Hey,
Ik kreeg de vraag of ik voor onze familiedag een invulsysteempje kon maken waarin iedereen
zijn favoriete teamsamenstelling aan kon geven (dus welke captains bij welke personen), en dat dit dan automatisch zou zorgen vooreen net overzichtje.
Dit is de tabel:
met de volgende sql query geeft het deze uitvoer:
Deze uitvoer zit al heel erg in de richting van wat ik denk te moeten hebben, alleen zit trees dus nu nog steeds bij meerdere captains ingedeeld, door zoeken kwam ik er achter dat ik de namen waarschijnlijk in een array moet zetten zodat ik kan controleren wie er al ingedeeld is, alleen zonder gerichte zoekwoorden kom ik niet ver.
Dus wie kan mij een duw in de goede richting geven om automatisch de captains hun deelnemers te geven want ik kom er even niet meer uit
Ik kreeg de vraag of ik voor onze familiedag een invulsysteempje kon maken waarin iedereen
zijn favoriete teamsamenstelling aan kon geven (dus welke captains bij welke personen), en dat dit dan automatisch zou zorgen vooreen net overzichtje.
Dit is de tabel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| id | captain | persoon ------------------------- 1 mark trees 2 mark henk 3 mark bram 4 mark yvette 5 erik trees 6 erik bob 7 erik desi 8 erik jose 9 mark trees 10 erik trees 11 bob trees |
met de volgende sql query geeft het deze uitvoer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| SELECT count( * ) AS aantal, captain, deelnemer FROM `keuzes` GROUP BY deelnemer, captain ORDER BY aantal DESC aantal captain deelnemer 2 mark trees 2 erik trees 1 erik jose 1 bob trees 1 mark henk 1 erik bob 1 mark bram 1 erik desi 1 mark yvette |
Deze uitvoer zit al heel erg in de richting van wat ik denk te moeten hebben, alleen zit trees dus nu nog steeds bij meerdere captains ingedeeld, door zoeken kwam ik er achter dat ik de namen waarschijnlijk in een array moet zetten zodat ik kan controleren wie er al ingedeeld is, alleen zonder gerichte zoekwoorden kom ik niet ver.
Dus wie kan mij een duw in de goede richting geven om automatisch de captains hun deelnemers te geven want ik kom er even niet meer uit
Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers