Toon posts:

Vreemd toetsenbord probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij een oude PC (Windows 98) heb ik het volgende probleem:

Onder Windows werkt mijn toetsenbord niet.
Als ik een toets indruk geeft hij wel een korte beep, maar het reageert verder niet.

Als ik de PC kaal opstart doet tijdens het opstarten het toetsenbord het wel (Caps lock kan ik aan en uit zetten e.d. en het lampje licht op). Echter vlak voor het inlog scherm werkt plots het toetsenbord niet meer. }) Het is geen PS/2 toetsenbord maar zo een oude met een DIN plug

Echter als ik naar de MS-DOS mode gaat (tijdens opstarten op F8 drukken), kan ik het toetsenbord op de prompt wel gebruiken.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen????

tgg })

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Ik weet niet of dit in jouw geval gaat helpen, en ik neem aan dat je muis wel werkt.

Toetsenbord een keer uit apparaatbeheer mikken en dan opnieuw installeren, heeft voor mij wel eens geholpen.

By each crime and every kindness, we birth our future

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie.

Maar dit heb ik reeds geprobeerd, zonder resultaat.

De muis werkt zonder problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Aan het toetsenbord zelf is niets fout.
Deze geprobeerd op een andere PC en hij doet het wel.
Een ander toetsenbord aangesloten op de "defecte" PC en deze doet het ook niet...

Nog iemand tips????

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:19

breinonline

Are you afraid to be known?

Het enige wat het dan eigenlijk kan zijn is een driverprobleem. Heb je de moederbord drivers geinstalleerd?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

instellingen toetsenbord op US 850 als ik het me goed herinner. Dat al gecontroleerd?

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
alle drivers etc. opnieuw geinstalleerd==> probleem blijft.

Ik snap er geen yota van.

Verwijderd

Topicstarter
Windows 98 opnieuw geinstalleerd, (echter geen volledige installatie, omdat ik mijn gegevens nog niet kwijt wil)
Echter het probleem is gebleven.

Alle mogelijk online virusscanners gedraait, maar geen resultaat.
Via knippen en plakken met de muis lukt het om tekst te maken, maar een brief of email op deze manier samenstellen gaat mij net te ver.

Heeft nog iemand een idee?????

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:07
heb eenzelde raar soort probleem, alleen ik heb het in 'Windows XP' & Window MCE zover ik weet. Na een koude boot werkt me toetsenbord niet ( wel in Dos, niet in Windows ), muis enzo werkt gewoon goed.. Wanneer ik dan reboot werkt me toetsenbord wel ineens en blijft die werken tot er weer een 'cold boot' komt.. maar wat het nou is ? geen idee

Verwijderd

uhh is er in je bios niet een optie om soort keyboard te kiezen.
kan zijn dat ie default ps2 zoekt

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
zijn er geen pinnetjes oid gebogen/afgebroken of erge knikken in de kabel?
Pagina: 1