Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, als ik Soldier of Fortune double helix II Test open krijg ik de volgende foutmelding

...35 PFDs found
...GLW_ChoosePFD failed
...failed to find an appropriate PIXELFORMAT
...restoring display settings
...WARNING: could not set the given mode (3)
...shutting down QGL
...unloading OpenGL DLL
...assuming '3dfxvgl' is a standalone driver
...initializing QGL
...WARNING: missing Glide installation, assuming no 3Dfx available
...shutting down QGL
----- CL_Shutdown -----
RE_Shutdown( 1 )
R_Terrain: Shutting down RENDERER terrain.....
-----------------------
GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem

------------- Input Shutdown -------------
------------------------------------------
Ook doet gta sa het niet op deze nieuwe computer (de systeemeisen zijn goed)

Ik heb er al talloze topics over gelezen maar het had meestal te maken met een NVidea videokaart. Ik heb het probleem al eens eerder gehad met een andere computer met een NVidia kaart. Toen was het enkel een driver-update downloaden en ik kon het spelen. Maar met deze nieuwe computer gaat het niet en ik heb ook geen NVidea meer.

Het is ook handiger als je zelf een topic begint aangezien mensen meestal wel ongeveer hetzelfde probleem hebben maar net iets anders. Zoals ene ander besturingssysteem of videokaart. Dus bij deze mijn gegevens:

Video kaart S3 Graphics Inc. Savage4 (32 MB)
3D-Versneller S3 Savage4
Monitor Plug en Play-monitor [NoDB] (1406563503)

Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd, iets mee win.ini geprobeert en heel veel topics gelezen (die uiteindelijk meestal uitdraaide op een NVidia videokaart (wat te begrijpe is omdat NVidia rockt))

ik hoop dat iemand de oplossing weet, en alvast bedankt voor het lezent lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 17:49
Die S3 kaart is niet echt bedoeld om mee te gamen, en ik denk dat het spel je kleine hoeveelheid geheugen (32MB) niet pikt.

Nieuw kaartje kopen dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben toch echt bang dat je videokaart te oud is voor dit soort spellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Nee hoor dat zn kaart te weinig geheugen heeft maakt geen flikker uit.

Ik heb dit soort dingen ook wel eens gehad. Je moet misschien nog aparte opengl drivers downloaden, of drivers die opengl support hebben ofzo. Gewoon ff verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:51

Wildfire

Joy to the world!

ToFast schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 01:09:
Nee hoor dat zn kaart te weinig geheugen heeft maakt geen flikker uit.

Ik heb dit soort dingen ook wel eens gehad. Je moet misschien nog aparte opengl drivers downloaden, of drivers die opengl support hebben ofzo. Gewoon ff verder zoeken.
Maar dan nog, een Savage4 is een flutkaart. Hij zal toch echt een betere kaart moeten kopen.

Topicstarter, laat ons eens weten wat voor PC je nu hebt. Je zegt wel dat de systeemspecs goed zijn, maar dat zeggen wel meer mensen terwijl ze ondertussen met een slappe PC zitten opgezadeld. Dat jouw PC een Savage4 heeft, geeft al te denken.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja je hebt bv al een FX 5200 voor 40 piek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boiert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
te oud :| Die gast zei dat ie goe genoeg was. Naja savage staat ook nie echt bekent om zijn geweldige gameprestaties. Dan denk ik toch dak een nieuwe nodig heb. Das wel kut aangezien ik net al mn spaarcentjes in een nieuwe computer heb gestopt en dat hij zelfs nie een 3 jaar oud spel kan spelen.

naja toch bedankt voor jullie medewerking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 01:38:
te oud :| Die gast zei dat ie goe genoeg was. Naja savage staat ook nie echt bekent om zijn geweldige gameprestaties. Dan denk ik toch dak een nieuwe nodig heb. Das wel kut aangezien ik net al mn spaarcentjes in een nieuwe computer heb gestopt en dat hij zelfs nie een 3 jaar oud spel kan spelen.

naja toch bedankt voor jullie medewerking!
Tsja, daar heb je het al. Zo te horen heb je zelf niet al teveel verstand van computers en om je dan meteen blind te staren op wat de winkel zegt... dat werkt vaak niet.

