[2003] remote install, machine namen hogen niet op

Pagina: 1
Acties:

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 08:28
Ik wil hier stuk of 50pc's installeren met RIS, nou staat dat image al op de server en kan hij hem prima installeren.
Alle werk stations gaan hoeworkxx heten waar xx het numme (dus 1e is hoework01).
Probleem is alleen dat hij het nummer niet ophoogd.
Ik had het gewoon iets van hoework0%# genoemd, dan zou hij hem gewoon moeten ophogen. Doet hij niet. Ook nog verschillende formaten geprobeert. Computer accounts weggegooit, geen effect.
Zodra ik de 1e computer aan de gang zet word er een computer account hoework01 aangemaakt maar de 2e die ik dan aangooi noemt hij doodleuk ook weer hoework01..
je ne snap pas!
Toen maar op andere namen over gestapt: hoews0%#
maar hij doet nu weer hetzelfde geintje.
Wat me wel opviel is dat hij toen ik het in hoews veranderde de computers nogsteed hoework01 noemde en pas na het verwijderen van hoework01 wou hij hoews gebruiken....

vaag, ik heb het wel eens eerder gedaan en toen ging het gewoon goed.

• sharkzor
*bump

heb nu verschillende dingen geprobeerd.

Het blijkt nu dat elke pc die ik wil imagen, de computernaam krijgt van de pc die ik als laatste heb aangemeld op het domein. Ik heb nu dus 50pc's met dezelfde computernaam.

Het vreemde is dat 2 laptops die ik er ook even aangehangen heb, WEL andere computernamen krijgen toegewezen.
Heb zelfs nog een andere netwerkkaart in 1 van de 50 gezet, maar ook daarmee kreeg ik de computernaam die als laatste op het domein was aangemeld. Tenzij ik de laatst aangemelde uit de AD knikker, dan word er 1x een goede naam gegenereerd. Bij de volgende pc is het dan al weer mis....

ik snap er echt niks van, ik begin te vermoeden dat het in die goedkope asrock bordjes zit die hier gebruikt worden.. zou dit kunnen?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59
Normaal krijgt elke pc een uniek id, deze kun je nakijken onder het computer account in je active directory. Dit is echter een combinatie van het mac adres & nog iets wat ik zo niet weet. Hier moet er dus iets fout gaan, het lijkt me stug dat alle asrock bordjes hetzelfde mac adres hebben maar goed. Kijk eerst even na wat er gebeurd met het unieke id als je pc in ris gooit.

• sharkzor
leon1e schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:21:
Normaal krijgt elke pc een uniek id, deze kun je nakijken onder het computer account in je active directory. Dit is echter een combinatie van het mac adres & nog iets wat ik zo niet weet. Hier moet er dus iets fout gaan, het lijkt me stug dat alle asrock bordjes hetzelfde mac adres hebben maar goed. Kijk eerst even na wat er gebeurd met het unieke id als je pc in ris gooit.
"

euh... waar in de active directory? als ik eigenschappen van de aangemelde computer doe zie ik nergens dat id.
Heb je het btw nu over de GUID?
Wat mij wel opviel, is dat het GUID van al die bordjes hetzelfde is. En mn laptop heeft als id zelfs 00000000000000000000000000000000
Wel heb ik al in de install.osc veranderd dat hij als ID niet guid moet pakken, maar 00000000000000000000%MAC%. Dat geeft hij nu ook goed weer als ik de ris start.
Verder heeft dit geen effect gehad...

• leon1e
sharkzor schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:10:euh... waar in de active directory? als ik eigenschappen van de aangemelde computer doe zie ik nergens dat id.
Heb je het btw nu over de GUID?
Wat mij wel opviel, is dat het GUID van al die bordjes hetzelfde is. En mn laptop heeft als id zelfs 00000000000000000000000000000000
Wel heb ik al in de install.osc veranderd dat hij als ID niet guid moet pakken, maar 00000000000000000000%MAC%. Dat geeft hij nu ook goed weer als ik de ris start.
Verder heeft dit geen effect gehad...
Inderdaad ik bedoel het GUID, deze kun je vinden in het computer account in de ad onder het tabblad "Remote Install". Deze ziet er ongeveer zo uit: "{03000200-0400-0500-0006-000700080009}".

In ieder geval moet je dit gebruiken in je install.osc:
code:
1
Global Unique ID:                 %GUID%

• sharkzor
leon1e schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:47:
[...]

Inderdaad ik bedoel het GUID, deze kun je vinden in het computer account in de ad onder het tabblad "Remote Install". Deze ziet er ongeveer zo uit: "{03000200-0400-0500-0006-000700080009}".

