[Xp] "ctrl+alt+del" - programma vergrendeld

Pagina: 1
Acties:

• Mirre
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-03 16:14
Ik draai hier WinXPPro-SP2 voorzien van alle beschikbare windows updates en ben ingelogd als administrator op dit systeem. Behalve onderstaand probleem zijn er verder geen problemen op deze PC. M'n pc is spywarevrij en virusvrij.

Ik weet niet precies wanneer dit probleem is begonnen. Het was er opeens.
Na het terugzetten van een ghost-image van 19 juli bleek het daar ook al in te gebeuren.
Het intikken van m'n error bij google en hier in de search levert geen hits op.
Herstelpunten terugzetten leverden geen oplossing en de oudste ghost-image heeft het probleem ook. Ik ben dus een beetje uigezocht en hoop dat een van jullie me kan helpen.

Wat is er loos :
Soms blijft er wel eens een programma hangen. Normaal tik je dan "ctrl+alt+del" en beïndig je de taak. Als ik dat nu doe krijg ik nu een melding die luid : "Dit programma kan niet worden afgesloten omdat het systeem het programma heeft vergrendeld"
Ik kan dus de taak niet sluiten en moet om het hangende programma weg te krijgen rebooten.

Iemand enig idee wat er loos kan zijn en hoe dit op te lossen?

Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Wat voor programma's gaat het hier om? Willekeurige programma's of gebeurt het maar bij een paar programma's?

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Mirre
Willekeurige programma's. Je kent het wel. Je wilt ff te snel of ff een "scheef bitje" waardoor een programma hangt.

Ik vergeet erbij te vermelden dat ik als enige op deze PC werk.
Er zijn geen andere accounts

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-03 11:17
En een force-kill?

taskkill /f /im huppel_de_pup.exe

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Mirre
Tnx voor de suggestie. Dat ga ik proberen als er weer wat hangt.

• Mirre
Dat werkt. Heel erg bedankt :)

Pagina: 1