Nogmaals de vraag: mogen we weten wat voor PC je hebt gekocht, wat zit er allemaal in? Als je ons dan ook nog vertelt wat je met de PC wou gaan doen dan kunnen we uitstekend beoordelen of je iets soeps hebt gekocht of niet.

Nou ja, de videokaart is iig niet veels soeps. Een Savage4 is eigenlijk alleen geschikt voor wat oude games. Probeer er maar niet iets van vandaag de dag op te spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 32mb videokaart in een nieuwe PC? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee de computer is gekocht via een goeie kennis, maar hij had denk ik niet veel verstand van gamen ^_^. Maar het is opzich wel een goede pc. Ik ga wat rondsnuffelen voor videokaarten, ik hoorde laatst van een vriend dat ie een redelijk goede wegdeed omdat ie er een voor battlefield 2 nodig had (bf2 heeft super hoge eisen) Ik vraag wel aan hem of ik er wat mee kan draaien en we regelen hoop ik wel een goed prijsje :D

bedankt voor de snelle respons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:03

Aapje

Opel-beun
Ben benieuwt wat de rest van z'n specs zijn :X 8)7
Klinkt net als me nichtjes 733mhz PIII, maar niet als een 'nieuwe pc' |:(

Ohja SoF draait wel op die kaart hoor, nichtje speelt 't ook, als 't goed is moetje diamond drivers installeren dan support ie de openGL, ik had met half-life ook altijd gekloot met die savage

[ Voor 47% gewijzigd door Aapje op 26-08-2005 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SOF2 is te spelen met een Geforce256 32mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is geforce niet van nvidia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:39

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 01:51:
SOF2 is te spelen met een Geforce256 32mb
Een Savage4 is nog minder dan dat.

Een Savage4.. Is leuk voor de nostalgie, maar verder? Je post maar beter ook de rest wat er in je PC zit nu, ik ben zomaar bang dat een nieuwe videokaart misschien niet eens zoveel gaat helpen.
Ja.

[ Voor 17% gewijzigd door Mentalist op 26-08-2005 02:20 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://users.skynet.be/fa889624/image1.JPG

hier staan alles wat in mijn kastje zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:52

Polycom

Poes van goud

lol die heb ik ook in een pc zitten hier, dat ding ondersteunt geen t & l dus vergeet het maar met games die momenteel uit komen. Double helix is volgende mij wel werkend te krijgen, ik heb geloof ik een keer een demo gespeeld. Enemy territory werkt ook op deze kaart met alles op medium. Maar geloof me je kan beter een nieuwe kopen.

-edit- een reepje geheugen van 512mb ddr zal je systeem ook goed doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Polycom op 26-08-2005 04:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Ik ben ook zeer benieuwd hoeveel je er voor hebt betaald :s

Maar voor de rest zal dit wel genoeg zijn voor SOF.

Koop ergens een FX5200 voor 35 euro ofzo.

Zal meer dan genoeg zijn voor je pc'tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je zou ook een 2e hands GeForce3/4 kunnen overwegen, die presteren al een stuk beter dan die ubertrage FX5200/6200 gevallen :X

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Wat Vinnie zegt, gewoon tweedehands een Geforce3 of Geforce4 op de kop tikken en zorgen dat het geen MX is. Post voor je hem koopt anders de gegevens van de kaart hier.

Suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem had ik ook met "quake" engine games op een 4200 Ti. Na wat zoeken (op foutmelding op google) bleken er nog een aantal mensen last van te hebben....

Als je er zelf nog niet uit bent en ik heb even tijd zal ik kijken of ik het nogmaals kan vinden 0o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.google.be/sear...2E%2E%2Eshutting+down+QGL

Hier zal je zien dat ook mensen met een gf4 ti dit probleem hebben + wat oplossingen ervoor 0o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 17:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Allereerst:

DE TS VRAAGT OM HULP MET OPENGL OP ZIJN SAVAGE. GRAAG ON-TOPIC DAAROVER REAGEREN EN NIET DOMWEG ELKAAR NAPRATEN MET DE MELDING DAT HIJ EEN ANDERE KAART MOET KOPEN. DAT IS OFF-TOPIC :o

Vervolgens:

TS, geef eens volle specs in-topic (ipv ergens anders gehoste jpg'jes) en geef bovenal aan welke driverversie je gebruikt. De S3 Savage kaarten zijn naar hedendaagse begrippen weliswaar verouderd, maar kunnen -mits je de juiste driver hebt- wel OpenGL aan.

