Toon posts:

Piepende en bevriezende pc, wat is er loos?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Met de volgende setup heb ik al veel problemen gehad:
Asus a8n SLI deluxe
AMD 64 3500+
Gigabyte gt6800 pci-e
2x Seagate Barracuda 7200.8 250 GB
diverse casefans
dvd brander
cd loopwerk

Ik heb met name problemen gehad in Raid0 en met de Audigy 2 ZS.

Nu weer het volgende. Als ik de pc opstart hoor ik een paar rare piepen achter elkaar. Dit is niet de standaard bios piep! Ik kan het moeilijk plaatsen. Klinkt een beetje als nagels op een schoolbord. In de opstart worden dan niet de IDE schijven gedetecteerd. Dus ook de DVD en CD drives niet. Als ik 'm reset is het over. Dan start ie wel goed op in loopt (liep!) ie helemaal bug en probleemvrij.

Maar nu:
Tijdens bijvoorbeeld het gamen bevriest ineens mijn pc. En weer hoor ik het piepende geluid. Dit is zachter dan de standaard bios piep, maar wel degelijk hoorbaar. Ongeveer een piep van een seconde en dan een seconde stil, piep, stil etc. Dit duurt ongeveer 10 seconden. Mijn pc bevriest dus totaal, maar loopt niet vast. Als het piepen weer weg gaat loopt ie weer als een zonnetje.

Uiteraard weer de hamvraag -> wat is hier aan de hand?

Iemand in een anders topic suggereerde dat ik het hier eens moest vragen, omdat volgens hem deze voeding te licht is:
http://www.ikbenstil.nl/p...1_258&products_id=912

Wat vinden jullie?
Is het die dekselse Asus, de controller?
Toch de hdd's?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Wat was er mis aan Computer bevriest en schijven(?) maken piepend geluid ?

Een vouding is trouwens OH, maar daar zal je probleem niet mee worden opgelost. Die voeding lijkt me voldoende power te geven.

[ Voor 40% gewijzigd door Guardian Angel op 26-08-2005 09:46 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Wat is OH?

Dus jouw idee is dat het niet aan de voeding zal liggen?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Onwaarschijnlijk. Gooi eens wat casefans eraf. Heeft meestal weinig nut en kost extra stroom en probeer het opnieuw.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Hmm heb echt geen idee meer met dit ding. Tijd om moederbord en hdd's te vervangen :(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is niet de bedoeling om meerdere topics over eenzelfde probleem te posten, laat staan in verschillende subfora. Zo maak je het alleen maar onoverzichtelijker.

Hier verder graag :) Computer bevriest en schijven(?) maken piepend geluid
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.