Toon posts:

[Nieuwssite] Waar moet ik beginnen?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vanplan voor een veelbezocht forum een nieuwe Frontpage te maken. Hierop wil ik oa. het laatste nieuws, update's van software, link naar het forum, ect. zetten. Zeg maar Tweakers.NET maar dan voor een heel ander doeleinde. Nou heb ik wat gegoogled en op GoT gezocht, maar kom ergens niet achter: Bestaat er software waarmee ik zo'n site kan maken? Ik doel niet op programma's als Frontpage van MS want dan moet ik zelf gaan ontwerpen en dat kan ik niet, domweg omdat ik totaal geen verstand heb van HTML/PHP/ASP/of wat dan ook. Dit soort software bestaat wel voor Forums maar bestaat dit dus ook voor wat ik zoek?

Pascal

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

De motivering moet juist simpel zijn: Als je totaal geen verstand heb van HTML/PHP/ASP/of wat dan ook hebt, dan moet je er wellicht niet aan beginnen :)

En anders zou je kunnen kijken naar een CMS zoals bijvoorbeeld Mambo ;)

[ Voor 20% gewijzigd door BtM909 op 26-08-2005 09:59 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Als je forum op phpBB draait zijn hiervoor extenties te installeren om er een portal omheen te bouwen. Kijk bij de mods op http://www.phpbb.com om deze te downloaden.

Verwijderd

Mambo
Xoops
You name it.

Maar op een gegeven moment zal je toch echt zelf moeten programmeren of op ze minst sql moeten kunnen. Hoe weet het frontend anders waar de data in het forum (db) zit??

Als ik jou was zal ik je eerst eens verdiepen in php en sql voordat je aan zo'n project begint.

Knowledge is power!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan waarschijnlijk wel overweg met spul als IPB en MyReact, ik moet ff een beginnetje hebben want zelf programmeren kan ik niet.

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
Een CMS lijkt me idd het handigst. Wellicht is Drupal wat, of het daarvan afgeleide Civicspace.
Echter, weet waar je aan begint. De software is al geschreven, maar je moet zelf wel aardig wat dingen instellen. Daarvoor heb je basiskennis PHP nodig. Verder hebben CMS'en over het algemeen een database server (MySql, PostgreSql) nodig, dus daar moet je ook wel wat van af weten. Tot slot moet je het geheel ook nog eens geinstalleerd krijgen, dus wat kennis van *n*x systemen en hun beveiliging (chmod/setfacl voor bepaalde delen van de software), en van apache (.htaccesss enzo) is ook vereist.

Let wel dat je dan gewoon de basislayout krijgt. Om de site een persoonlijk karakter te geven moet je nog steeds de HTML in duiken.

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 11:43

André

Analytics dude

Je moet een compleet nieuw frontpage maken voor een site maar je hebt er de ballen verstand van? Ik snap dat niet helemaal, maar dat kan aan mij liggen. Waarom niet iemand zoeken die het wel kan?

Of ga gewoon zelf proberen om iets te maken, dan leer je er ook van :)

Feit blijft dat als je geen standaard iets wil maar maatwerk dat je er dus verstand van moet hebben.

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 10:16:
Je moet een compleet nieuw frontpage maken voor een site maar je hebt er de ballen verstand van? Ik snap dat niet helemaal, maar dat kan aan mij liggen. Waarom niet iemand zoeken die het wel kan?

Of ga gewoon zelf proberen om iets te maken, dan leer je er ook van :)

Feit blijft dat als je geen standaard iets wil maar maatwerk dat je er dus verstand van moet hebben.
Inderdaad, het is moeilijker dan ik dacht. Ik dacht gewoon programmatje, past de kleuren een beetje aan, zet wat instellingen recht en klaar, ff verkeerd gedacht dus |:( In ieder geval, bedankt voor alle reacties, ik ga maar wat hulp hier en daar zoeken want dit wordt nix in me eentje :O

Verwijderd

TYPO3 is een mooi open-source gratis CMS

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 10:27:
TYPO3 is een mooi open-source gratis CMS
Met een behoorlijk stijle leercurve. :)

Verwijderd

Wellicht is Community Server iets voor je?
Alles in 1 pakket, eenvoudig te installeren volgens mij.

http://communityserver.org/default.aspx
Pagina: 1