Drivers zijn het probleem en de oplossing. Een Tweaker, _JGC_, heeft zich een jaar of 4, 5 terug fors ingespannen om betere drivers te hacken voor de S3 Savage kaarten. Volgens hem zijn de meest recente 'officiele' drivers voor TV-Out het beste

Hier zijn de 'officiele' drivers:
https://ranger.s3graphics.com/?license=accept

Als je OpenGL wilt gebruiken zijn de Metal libraries het beste, maar die werken alleen bij de originele UT engine

Zie mbt OpenGL stabiliteitsissues het volgende:
_JGC_ in "Savage 4 in games ???"
Als je AGP Sidebanding uitzet en AGP op 1X instelt heb je een driver die net zo stabiel is als een Bipolar driver, hij had nml problemen met de VIA PC133(A) chipset.
Savage4 is nogal pikkig op geheugen overigens, als ie constant crasht zit je vast aan oude 8.10 drivers, zoals de PerfICD core destijds van GLSetup (te vinden op http://savage4.n3.net)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

dion_b schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 10:15:
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Allereerst:

<font color=red>DE TS VRAAGT OM HULP MET OPENGL OP ZIJN SAVAGE. GRAAG ON-TOPIC DAAROVER REAGEREN EN NIET DOMWEG ELKAAR NAPRATEN MET DE MELDING DAT HIJ EEN ANDERE KAART MOET KOPEN. DAT IS OFF-TOPIC :o </font>

Vervolgens:

TS, geef eens volle specs in-topic (ipv ergens anders gehoste jpg'jes) en geef bovenal aan welke driverversie je gebruikt. De S3 Savage kaarten zijn naar hedendaagse begrippen weliswaar verouderd, maar kunnen -mits je de juiste driver hebt- wel OpenGL aan.

Drivers zijn het probleem en de oplossing. Een Tweaker, _JGC_, heeft zich een jaar of 4, 5 terug fors ingespannen om betere drivers te hacken voor de S3 Savage kaarten. Volgens hem zijn de meest recente 'officiele' drivers voor TV-Out het beste

Hier zijn de 'officiele' drivers:
https://ranger.s3graphics.com/?license=accept

Als je OpenGL wilt gebruiken zijn de Metal libraries het beste, maar die werken alleen bij de originele UT engine

Zie mbt OpenGL stabiliteitsissues het volgende:
_JGC_ in "Savage 4 in games ???"

[...]
Als ik dit allemaal zo lees, kan ik bijna niet anders dan tot de conclusie komen dat een ander kaartje toch beter is :)

Zeker aangezien hij nog wel wat meer games wil spelen. GTA:SA zag ik al staan, tsja, het lijkt me niet dat je dat met een Savage4 ook maar een beetje fatsoenlijk kunt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wildfire schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 10:24:
[...]

Als ik dit allemaal zo lees, kan ik bijna niet anders dan tot de conclusie komen dat een ander kaartje toch beter is :)

Zeker aangezien hij nog wel wat meer games wil spelen. GTA:SA zag ik al staan, tsja, het lijkt me niet dat je dat met een Savage4 ook maar een beetje fatsoenlijk kunt spelen.
Dat is dan een conclusie die de TS zelf mag trekken :o

Ik kan me ook niet onttrekken aan het gevoel dat hij voor een Centime (.be :z )op de eerste rij wil zitten. Maar goed, hij heeft ook aangeven geen geld te hebben voor een upgrade.

Modbreak:Door deze constante stroom van offtopic adviezen om een andere kaart te kopen worden de paar zinnige on-topic adviezen ondergesneeuwd.

WAARSCHUWING:

VERDERE OFF-TOPIC MELDINGEN ZULLEN MET MINIMAAL EEN PM BELOOND WORDEN, BIJ HERHALING KUN JE EEN OW VERWACHTEN
:o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Belachelijk reactie van een modje die blijkbaar niet lekker in zijn vel zit. Als je zijn systeem bekijkt zie je dat een Savage gewoon niet bij de rest van zijn systeem past en hij beter af is met een Geforce3 of Geforce4 simpelweg omdat de Savage niks meer trekt. Als je zulke adviezen niet mag geven omdat dat offtopic zou zijn kun je dit hele forum wel sluiten. En ja, het probleem kan opgelost worden maar dan nog loopt het niet.

