Toon posts:

Asus K8V SE Deluxe Corsair geheugen probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat iemand mij met het volgende probleem kan helpen;

Ik heb al geruime tijd de Asus K8V SE Deluxe met daarop in bank 1 & 2 Corsair TWIX-LL dit werkt als een zonnetje, maar ik heb er nu een extra sim bij gekocht; CMX1024-3200 en deze geplaatst in de laatste vrije geheugen bank 3. Maar dat werkt dus niet! :(

Terwijl er in het mob-boekje staat dat dit mob 3gb ondersteund?!

Heeft iemand een idee?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Welke processor heb je ?.
Overigens heb je geen 'sim' maar een DIMM aangeschaft ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Al een andere combinatie geprobeerd? Bijvoorbeeld de nieuwe in Slot1 en die andere twee in Slot2&3? Heb ik ook gehad met deze 2 reepjes.. Bepaalde combinaties werken gewoon niet. Probeer ook even die nieuwe DIMM alleen, kan altijd zijn datdie DOA is. Het lijkt niet alsof je al erg veel geprobeerd hebt, wel :)?

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 23:46:
Welke processor heb je ?.
Overigens heb je geen 'sim' maar een DIMM aangeschaft ;)
AMD Athlon™ 64 Processor 3200+ @ 2,0 GHz

Verwijderd

Via K8T800 met newcastle/clawhammer ondersteund volgens mij maar max 2 bankjes double sided ddr geheugen. Staat overigens in je boekje, dan kun je het voor de zekerheid even nakijken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 23:51:
Al een andere combinatie geprobeerd? Bijvoorbeeld de nieuwe in Slot1 en die andere twee in Slot2&3? Heb ik ook gehad met deze 2 reepjes.. Bepaalde combinaties werken gewoon niet. Probeer ook even die nieuwe DIMM alleen, kan altijd zijn datdie DOA is. Het lijkt niet alsof je al erg veel geprobeerd hebt, wel :)?
Als ik in stot 1&2 de TWINX zet en in stot 3 die nieuw dimm dat komt hij niet verder voor dat hij bij windows is. En start weer op nieuw op.

Als ik in slot 1 de nieuwe dimm zet en in 2&3 de TWINX dan start hij dus helemaal niet op. :'(

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

Probeer eens maar 2 dimms te gebruiken, dus je nieuwe en 1 van de 2 TWINX-LL repen.
Ik heb precies hetzelfde gehad op een Abit KV8-Max3. Die wilde al niet meer booten met 3x256MB erin. Oplossing was gewoon 1 reep minder gebruiken...

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zat in het verkeerde topic :)

[ Voor 187% gewijzigd door Guardian Angel op 26-08-2005 08:51 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 08:34:
Via K8T800 met newcastle/clawhammer ondersteund volgens mij maar max 2 bankjes double sided ddr geheugen. Staat overigens in je boekje, dan kun je het voor de zekerheid even nakijken.
Heb je een link voor me dat ik het online kan bekijken?

Het mob ondersteund wel 2x double en 1x Single sided...

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt nu wel, nieuwe bios update er over.
Maar het volgende probleem doet zich voor, Mijn Via Raid controler doet het. Maar de Promis controller vertikt het. Als ik hem aan zet in de bios dan doet de Via het niet meer.

Heeft iemand de juiste instelling hier voor?
Pagina: 1