Toon posts:

LinkSys WRT54G niet in te stellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.518 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vanavond heb ik een linksys routertje gekocht, om mijn laptopje van lekker draadloos internet te voorzien. Alleen het probleem is, ik krijg hem niet ingesteld.

De aansluitingen zijn als volgt:
code:
1
2
XS4ALL Basic -> Speedtouch 510 modem -> Linksys WRT54G > PC 1
                                                       > PC 2 etc.

De linksys functioneert dus als router.. Nu kan ik dus wel lekker internetten enzo via de linksys router.. (via utp dan) Maar wireless werkt nog niet..

Nu het probleem, volgens het boekjes zou de linksys router een ip adres moeten krijgen, namelijk: 192.168.1.1

Volgens mij krijgt hij deze niet, want als ik kijk naar mijn ipadres.. dus op PC 1.. als volgt:
code:
1
2
3
IP Address. . . . . . . . . . . . : 10.0.0.6
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 10.0.0.138

Dit zijn dus ip adressen die mijn speedtouch modem uitdeelt met DHCP.. en bij het setup menu van de modem staat dit ip ook op de MAC van mijn netwerkkaart in PC1.

Wat ik al geprobeerd heb..
DHCP adressen allemaal weggooien op SpeedTouch modem, mocht niet baten
Linksys router resetten, niet geholpen, kreeg weer zelfde ip

Verder heb ik gezocht op GoT maar kwam ook niet veel verder, wie kan mij helpen?

De Powerbutton op de linksys modem knippert trouwens ook, is dat normaal?

Verwijderd

Topicstarter
hmz, heb al met linksys livesupport gechat, en blijkt dus dat hij kapot is..
Morgen maar weer ruilen dan :(

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

itsalwaysme

Graast voor DB

staat de linksys niet op brigded modus???

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• 2f2f_fan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-02 15:11
Als je pc het adres 10.0.0.6 van je speedtouch krijgt dan zul je niet in de config pagina van je linksys router kunnen komen, gewoon omdat je ip adres niet in de reeks van de linksys router ligt. Je router heeft standaard al het ip adres 192.168.1.1 gekregen vanuit de fabriek dus die krijgt hij niet van je modem.

Open een command prompt en type daar in: ipconfig /all en schrijf deze gevens even op, als het goed is heb je ze niet nodig maar je weet nooit.

Wat je kunt proberen is de speedtouch zo in te stellen dat deze maar 1 ip adres kan uit geven via dhcp.
Of zelfs dhcp uitschakelen op de speedtouch zodat deze geen adressen meer kan uitdelen naar je pc(s).
Dan je netwerkkaart van je pc instellen op bv het ip adres 192.168.1.10 met een subnet van 255.255.255.0 en een gateway en dns op 192.168.1.1, of als je dhcp uitgeschakeld hebt op de speedtouch een herstel functie uit te voeren via de eigenschappen van de netwerkverbinding, als het goed is en je dhcp op de router staat nog aan (standaard) dan krijgt je pc een ip adres in de reeks van je router.

Als het goed is kun je nu in de config pagina van je linksys router komen via een browser op ip adres 192.168.1.1 om vervolgens de router in te stellen dat deze via de speedtouch verbinding legt met het internet, dit doe je op de pagina waar je op binnenkomt.
Hier kun je via een pulldown menu zeggen dat je een static adres wil gebruiken, hier kun je de gegevens invullen die je eerder via ipconfig /all hebt opgeschreven.
Op een ander tabblad kun je dan het wireless gedeelte aan te zetten en te configureren.
Zorg wel dat je je na het instellen van een tabblad op save settings klikt.

Als het niet nou niet werkt omdat de router toch defect is dat stel je de ip adressen weer in op de gegeven die je eerder via ipconfig /all hebt opgeschreven. Als je dit gedaan hebt zou je weer internet moeten hebben via de speedtouch en kun je de instellingen weer terugzetten zoals ze stonden voor dat je begon.

Dat de powerled knippert is volgens mij niet goed, heb ik ook 1 keer gehad en was opgelost nadat ik de stekker eruit en er weer in had gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
2f2f_fan schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:55:
Als je pc het adres 10.0.0.6 van je speedtouch krijgt dan zul je niet in de config pagina van je linksys router kunnen komen, gewoon omdat je ip adres niet in de reeks van de linksys router ligt. Je router heeft standaard al het ip adres 192.168.1.1 gekregen vanuit de fabriek dus die krijgt hij niet van je modem.

Open een command prompt en type daar in: ipconfig /all en schrijf deze gevens even op, als het goed is heb je ze niet nodig maar je weet nooit.

Wat je kunt proberen is de speedtouch zo in te stellen dat deze maar 1 ip adres kan uit geven via dhcp.
Of zelfs dhcp uitschakelen op de speedtouch zodat deze geen adressen meer kan uitdelen naar je pc(s).
Dan je netwerkkaart van je pc instellen op bv het ip adres 192.168.1.10 met een subnet van 255.255.255.0 en een gateway en dns op 192.168.1.1, of als je dhcp uitgeschakeld hebt op de speedtouch een herstel functie uit te voeren via de eigenschappen van de netwerkverbinding, als het goed is en je dhcp op de router staat nog aan (standaard) dan krijgt je pc een ip adres in de reeks van je router.

Als het goed is kun je nu in de config pagina van je linksys router komen via een browser op ip adres 192.168.1.1 om vervolgens de router in te stellen dat deze via de speedtouch verbinding legt met het internet, dit doe je op de pagina waar je op binnenkomt.
Hier kun je via een pulldown menu zeggen dat je een static adres wil gebruiken, hier kun je de gegevens invullen die je eerder via ipconfig /all hebt opgeschreven.
Op een ander tabblad kun je dan het wireless gedeelte aan te zetten en te configureren.
Zorg wel dat je je na het instellen van een tabblad op save settings klikt.

Als het niet nou niet werkt omdat de router toch defect is dat stel je de ip adressen weer in op de gegeven die je eerder via ipconfig /all hebt opgeschreven. Als je dit gedaan hebt zou je weer internet moeten hebben via de speedtouch en kun je de instellingen weer terugzetten zoals ze stonden voor dat je begon.

Dat de powerled knippert is volgens mij niet goed, heb ik ook 1 keer gehad en was opgelost nadat ik de stekker eruit en er weer in had gedaan.
Bedankt voor je reply, maar inderdaad, de powerled blijft maar knipperen, stekker erin, stekker eruit.. maakt niet uit.. ookal zitten er geen cables in.. dus hij is idd gewoon defect, morgen even een nieuwe halen en maar weer proberen!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-04 22:16

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Probeer eens je WRT54G te configureren zonder dat hij op de Speedtouch aangesloten is. Je laptop zal keurig een IP adres van je Linksys krijgen. Je speedtouch moet in de WAN poort van je Linksys komen!

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• paultje1966
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 20:53

paultje1966

feel the force

Wat het beste werkt is je speedtouch in te stellen op DHCP spoofing. Tooltje downloaden bij http://www.speedtouch.nl/downloads/510R37_config_03.exe. Je linksys krijgt dan je internet ip adres en je linksys deelt dan je ip adressen lokaal uit.
Als je je linksys wil beveiligen kijk dan eens op www.paulkramer.nl (8>

het nadeel van een draadloos netwerk is dat je zoveel kabels moet trekken

Pagina: 1