En voor het lieve modje: ik accepteer geen PM, dus als je die wil geven doe dan maar direct een ban want dat past beter bij mijn visie op het leven.
Modbreak::X

Post dan niet :(

Je krijgt geen ban omdat er op GoT ook zoiets bestaat als banrichtlijnen. Check je mail, want zo heb je wel je OW binnen |:(

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 26-08-2005 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Ok, omdat ik dit vroeger dus ook gedaan heb,

Zorg dat je de drivers GOED geinstalleert hebt.
LSetup detects your 3D graphics card and installs the matching OpenGL drivers.

GLSetup currently includes drivers for the following chipsets: 3Dfx Voodoo, Voodoo2, Rush, Banshee, Voodoo3, 3Dlabs Permedia 2 and Permedia 3, ATI Rage 128 and Rage Pro, Intel i740 Matrox G200 and G400, NVidia Riva 128/128ZX and Riva TNT/TNT2/GeForce256, Rendition Verite 2200, S3 Savage3D and Savage4.
Bron: http://www.voodoofiles.com/927

Daarna zorg je ervoor dat je SoF goed ingesteld staat op de OpenGL drivers.
Dit zou geen probleem moeten zijn WANT,
Soldier of Fortune will support any card that has a fully compliant OpenGL driver. Soldier of Fortune is HARDWARE ONLY. This is Ravens latest known chipset support list:
Savage4
Bron: http://www.soldier-of-fortune.com/soffaq.php

En nu gaak naar belgie, dus ik zie zondag wel of 't de TS gelukt is of niet :>

Edit: Ohja, als ik uit een 3dfx banshee 16mb kaartje 65fps in cs1.6 kan trekken, moet dit helemaal lukken met de quake3 engine + die savage4.

[ Voor 8% gewijzigd door Aapje op 26-08-2005 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Laatst online: 13-08-2022
Als je goede drivers kan vinden voor die kaart moet SoF2 echt wel goed speelbaar zijn hoor. Je kunt het zelfs goed spelen met een Voodoo3 en ooit heb ik het opgestart met een oude Voodoo1 in een P233MMX. Hier was het redelijk speelbaar op, maar er ontbraken wat textures, doordat een Voodoo1 slechts 4mb geheugen heeft. Een oude P233MMX met Voodoo3 kan de MP-test die jij bedoelt goed draaien. De hele versie en dan vooral het SP gedeelte zal wel wat moeilijker gaan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij de ene kon hij het domein niet vinden en bij de ander moest je aangemeld zijn maar da kon niet of zoiets :S

in elk geval bedankt voor de replies en ik denk dak maar een andere videokaart moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

De topicstarter dient er verder nog rekening mee te houden dat zijn systeem een Athlon XP 1700+ heeft met slechts 256mb RAM. Veel recente games zullen met medium of low settings gedraaid moeten worden.

Voor gaming is het handig het RAM naar minimaal 512mb uit te breiden. En de Athlon XP 1700+, tsja, ik denk niet dat recente games zoals Battlefield 2 of Doom III vlotjes zullen draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:00:
Bij de ene kon hij het domein niet vinden en bij de ander moest je aangemeld zijn maar da kon niet of zoiets :S
Probeer deze eens:

https://ranger.s3graphics.com
in elk geval bedankt voor de replies en ik denk dak maar een andere videokaart moet kopen.
Dat is kort door de bocht :o

De S3 Savage4 is een chip die iets meer moeite kost werkend te krijgen dan een nieuwe nVidia of ATi geval, en Doom3 of bf2 op hoge detailniveau kun je wel vergeten, maar SoF2 is zeker mogelijk (zie post BaBoOn en anton121). Er zijn hier mensen met kennis en bereidheid je te helpen :)

Het enige wat we nodig hebben is exacte informatie - je zegt dat je de nieuwste drivers hebt. Exact welke versie bedoel je dan en waar heb je die vandaan (link) :?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.softwarepatch.com/utilities/s3savage4.html

deze 4x (telkens via een andere weg die uiteindelijk uitkwam op deze)
andere driversoorten geprobeert zoals gammaChrome en deltaChrome maar die zouden niet aansluiten op mijn hardware :/
wins3id wat hey ook zijn mag

bij de meeste andere krijg ik een 'deny acces' error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Je gebruikt -neem ik aan- Windows XP?

