[Bios] Hoe bios aanpassen zonder toetsenbord

Pagina: 1
Acties:
  • 920 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 14:44
Beste mensen,

Ik heb hier een laptop waarbij ik niet meer in de bios kom.
Er is water over het toetsenbord gegaan, dus deze werkt niet meer.

Het ding heeft geen PS2 poort en bij het booten werkt het toetsenbord niet, aangezien er alleen een usb toetsenbord aan kan.

Iemand enig idee hoe ik hier toch aanpassingen kan doen aan de bios?

Alvast dank!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 19:41
ik denk dat het niet mogelijk is om in de bios te komen zonder toetsenbord. de bios is 16bits en ondersteund alleen de very basic onderdelen.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Verwijderd

Tenzij je electronica wizz-kid bent en de chip op het mobo zelf kunt programmeren, is wat je wilt onmogelijk.

De beste kans maak je door het ding helemaal open te schroeven, en alle onderdelen van het toetsenbord goed schoon te maken. Daarna zou je normale toetsenbord het wel weer kunnen doen.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Bootable floppy maken met een autoexec.bat dat automatisch de flashmodule start met de benodigde opties.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ga: dan flash je dus een ander bios. Maar daar maak je nog geen instellingen mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je het dan al geprobeerd met een USB toetsenbord? Grote kans dat het wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:05:
@ga: dan flash je dus een ander bios. Maar daar maak je nog geen instellingen mee..
Geloof dat ik maar naar bed ga..... (beetje dom)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:07:
Heb je het dan al geprobeerd met een USB toetsenbord? Grote kans dat het wel werkt.
uit de TS:
Het ding heeft geen PS2 poort en bij het booten werkt het toetsenbord niet, aangezien er alleen een usb toetsenbord aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Staat nergens dat hij het ook daadwerkelijk geprobeerd heeft.

Vroeger was het vaak een probleem om met USB tobo in het bios te komen, maar bij moderne pc's wordt een usb keyboard volgens mij gewoon ondersteund. Bij mijn PC's iig wel...

[ Voor 60% gewijzigd door Palomar op 26-08-2005 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Het grote geluk is dat het om een laptop gaat. Hier kan je meestal weinig(noodzakelijks) in het bios instellen. Als het echt niet zou lukken zal ik het erbij laten. Maar meestal werkt een usb keyboard wel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• littledreamer
ToFast schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:24:
Het grote geluk is dat het om een laptop gaat. Hier kan je meestal weinig(noodzakelijks) in het bios instellen. Als het echt niet zou lukken zal ik het erbij laten. Maar meestal werkt een usb keyboard wel hoor.
Ik heb dit natuurlijk geprobeerd, en in dit geval kom ik dus niet in de bios met het usb toetsenbord.

Er moet iets aangepast worden i.v.m. de geluidskaart, maar het lijkt me dat dit niets wordt.... :?

[ Voor 10% gewijzigd door littledreamer op 26-08-2005 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Ik heb ooit een Toshiba laptop gehad, en daar zat software bij (was ook te downloaden van de website) waarmee je vanuit Windows een aantal biosinstellingen kon veranderen volgens mij. Geen idee meer hoe diepgaand de instellingen waren die je kon veranderen, maar toch. Misschien is er voor jouw laptop ook zulke software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je nog zou kunnen proberen.. voor AMI en Award biossen bestaan tooltjes waarmee je onder windows je bios kunt wijzigen. Voor een desktop had ik je dat al eerder aangeraden, maar bij laptops werkt dit meestal niet vanwege 'bijzondere' biossen.

Hoe dan ook.. je zou eens kunnen zoeken op 'bios editor' oid bij google. En vergeet deze niet:
http://www.wimsbios.com/

erg veel info over biossen en hoe ze in te stellen/modden/enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• littledreamer
Elwood Blues schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:58:
Ik heb ooit een Toshiba laptop gehad, en daar zat software bij (was ook te downloaden van de website) waarmee je vanuit Windows een aantal biosinstellingen kon veranderen volgens mij. Geen idee meer hoe diepgaand de instellingen waren die je kon veranderen, maar toch. Misschien is er voor jouw laptop ook zulke software?
Het gaat hier om een Packard Bell laptop, ik neem aan dat Packard Bell niet zulke software leverd voor zijn laptops.
Pagina: 1