Welke newsserver @home?

Pagina: 1
Acties:

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-02 10:03
Zit hier even bij een kennis met @home, om een programma te installeren om dingen mee van usenet af te halen. Nu weet k dat @home 2 newsservers gebruikt naar mijn weten, nml:
news.home.nl
testnews.home.nl

Bij beide lijkt het erop of ik vanuit geen enkele groep waar mp3 in de naam voorkomt kan downloaden.. Nu weet ik dat @home enkele nieuwsgroepen afgeschermd heft, maar z'n beetje alle grotere mp3 groepen..? Heb ik de verkeerde server te pakken (heb zelf ook @home maar payserver sinds jaar en dag) of zijn die newsserverts van @home echt zo crappy..?

Verwijderd

Ik heb het destijds ook weleens geprobeerd. Maar mijn ervaring met newsservers zijn niet zo best. (Wel gebruikte ik een andere nieuwsserver, volgensmij was dat: news.tilbu1.nb.home.nl )

Ik download het liefst gewoon nog steeds via bittorrent (azureus), daar download ik altijd met een snelheid ergens tussen de 100 en 200 kb/s en heel af en toe gebruik ik ook nog limewire pro voor losse muziekbestandjes.

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-02 10:03
Ohwkay.. Thnx O+

Heb het "vroegah" ook al eens geprobeerd met de newsserver van @home, toen was het bagger. Heb nu zelf een payserver, wat dus wel opschiet. Laatste tijd veel betere dingen gehoord over de newsserver van @home, vooral de testserver, enige nadeel zou zijn dat de server de grotere groepen niet zou ondersteunen. Dan verwacht ik: a.b.nl en a.b.boneless etc.. Maar geen enkele groep waar MP3 in de naam van voorkomt bannen, dat had ik niet verwacht.. Beetje raar, biedt dan geen nieuws server aan.. of een iets betre, met mindere speed en retentie ofzo. Of gebruik ik echt de verkeerde server hier..? Op de @home site is niets anders te vinden dan server "news" (achter router news.home.nl) welke ik dus al geprobeerd heb..