Bij S3 zijn dit de meest recente drivers voor Windows 2000/XP:

Maar goed, dat zijn de drivers die Windows XP zelf ook al aan boord behoort te hebben.

-- Edit:

Voor Win98SE zijn dit de meest recente drivers.

[ Voor 57% gewijzigd door Wildfire op 26-08-2005 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik verder nergens op hoef te drukken doet ie het nie...en ik heb idd windows xp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik denk toch echt dak een nieuwe nodig heb aangezien hij bij warcraft 3 (een spel dat soepel loopt) de units soms verdijnen. En ookal doet sof het, hij moet ook nog het veeleisende gta sa draaien. Maar ik ben in ieder geval blij dat ik dingen heb kunnen proberen dankzij jullie, echt tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
hij moet ook nog het veeleisende gta sa draaien

Sorry dat ik effe leestekens oversla zit in belgie met een azerty tobo :/

Maar als ik me goed herinner wat je specs waren, betwijfel ik zwaar of je uberhoubt gta : sa kan draaien op die bak, denk dat je nooit gta-sa soepel zou draaien.... kan ook dat ik fout zit maar op me dual amd draait ie ook behoorlijk crappy :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
we zullen zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 2 savage 4 cards gehad, moet zeggen dat expendabe er goed op draaide en dat zag er goed uit. quake 3 liep er ook goed op. Geloof dat savage 4 in 1999 beetje was wat nu de fx 5200 ultra zal zijn.

sof 2 zal er wel ok opspelen met de juiste opengl drivers... ik speelde vaak sof 1 op mn savage 4

je moet wel weten dat gf2 mx 64 mb al 4x beter als je savage is.

gewoon ff kijken naar wat de mod heeft geschreven en die drivers instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:52
Hmm, Savage4...

Win98 drivers:
http://www.tech.nhl.nl/~groot000/

WinXP drivers:
http://www.savagenews.com...icles&article=8&section=1

8.40.03 is de meest recente voor win2k/xp. Kreeg hier wel Quake 3 mee draaien, maar het was niet zoals onder win9x gewoon. Ik kan me nog herinneren dat WinXP de OpenGL->D3D wrapper in werking zette omdat de S3 ICD niet voldoende was, c:\windows\system32\opengl32.dll vervangen door die van Win2K is voldoende mocht je daar last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 15:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Soldier of Fortune 2 moet wel te doen zijn op een Savage4. Niet detail op high maar het hoort toch nog wel te lopen.
Mijn ervaring met Savage series is vrijwel nihil maar wat ik vind zal ik natuurlijk even posten.

Hier staat iig een setje drivers en een MiniGL voor de games om het onderste er uit te halen. Zelfs een S3Tweak util staat er bij. Herinnerd me aan de tijd dat ik nog van alles met mijn Voodoo2's deed en die ik binnekort weer uit de kast wil trekken om ff paar oude tijden te doen herleven.
Nou kom ik verdorie zelfs langs een mini Review

Eigenlijk moet je proberen om de hele boel weer ff schoon te vegen en vervolgens goed die drivers er op zien te krijgen. Er zijn volgens mij geen 'echte' WinXP drivers voor de Savage4, wel Win2K drivers en die hebben grote kans ook onder WinXP te werken. Daar kan het oa aan liggen dat je in de problemen zit. Als je tijd over hebt zou je eigenlijk moeten proberen om de kaart eens aan te slingeren in een Win98 omgeving :).

Wat me verrast is, je hebt deze kaart in een nieuw systeem zitten? Zou je wat meer specificaties van jou systeem willen plaatsen? GTA San Andreas kun je overigens vergeten op een Savage4 dat trekt hij simpelweg niet, daar ga je geen speelbare situatie uit halen. SoF2 moet wel te doen zijn.

Als ik trouwens naar je foutmelding kijk dan zie ik dat SoF2 geen renderer kan vinden. Dit was vaak zo met 3dfx kaarten. De standaard Windows OpenGL driver haalde je weg (of overschreef je met een MiniGL, wat jij ook kunt doen) en dan viel de game terug op de OpenGL ICD in de map van de game (Quake I times relive... :z ), waarvan er dus vaak een 3dfx MiniGL standaard bij zat. Wat jij dus moet doen denk ik is de juiste drivers goed installeren. En dan die MiniGL die in mijn link erbij staat in de map gooien en over die 3dfx MiniGL driver zetten. Als dat juist gebeurt zou SoF2 op de Savage4 MiniGL terug moeten vallen en dan wel een juiste renderer kunnen vinden. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Ultraman op 27-08-2005 02:11 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GLSetup was vroeger de tool om aan je opengl Drivers te komen. De savage moet gewoon openGL aankunnen toch :?

probeer anders op www.driverguide.com / user:drivers pw:all een geschikte opengl driver ervoor te vinden.