In ieder geval moet je dit gebruiken in je install.osc:
code:
1
Global Unique ID:                 %GUID%
tja, maar dat tabblad heb ik natuurlijk niet als ik ze allemaal handmatig heb aangemeld.
Die van de laptops staan er wel tussen.
Maargoed, ik had Global Unique ID: %GUID%
al veranderd in 000000(20nullen geloof ik)+%MAC% omdat hij dus ander sbij elke pc {03000200-0400-0500-0006-000700080009} genereert
dus nu genereerd hij deze dingen> {00000000-0000-0000-0000-00E0182D4CD5}.
Vage is is dat ik nogsteeds de laatst toegevoegde computer naam krijg....

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hij hoogt het nummer niet echt op is mijn ervaring - hij pakt enkel de naam uit je activedirectory + 1 - dus als je de computer account waar hij op dat moment mee bezig is weggooit heb je problemen :)

Verder - als je dezelfde GUID (laat) genereren - dan is het voor RIS dezelfde PC, dat zal je dus eerst moeten uitsluiten :)

• sharkzor
elevator schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 13:48:
Hij hoogt het nummer niet echt op is mijn ervaring - hij pakt enkel de naam uit je activedirectory + 1 - dus als je de computer account waar hij op dat moment mee bezig is weggooit heb je problemen :)

Verder - als je dezelfde GUID (laat) genereren - dan is het voor RIS dezelfde PC, dat zal je dus eerst moeten uitsluiten :)
je kan bij de eigenschappen van de server in de AD opgegeven hoe je die naam wil laten genereren.
Dus daar mik ik gewoon iets van blawork0%# ofzoiets neer en dan moet hij gewoon dat nummertje ophogen. Maar een standaard waarde is bv ook NP+mac adres van de machine die je gaat rissen. Dus dan heeft dat nummertje er verder helemaal niks mee te maken.
anyway, ik heb net in 1 van die machines een vers mobo gedeponeerd en ik krijg nogsteeds de laatst aangemaakte computer naam....
de laptops doen het wel correct....

ik denk toch dat het ermee te maken heeft dat elke pc dezelfde GUID heeft (dit word al vermeld bij het boot schermpje van de netwerkkaart). Ook al genereer ik zelf andere via install.osc (dus die 00000etc.. + %MAC%) pakt hij ze nog niet!!
misschien dat hij op de achtergrond toch naar dat hardwarematige GUID kijkt?

• sharkzor
ik post nog even om te melden dat het probleem is opgelost.
Alle computers hadden dus hetzelfde hardwarematige GUID van 000001000002 etc...
Daar bleek dus het probleem in te zitten. Een belletje naar asrock heeft me een bios opgeleverd waar het GUID 00000000000etc... is. Windows herkend dit en genereert dan zelf een GUID waardoor het dan wel goed gaat. Inmiddels heb ik alle werkstations geflashed en t werkt allemaal perfect.
Zelfs wat scripts aangepast waardoor ze na het booten met f12 helemaal niks meer hoeven te doen of in te vullen :D

enigste wat ik nog mooi zou vinden is dat na de installatie de default domain gelijk goed staat (nu moet je in het pull down menutje de 1e keer nog ffe aangeven dat je op het domijn in wil loggen ipv lokaal) en dat je niet op ctrl-alt-del hoef te drukken (wat overigens wel is opgelost met een reg bestandje, maar dat word pas geladen als er iemand 1x is ingelogd).

• leon1e
Toch de GUID, gelukkig werkt het nu wel goed :). Het default domain geval kun je volgens mij instellen met een reg key, ik weet zo alleen niet welke, mischien even zoeken in het register?

• sharkzor
leon1e schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 10:53:
Toch de GUID, gelukkig werkt het nu wel goed :). Het default domain geval kun je volgens mij instellen met een reg key, ik weet zo alleen niet welke, mischien even zoeken in het register?
kan heel goed ja. probleem is, hoe krijg ik dat erin? kan je ergens tijdens de installatie al regkeys toevoegen? toen het image gemaakt werd stond de computer natuurlijk gewoon op het domijn ingesteld dus blijkbaar word deze sleutel tijdens de installatie verandert.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
Voor dat Ctrl+Alt+Delete: dat is een standaard GPO policy die je zo in kan stellen. Staat ergens onder "security" geloof ik.

Verwijderd

In je $oem$ directory kan je een file plaatsen met als naam cmdlines.txt de items die je in deze file plaatst zullen worden uitgevoerd na installatie (computer niveau)

Voorbeeldinhoud van cmdlines.txt:

code:
1
2
[Commands]
"wscript.exe test.vbs"

Hetzelfde moet niet zo moeilijk zijn voor een registry file (heb atm geen mogelijkheid om dit te testen)

Suc6!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Daarvoor is het Unattended install CD topic een goede bron
(hint: reg.exe gebruiken)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1