Vanavond heb ik een linksys routertje gekocht, om mijn laptopje van lekker draadloos internet te voorzien. Alleen het probleem is, ik krijg hem niet ingesteld.
De aansluitingen zijn als volgt:
De linksys functioneert dus als router.. Nu kan ik dus wel lekker internetten enzo via de linksys router.. (via utp dan) Maar wireless werkt nog niet..
Nu het probleem, volgens het boekjes zou de linksys router een ip adres moeten krijgen, namelijk: 192.168.1.1
Volgens mij krijgt hij deze niet, want als ik kijk naar mijn ipadres.. dus op PC 1.. als volgt:
Dit zijn dus ip adressen die mijn speedtouch modem uitdeelt met DHCP.. en bij het setup menu van de modem staat dit ip ook op de MAC van mijn netwerkkaart in PC1.
Wat ik al geprobeerd heb..
DHCP adressen allemaal weggooien op SpeedTouch modem, mocht niet baten
Linksys router resetten, niet geholpen, kreeg weer zelfde ip
Verder heb ik gezocht op GoT maar kwam ook niet veel verder, wie kan mij helpen?
De Powerbutton op de linksys modem knippert trouwens ook, is dat normaal?
De aansluitingen zijn als volgt:
code:
1
2
| XS4ALL Basic -> Speedtouch 510 modem -> Linksys WRT54G > PC 1
> PC 2 etc. |
De linksys functioneert dus als router.. Nu kan ik dus wel lekker internetten enzo via de linksys router.. (via utp dan) Maar wireless werkt nog niet..
Nu het probleem, volgens het boekjes zou de linksys router een ip adres moeten krijgen, namelijk: 192.168.1.1
Volgens mij krijgt hij deze niet, want als ik kijk naar mijn ipadres.. dus op PC 1.. als volgt:
code:
1
2
3
| IP Address. . . . . . . . . . . . : 10.0.0.6 Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Default Gateway . . . . . . . . . : 10.0.0.138 |
Dit zijn dus ip adressen die mijn speedtouch modem uitdeelt met DHCP.. en bij het setup menu van de modem staat dit ip ook op de MAC van mijn netwerkkaart in PC1.
Wat ik al geprobeerd heb..
DHCP adressen allemaal weggooien op SpeedTouch modem, mocht niet baten
Linksys router resetten, niet geholpen, kreeg weer zelfde ip
Verder heb ik gezocht op GoT maar kwam ook niet veel verder, wie kan mij helpen?
De Powerbutton op de linksys modem knippert trouwens ook, is dat normaal?