Zoekfunctie in Excel inbouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.747 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Topicstarter
IK weet niet of het kan , daarom mijn vraag hier.

Voor mn werk moet ik vaak vliegtuig registraties opzoeken.
Nou heb ik een Excel sheet waar ik veel mee werk, en nou bedacht ik met dat het wel mooi zou zijn als ik in deze sheet een soort SEARCH functie in kon bouwen.

Dus stel ik voer in een veld een registratie dan wordt deze automatisch bij Airliners.net gezocht.
Zij hebben namelijk zo'n functie , mijn vraag is of deze te koppelen is.

Het gaat om deze pagina
http://www.airliners.net/search/index.main

en dan het veld KEYWORDS.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-07 08:56

TXC

Je kunt de database van de vliegtuigmaatschappij niet rechtstreeks benaderen. Het enige wat ik me kan bedenken is die site openen met VBA en dan met SendKeys de zoekvelden invullen. Het is wel een erg ranzige methode trouwens :X

Als je de data dan ook nog terug wilt in Excel wordt het lastig dan zul je de HTML source van de pagina uit moeten lezen denk ik. Het kan op deze manier maar als je het zo maakt is het eigenlijk om te :'( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Geef Google dan geen HTML code vrij voor hun zoekfunctie :? Want dan gebruik ik die . Het gaat om dat ik de vliegtuig te zien krijg

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 19:37

mulder

ik spuug op het trottoir

Je kunt een form POST(en) doen naar dat HTML formulier.

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Wat bedoel je hiermee :?

Ik heb trouwens een HTML file gevonden van Google om een SEARCH venster op je website te zetten. Zou ik deze in mn Excel sheet kunnen inplementeren :?

Als dat kan dan hoor ik het graag want ik kan het niet vinden.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 22:30
Ik gebruik in VB programma's en in ASP pagina's het ASPTEAR object, om webpagina's te retrieven. Ik heb het niet geprobeerd, maar het lijkt mij dat die ook in VBA werkt.

http://www.alphasierrapapa.com/IISdev/Components/ (1.0 versie is freeware).

Je zou daarmee bv http://www.airliners.net/...eywordswaarjeopwiltzoeken kunnen aanroepen, net alsof je op het submit knopje drukt (search/photo.search is de action van het form in de broncode te zien)

Je krijgt de html code dan terug in een string, die je kan uitvlooien met left, mid, right etc.

[ Voor 12% gewijzigd door ParaNoiMia op 26-08-2005 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Dat is nou het probleem. Ik wil niet een pagina oproepen waar ik kan zoeken, maar juist de hits.

Het liefst zou ik een search ruimte willlen maken die rechtstreeks in Google afbeldingen zoek, en die dus de resultaaten laat zien.

Hier
http://www.google.nl/intl/nl/searchcode.html

staat de HTML file om google search op je site te krijgen. Zou deze veranderd kunnen worden zodat die niet in webpages kijkt maar in afbeeldingen :?
En kan ik dit implementeren in excel :?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 22:30
seninha schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 10:33:
Dat is nou het probleem. Ik wil niet een pagina oproepen waar ik kan zoeken, maar juist de hits.

Het liefst zou ik een search ruimte willlen maken die rechtstreeks in Google afbeldingen zoek, en die dus de resultaaten laat zien.

Hier
http://www.google.nl/intl/nl/searchcode.html

staat de HTML file om google search op je site te krijgen. Zou deze veranderd kunnen worden zodat die niet in webpages kijkt maar in afbeeldingen :?
En kan ik dit implementeren in excel :?
Heb je op http://www.airliners.net/...eywordswaarjeopwiltzoeken geklikt ? dan zie je dat je de pagina met hits krijgt, je simuleert zeg maar het zoekformulier vanuit je code, je springt direct naar de resultspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Sorry, maar ik begrijp het niet echt. Ben niet echt iemand die veel met programma's werkt.

Blijkbaar is dat wat ik vraag niet te doen in Excel, anders had ik niet anders software hoeven te downloaden.

Ik denk dat ik dan maar eenlinknaar de pagina in mn excel sheet moet maken, omdandaar de registratie in te voeren.

Wel jammer

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Excel = Office, ik verplaats het topic
Software Algemeen > Officesuites en -software :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

seninha schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:04:
Sorry, maar ik begrijp het niet echt. Ben niet echt iemand die veel met programma's werkt.

Blijkbaar is dat wat ik vraag niet te doen in Excel, anders had ik niet anders software hoeven te downloaden.

Ik denk dat ik dan maar eenlinknaar de pagina in mn excel sheet moet maken, omdandaar de registratie in te voeren.

Wel jammer
Je moet de mogelijkheden binnen Excel niet afmeten aan de hand van je kennis ;).

Er worden genoeg tips gegeven: als je het zelf niet snapt, dan kan je je rustig in verdiepen, maar we verwachten toch een klein beetje eigen inzet :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1