Binnenkort ga ik een gameserver draaien en ben al bezig met het samenstellen ervan. Enkele onderdelen heb ik al liggen, maar er moeten nog wat dingen bij. En daar gaat mijn vraag over. Het moet namelijk een erg stille server worden.
Wat ik al heb:
Dus na veel ge-google, ge-got en ge-tom, heb ik zelf de keuze gemaakt voor deze componenten. In eerste instantie zat ik te denken aan een fanloze voeding i.c.m. een stille kast, maar dan ben je zeker 150-200 euro kwijt voor een fanloze voeding. Ik heb ook voor 129,- een Thermaltake fanloze gezien, maar die is ten eerste maar 300Watt en ten tweede heeft ie aan beide kanten flinke uitstekingen. Niet echt de bedoeling dus.
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze combinatie van stille componenten? Zijn er mensen die andere stille componenten hebben die misschien beter zijn? Behalve natuurlijk de onbetaalbare Zalman casing.
Maar buiten, wat denken jullie hier van? Is dit stil genoeg of zijn er betere en qua prijs gelijkwaardige producten?
Wat ik al heb:
- Asus A8N-SLi mobo
- AMD Athlon 64 3000+ cpu
- 1024 MB Twinx XL DDR-400 ram
- Maxtor DiamondMax 9 160GB IDE hdd
- MSI X600 XT 128MB PCI-Express videokaart
- Stille cpu-koeler - Zalman CNPS-7700-Cu ter vervanging van AMD koeler
- Stille behuizing - Nexus Breeze 350
- Stille voeding - Nexus NX-3500 (bij case inbegrepen)
- Stille northbridge - Zalman NB47J ter vervanging van standaard fan op mobo
Dus na veel ge-google, ge-got en ge-tom, heb ik zelf de keuze gemaakt voor deze componenten. In eerste instantie zat ik te denken aan een fanloze voeding i.c.m. een stille kast, maar dan ben je zeker 150-200 euro kwijt voor een fanloze voeding. Ik heb ook voor 129,- een Thermaltake fanloze gezien, maar die is ten eerste maar 300Watt en ten tweede heeft ie aan beide kanten flinke uitstekingen. Niet echt de bedoeling dus.
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze combinatie van stille componenten? Zijn er mensen die andere stille componenten hebben die misschien beter zijn? Behalve natuurlijk de onbetaalbare Zalman casing.