Met GL setup zou ik nog even wachten, Dat rotprog mietert eerst je huidige drivers eraf en komt even later met de melding (mogelijk) dat er niks te vinden valt :/ Oftewel je zit dan zonder drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:52
Savage4 is dus kaart met gebruiksaanwijzing, ook zeer pikkig op het besturingssysteem en de chipset. Het beste werkt ie op VIA chipsets met AMD CPUs onder windows 98SE.

- 384 of 512MB geheugen in die PC (bij 512MB en Win9x ff naar MaxFileCache zoeken, limiteer dat kreng op 384MB anders krijg je problemen)
- Win98SE schoon installeren
- VIA 4in1 installeren
- Tweakdriver installeren
- Kaart opvoeren met S3Tweak (20% extra moet erin zitten, mijn 110/125 targetding deed 145/155, maar was na anderhalf jaar tweaken wel kapot (rode spikkels in 3D Winbench 2000 reliability test :X)

Zorg dat je AGP Aperture size 256MB is, zet AutoAGP aan in S3Tweak (staat al aan in mijn tweakdriver) en geef dat ding in S3Tweak iets van 128MB geheugen. Vervolgens alleen maar OpenGL en MeTaL (Unreal, Unreal Tournament engine based) spellen spelen. Denk dat je zo'n 50-60 fps kunt halen in dat soort spellen op 1024x768x32, die kaart is echt de limiet, mijn K6/3+ 450@550 had dat al uitgevonden... Misschien dat je onder Unreal Tournament meer haalt met die kaart, ik heb dat ding van mij nooit meer in een Athlon/Duron gehad toen ik eenmaal een Savage2000 had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aangezien sof niet mijne enige probleem (ik denk dat gta nooit zou kunnen draaien en zeker niet zonder stotteren)is heb ik maar een dikke videokaart bestelt. 128MB en veel beter, dus daarmee zal t wel moeten lukken en ben ik in een keer van alles af :D

ik heb de moed een beetje opgegeven maar ik ben toch blij dat ik er in ieder geval wat aan geprobeert heb .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat heb je besteld als ik vragen mag? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mag jij nie vragen :P

ik had wa wworden opgeschreven, mss snap jij t ;)

at chip
128 MB
ipg

naja deze is denk wel goe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

ATi chip met 128MB kan ik me iets bij voorstellen. Ben enkel benieuwd naar je nieuwe speeltje en misschien kon ik nog iets voor je betekenen met het uitzoeken ervan.
Ik heb laatst voor 125 euro een GeForce 6800LE gekocht en ik ben daar uitermate tevreden mee. Deze is ook met een tweak programma heel gemakkelijk om boven de specificaties te draaien en zo dus de snelheid te krijgen van kaarten die in de 200+ euro zitten.

Wordt de Savage4 nog een speelproject of gaat ie in een doos de zolder op om te verstoffen of doe je hem van de hand?

[ Voor 32% gewijzigd door Ultraman op 28-08-2005 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met geluk, en niet anders.

Ik hoop dat je de goede hebt gemaakt in je nieuwe hardware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjonge jonge. Wat een gezeik. Eindelijk iemand met een groot gevoel voor nostalgie (een hardware dakloze), en dan gaat iedereen lopen vertellen wat voor een klotekaart hij wel niet heeft. En dat hij vooral een nVidia moet kopen. Lekker objectief en goed geinformeerd |:(

Dat S3 kaartje is best leuk hoor, als je 2D spellen wilt spelen of Unreal op een schermreso =<1280. Alleen de drivers zijn heel oud, en worden niet echt meer bijgewerkt.
Je moet idd óf op zoek naar Savage drivers van de fabrikant (Diamond?) of ff in de meuktracker kijken. Daar staat ie vast nog wel bij. Ik heb ze trouwens ook nog op mn HD staan geloof ik (yup, een hele verzameling nog ook!).

