Toon posts:

dvd rom op Pentium Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een gewone dvd lezer aan te sluiten op een pentium pro 200mhz
met 256mb ram en windows 98. Alleen bedoeld voor dataoverdracht.
?

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Jahoor, zolang je nog een vrij IDE kanaal hebt, lijkt me dit geen problemen geven? :)

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

mits je een IDE aansluiting hebt, tenzij er ook geen CD-ROM wordt geaccepteert natuurlijk.

Optie is te vinden in t BIOS, off ff testen natuurlijk met bestaande CD-ROM speler ;)

[ Voor 34% gewijzigd door keur0000 op 25-08-2005 23:12 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
dacht misschien dat de pc het niet aan zou kunnen.
Zal het dan toch maar eens proberen dan weten we het zeker hé
wie nie waagt nie wint >:)

Verwijderd

Topicstarter
nu zit er een cd rom speler in met een scsi aansluiting
maar ga er toch nog een harde schijf insteken op ide dus kan er wel een dvd lezer bij aanhangen, hopelijk trekt ie het want met zo een usb stick bestanden oversleuren duurd vreet langzaam (usb1.0)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Aansluiten lukt wel, DVD afspelen betwijfel ik ten zeerste.
Mijn P100 had al moeite met MP3 afspelen.

Naja probeer het uit? :P\
Edit: En ik moet echt es gaan lezen :X
Dataoverdracht zal wel gaan lukken. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Atlas op 25-08-2005 23:15 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
DVD Spelers zijn toch gewoon PIO mode 4... zou geen probleem moeten zijn.. alleen DVD's afspelen gaat niet lukken, maar daar is het ook niet voor bedoelt lijkt me,

Let wel ff op je master/slave/cs instellingen... Veel oude (ik meen Intel) moederborden doen moeilijk over dit soort dingen... Cable select lijkt dan de oplossing.

Succes :)

By each crime and every kindness, we birth our future

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een DVD-Rom drive direct op een CPU aansluiten zonder tussenkomst van moederbord lijkt me onmogelijk... 8)7

Moraal 1: geef volledige specs. Je moederbord en de daarop aanwezige interfaces bepalen wat je op een systeem kunt aansluiten. Zonder die info blijft het gokken

Moraal 2: het is de bedoeling dat je dingen zelf probeert voor je een topic opent. Als je een DVD-Rom hebt en een PPro systeem, probeer het en zie wat er gebeurt. Als je dat niet gedaan hebt, dien je minimaal aan te geven waarom niet :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.