Asus A8V Deluxe Adaptec 19160

Pagina: 1
Acties:

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Heb gezocht maar geen nuttige informatie kunnen vinden.

Ik heb een probleem met een Adaptec 19160 SCSI kaart op een Asus A8V Deluxe moederbord.
Er zitten 2 schijven van 120 gb op de VIA controller van het moederbord en 2 schijven van 80 gb op de Promise controller (in raid1 mirror)
Als ik nu die Adaptec kaart in het systeem stop zonder een schijf aangesloten dan komt eerst de VIA controller langs tijdens het opstarten daarna de Adaptec kaart en dan de promise kaart.
Maar als ik een harddisk aansluit op de Adaptec SCSI kaart dan komt eerst de VIA controller langs dan weer de Adaptec SCSI kaart en daarna probeert het systeem te booten (hij slaat dus de Promise controller over)
Heeft iemand een iedee hoe ik dit probleem kan oplossen ? heb al zitten spelen met de BIOS instellingen van het moederbord en van de Adaptec SCSI kaart maar zonder resultaat.

Alvast bedankt voor eventuele hulp :)

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Je boot volgorde aanpassen :? en anders misschien teveel controllers op je systeem :?

offtopic:
En wat is je wachttijd wel niet met dat initialiseren van al die controllers?

• NuKeFaCe
Bootvolgorde is het niet, als ik die scsi kaart in m'n computer stop zonder schijf is er niets aan de hand (omdat dan de scsi bios niet geinstalleerd wordt) maar met een schijf aangesloten zorcht deze kaart ervoor dat de Promise controller overgeslagen wordt.
Mischien ziet windows de controller wel maar ik moet m'n boot partitie van de schijven op die promise controller halen, en dat gaat niet omdat de promisecontroller niet gezien wordt.

• NuKeFaCe
echt helemaal niemand ?

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem, bij dit moederboard kan je maar maximaal 2 controllers hebben of je disabled een onboard controller en configureer die adaptec ervoor in de plaats, of je gebruikt de 2 onboard controllers. Ik heb die onboard via gedisabled vanwege allerlei vage problemen en heb er een SIL raidcontroller in de plaats voor genomen. Ik wilde een 2e sil controller toevoegen maar dat ging niet vanwege het bios die kan er om een of andere vage reden maar 2 aan (inclusief onboard controllers).Ik heb nu 2 werkeloze WD160Gb die ik nodig heb, maar gewoon niet kan aansluiten op dit board :(.

Mijn volgende board heeft een pci-e 8* connector en 2 pci-e 16* connectoren, en dan gaat er een areca in dat 8* slot. Helaas bestaan zulke boarden nog niet maar dat zal binnenkort wel veranderen hoop ik.

• NuKeFaCe
:'( wtf... lekker dan, nu maar hopen dat er nog iets van een biosupdate uitkomt dan.
Want ik gebruik die scsi kaart alleen om te booten, de promise voor raid 1 en de via voor dataopslag.

Bedankt voor je reaktie :)

[ Voor 10% gewijzigd door NuKeFaCe op 29-08-2005 17:08 ]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Heb je F8 al eens geprobeerd?

Daarnaast, in het BIOS, ik weet dat de optie er is om meerdere opties te selecteren voor bootten, ipv de standaard 3 kan je het uitbreiden tot iets van 10, en dan zitten er nog een aantal extra opties bij. Alleen kan je daar niet bij komen, want het zijn allemaal hidden controls. Ik heb geprobeerd om ze te unlocken dmv een progsel, maar dat wou allemaal niet zo geweldig lukken. Maar als ik tijd heb, zal ik het nog eens proberen voor je, tenzij je een hekel hebt aan modded BIOSSEN :P
Heb je ASUS al eens over dit probleem gemailt?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
NuKeFaCe schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 17:08:
:'( wtf... lekker dan, nu maar hopen dat er nog iets van een biosupdate uitkomt dan.
Want ik gebruik die scsi kaart alleen om te booten, de promise voor raid 1 en de via voor dataopslag.

Bedankt voor je reaktie :)
ik zou zeggen mail ze over je probleem, misschien dat e rdan idd een bios update komt, het is zo'n unieke (weinig voorkomende) config dat ze het probleem niet eens kennen denk???

[ Voor 5% gewijzigd door Mister_X op 29-08-2005 17:16 ]

Pagina: 1