Maar omdat de drivers zo oud zijn (en ze waren al nooit echt goed) zul je er wel gedonder mee houden.

Als je OGL problemen hebt probeer eens AGP op 1x te zetten in de bios.
Als je drivers wilt hebben van me stuur me dan een icq bericht (dat bloemetje links).

Edit:
Als jij je nog thuis wilt voelen op Gathering of TWEAKERS moet je toch minstens wel die kaart aan de gang zien te krijgen! ;) Anders mag je niet meer inloggen hoor.

@JGC: ik heb jouw drivers ook nog staan! :D Alleen de url erbij doet het niet meer... Maarja, ik heb die kaart in mijn broers pc gedaan, maar die gebruikt hem toch niet. Dus ik zal er wel geen last meer mee krijgen.

Dus: luister naar JGC, hij kan het weten.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

* Ultraman is het hier helemaal mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 02:34:
sjonge jonge. Wat een gezeik. Eindelijk iemand met een groot gevoel voor nostalgie (een hardware dakloze), en dan gaat iedereen lopen vertellen wat voor een klotekaart hij wel niet heeft. En dat hij vooral een nVidia moet kopen. Lekker objectief en goed geinformeerd |:(

Dat S3 kaartje is best leuk hoor, als je 2D spellen wilt spelen of Unreal op een schermreso =<1280. Alleen de drivers zijn heel oud, en worden niet echt meer bijgewerkt.
Je moet idd óf op zoek naar Savage drivers van de fabrikant (Diamond?) of ff in de meuktracker kijken. Daar staat ie vast nog wel bij. Ik heb ze trouwens ook nog op mn HD staan geloof ik (yup, een hele verzameling nog ook!).

Maar omdat de drivers zo oud zijn (en ze waren al nooit echt goed) zul je er wel gedonder mee houden.

Als je OGL problemen hebt probeer eens AGP op 1x te zetten in de bios.
Als je drivers wilt hebben van me stuur me dan een icq bericht (dat bloemetje links).

Edit:
Als jij je nog thuis wilt voelen op Gathering of TWEAKERS moet je toch minstens wel die kaart aan de gang zien te krijgen! ;) Anders mag je niet meer inloggen hoor.

@JGC: ik heb jouw drivers ook nog staan! :D Alleen de url erbij doet het niet meer... Maarja, ik heb die kaart in mijn broers pc gedaan, maar die gebruikt hem toch niet. Dus ik zal er wel geen last meer mee krijgen.

Dus: luister naar JGC, hij kan het weten.
Ik vind het juist een slap verhaal. Eerst heeft ie het over nostalgie waar totaal geen sprake van is. Ten tweede vind ie dat mensen lopen te zeiken dat ie een slechte kaart heeft maar vervolgens geeft ie zelf aan dat het misschien leuk is voor 2d en vervolgens dat de drivers zo oud zijn dat je gedonder blijft houden. Beetje tegenstrijdig allemaal.

De TS heeft aangegeven een systeem van een kennis gekocht te hebben en daar hoort een S3 Savage gewoon niet in thuis zeker als de TS aangeeft GTA San Andreas ermee te willen spelen.

En of die dan een videokaart van het rode of het groene kamp koopt zou mij een worst wezen het enige waar je naar moet kijken is wat op een bepaald moment het beste bij je systeem past.

Dit forum leeft vanwege het feit dat 75% procent hier geen tweaker is en er vragen gesteld worden die een echte tweaker zelf zou kunnen beantwoorden. Neem daarnaast het feit dat vele topics al een keer eerder voorbij zijn gekomen en de enigste conclusie die je dan kunt trekken is dat als hier 100% echte tweakers zaten het forum er heel anders zou uitzien. Ik ben persoonlijk wel blij dat niet iedereen hier een tweaker is want ik vind dit forum wel relax ondanks het feit dat ik zelf wel een
24 jaar ervaring heb met pc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 01:54:
mag jij nie vragen :P

ik had wa wworden opgeschreven, mss snap jij t ;)

at chip
128 MB
ipg

naja deze is denk wel goe :D
Als het nog steeds een beetje traag blijkt, dan zou ik aanraden om nog wat intern geheugen erbij te kopen. Je hebt 256 MB zie ik, dat is niet zo heel veel voor spelletjes onder windows XP. Vooral omdat windows XP al ruim 100 MB verbruikt. De prijs voor 256 MB pc2700 geheugen is ongeveer 25 euro (volgens pricewatch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat zien we wel als ie t nie doet, maar ik zal t in mn achterhooft houden, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat de topic niet hier over gaat maar ik heb een: Nvidia Riva TNT2/TNT2 Pro. Ik wil graag MoHAA spelen.. Is dat mogelijk??

