesale

het werkt dus goed en snel, alleen toen ik hem vanochtend aanzette deed hij het gelijk al niet meer :( moest modem uit en aanzetten toen deed hij het weer...

Maar tot nu toe ben ik over de snelheid en snelheid en gemak waarmee het werkte nog heel tevreden, ook over de prijs hoef ik niet te klagen.

Ander raar dingetje was wel dat ik voor 15 euro een monteur erbij had besteld, maar ik kreeg dus een doe-het-zelf pakket, en had het dus maarzelf gedaan, op de dag dat ADSL zou werken werd ik gebeld door compuserve of ik de monteur nog nodig had, heb maar nee gezegd want het werkte al.

Wie heeft er nog meer Compuserve ADSL en wat zijn jouw ervaringen?

Laat je horen! :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 10:22 ]

Verwijderd

Een kennis van mij heeft ook dit pakket. Bij hem valt de lijn steeds uit, pas nadat hij de modem heeft gereset is hij weer online.

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:30

vr6-only

Blub Blub

pakketje voor me neef besteld en hij is heel tevreden. wel heeft hij een D-link router met ingebouwde modem en niet zyxel.

werkt perfect :*)

It ain't stupid if it works!

• Janus2700
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01 13:54
Collega van mij heeft sinds kort zeg een maand of 4 adsl van compuserve. Ook voor hem was de prijs erg aantrekkelijk. Alleen blijkt later dat alle gangbare zaken niet mogelijk zijn

- Newsgroep toegang bij bv eweka
- e-mailverkeer via pop3 niet mogelijk zijn (imap wordt wel aangeboden)

Dit zou volgens de helpdesk toch niet worden gebruikt. Op deze manier is een 5 mbit lijn aanbieden voor die prijs niet zo'n probleem meer aangezien je er bijv al geen nieuwsgroepen mee kan raadplegen. Daar heb je immers google voor (aldus de helpdesk) Tevens zouden volgens hen de nieuwsgroepen vol illegale content staan waardoor zij het recht hebben om elke toegang tot deze bron te ontzeggen.

Daar komt bij dat sinds de overgang naar hun eigen netwerk en niet dat van tiscali ook de nodige lijnproblemen zijn opgetreden, wat resulteert in het resetten van modems e.d.

Hij heeft inmiddels dus spijt als haren op zn hoofd dat hij in deze val gevallen is..........

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
IMAP Werkt net zo goed, dan niet beter.

Eweka is inderdaad een issue, maar dat moeten ze samen nog even uitwerken. Zonder directe koppeling tussen die netwerken geen usenet toegang via eweka. TweakNews en andere amerikaanse usenet aanbieders geen probleem verder.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.