Sony tv valt steeds uit

Pagina: 1
Acties:
  • 1.123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Beste mensen,

Ik heb sinds enkele weken een oude 63cm Sony tv op mijn kamer, de KV-A2541D om precies te zijn. Het beeld is prachtig en het geluid is goed verstaanbaar. Jammergenoeg komt het best vaak voor, dat wanneer ik de tv inschakel, hij gewoon weer uitspringt. Voor op het indicatie paneel knipperen er steeds lichtjes, genaamd 'A' en 'B'. Het lijkt erop alsof deze om de beurt knipperen, waarna de tv weer aanplopt en vervolgens weer uit. Af en toe, als ik de tv een tijdje uitzet, krijg ik wel beeld. Echter springt 'ie soms na 2 minuten weer uit, maar soms ook pas na 4 uur! Soms wordt het beeld ook een halve seconden zwart met paarse vlekken, op dat moment zie ik dat 'ie uit gaat vallen.

Weet iemand misschien de oorzaak van dit probleem? Ik heb al zitten google-en, maar zonder resultaat.

Alvast bedankt :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-10-2025
het zou best eens kunnen zijn dat er wat mis is met de powerknop, heb je daar al eens naar gekeken?
Die A en B lichtjes zijn trouwens om aan te geven of er stereo geluid is

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

coller schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 01:37:
Dat wou ik ook net zeggen ;)
Enfin, ik heb ook een Sony uit de KV-reeks (KV-C292), nooit problemen mee gehad dus zou je verder niet kunnen helpen. Ze hebben een mooi beeldje é ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Volgens mij is dit best wel een bekend probleem bij wat oudere tv's het wil namelijk nog wel eens gebeuren dat de schakeltransistoren (vlak bij de HR Trafo) zichzelf los solderen door de best wel
hoge temperaturen even alles weer bij langs met een soldeerbout en alles is waarschijnlijk weer ok.

suc6

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Mmm heb dit probleem ook gehad, weliswaar met mijn Nokia TV.

Op een dag viel het beeld weer weg, en kwam het nooit meer trug.

Maar is dit moeilijk dat van die transistoren? Waar zitten die ergens? Anders wil ik de mijne wel eens openen, ligt hier nog ergens dacht ik.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
coller schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 01:37:
het zou best eens kunnen zijn dat er wat mis is met de powerknop, heb je daar al eens naar gekeken?
Denk niet dat het aan de powerknop kan liggen. Deze heeft namelijk 2 standen - aan en uit. En als de mijne uitfloept, staat 'ie op standby.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:26
het knipperen is een code.
Het lamje zal een aantal keer aan en uit gaan daarna even wachten en dan weer het zelfde aantal pulzen.
Als je weet hoeveel pulzen kan ik je mischien verder helpen.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:06

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Had ik laatst ook met m'n Sony TV. Beeld viel om de haverklap uit en A en B ledjes gingen knipperen. Laten repareren. Oorzaak: diverse printfouten hersteld en raster hersteld (blijkbaar lieten een paar soldeerplekkies na 10 jaar los, zie ook reactie van nfuse). Kostte 130 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door Microkid op 26-08-2005 20:17 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
offtopic:
ff topic kapen :P

Ik heb ook een sony tv, die als hij wordt ingeschakeld steeds van zender wisselt, zo klinkt het tenminste (beeld is nog niet op gang) om het vervolgens 'normaal' te doen. Misschien ook een dergelijk probleem?

[ Voor 4% gewijzigd door stefan001 op 26-08-2005 20:28 ]

• DHerbig
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-09-2025
Ik heb hetzelfde gehad met een 10-jaar oude Philips TV. Iemand heeft toen aan de achterkant allemaal dingetjes opnieuw zitten solderen en nu doet hij het alweer 3 jaar zonder problemen.

• Bec80
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
Ik heb ook problemen met mijn sony Kv 25r1d TV.

De LED knippert 6x weet iemand de foutcode van deze TV?
De TV valt weg een geeft 1 horizontale beeldlijn. het beeld wordt samengedrukt en de TV gaat uit

Is er een TV monteur in de zaal??

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:59
Bec80 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 19:53:
Ik heb ook problemen met mijn sony Kv 25r1d TV.

De LED knippert 6x weet iemand de foutcode van deze TV?
De TV valt weg een geeft 1 horizontale beeldlijn. het beeld wordt samengedrukt en de TV gaat uit

Is er een TV monteur in de zaal??
Foutcodes kun je wel in de servicemanuals terugvinden.

1 horizontale beeldlijn / samengedrukt beeld duid iig op een probleem met de verticale afbuiging.

edit: heb even gekeken, jouw TV is gebaseerd op het BE5 chassis.
De service manual hiervan:
http://fileshare.eshop.bg...0/Sony_BE5%20KV20WS1.html

Complete schema, incl scopebeelden en meetpunten:
http://fileshare.eshop.bg/downloadsm/3240/Sony_KV-21X1D.html

Slechte/losgelaten solderingen maak je continue mee. Sony TVs op diverse plekken, met name bij (power)transistoren ed, bij Philips TVs (en monitoren) vaak bij de cascade.

Even gegoogled: 6x flash led betekend bij BE4 chassis vaak een losse soldering/slecht contact op IC TDA9302H Je zou die kunnen opzoeken of die ook in jouw chassis gebruikt wordt.

Ik heb dit ic bij een ander chassis ook al eens moeten "re-solderen". (al resulteerde dat niet in een missende verticale afbuiging)

Zoiezo 'm eerst maar eens goed nakijken op slechte solderingen. (nadat je 'm ontladen hebt)

Als je nog nooit aan een TV gesleuteld hebt, voorzichtig aan. Als je uberhaupt amper aan electronica gekloot hebt: afblijven. Condensatoren zijn vaak nog geladen met >300V dus da's oppassen!

[ Voor 57% gewijzigd door DJSmiley op 28-05-2006 20:10 ]

Pagina: 1