En heeft me Videokaart OpenGL..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik zie in de foutmelding dat het spel "3dfxvgl" probeert te gebruiken. Heb je wel de juiste renderer gekozen? (General of S3GL) 3DFX gaat niet werken op een S3 kaart.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik zie dat de topicstarter een nieuwe kaart heeft besteld. Zo te zien zonder te weten wat het nou allemaal is, dus ik vraag me af of deze kaart ook de moeite waard is.

Jammer dat je niet advies aan ons gevraagd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:04:
Ik weet dat de topic niet hier over gaat maar ik heb een: Nvidia Riva TNT2/TNT2 Pro. Ik wil graag MoHAA spelen.. Is dat mogelijk??

En heeft me Videokaart OpenGL..
Eh, zover ik kan herinneren kon ik RTCW met me broers tnt2 draaien, maar stottert nogal veel... (p3 800mhz)
Maar, denk wel dat het kan ja, waarom probeer je 't niet gewoon? Merk je vanzelf wel of hij werkt of niet enzo :)
*Edit: laat ik er wel effe bij zeggen, hij draait vast wel ja, maar hoe wil je niet weten O-) *

[ Voor 10% gewijzigd door Aapje op 30-08-2005 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha.. Ja.. Kijk ik heb het geprobeert. Maar hij zegt "Could not Found OpenGL".. En als ik bij configuratie kijk van Mohaa.. dan staat er wat je allemaal hebt in je comp enz.. en daar staat opengl wel bij. :S.. Maar heb ik dan verxde drivers ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wildfire schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:11:
Ik zie dat de topicstarter een nieuwe kaart heeft besteld. Zo te zien zonder te weten wat het nou allemaal is, dus ik vraag me af of deze kaart ook de moeite waard is.

Jammer dat je niet advies aan ons gevraagd hebt.
naja, hij is in ieder geval nodig. Toen ik warcraft speelde (wat overigens vloeiend draaide op de s3) viel soms alle dingen weg. Maar hoe je het ook wend of keert het is denk beter dak een nieuwe koop.

• eelco25
  • Laatst online: 22-03-2021
wat me hier idd opvalt is dat mensen snel een andere kaart adviseren, tja mijn hobby is al jaren om een spel goed draaiend te krijgen op een wat tragere videokaart.
Het kost wat meer werk maar is wel leuk om te doen, en de voldoening is er.
ik heb ook de savage gehad in de vorm van de diamond speedstar A90 , leuk kaartje opzich.

Als je zoekt op internet is het verbazend wat mensen nog met ,,speciale,, drivers voor elkaar krjgen op wat oudere video chips, en daar mag best wel eens wat wat voor gezegt worden, ik bedoel, kijk eens naar bijvoorbeeld nieuwere spellen op voodoo 5500 kaarten.
Ik vond het erg leuk om bijvoorbeeld vice city gewoon op 12024x786 lekker te draaien op een 5500, maar goed da,s offtopic.

Ik heb erg veel respect voor mensen die drivers maken waarmee spellen toch nog op oudere kaarten kunnen worden gedraait, uiteindelijk scheelt het je misschien net die aankoop van een nieuwe kaart gewoon, geld is toch geld.

Kortom , spelen met drivers kan blijven verbazen , en steeds nieuwe kaarten kopen kan dus onnodig zijn.

Ik hoop zo een beetje een bijdrage te hebben kunnen leveren ook al heb ik geen echt advies.

• eelco25
  • Laatst online: 22-03-2021
ik bedoel dus 1024x768 , en dit was op een amd 1200 mhz met 512 ram , alle direct X 8 effecten werden door dirvers softwarematig gedaan, zag er nog erg aardig uit.
Pagina: 1

Let op:
Deze topic gaat over OpenGL op een S3 Savage chip. Graag on-topic blijven en alleen reageren als je daar wat zinnigs over te zeggen hebt. 'Koop een andere kaart' reacties zijn off-topic, onbehulpzaam en uit den boze :o