Om te beginnen mijn specs:
AMD Athlon64 3000+ Winchester 1,8GHz
Asus A8V Deluxe rev.2 (BIOS 1014 final)
1GB Twinmos PC3200 (2x512MB Dual Channel)
Maxtor DiamondMax Plus D740X 80GB (master disk)
Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB (slave disk)
NEC 2500A DVD-Brander (master)
BenQ 1640 DVD-ROM (slave)
Asus GeForce 6600 128MB DDR AGP
Enermax EG365AX-VE, 350W ATX-voeding
Windows XP Pro US-version met SP2
Harde schijven gechecked met Powermax, geen problemen.
Ook waardes op de voedig zijn goed te noemen (alles binnen de marge).
Recente drivers geinstalleerd (WHQL)
Default BIOS instellingen.
Deze Windows XP is gloednieuw. Vlak voor deze installatie, was mijn HDD-IDE kabel brak geworden. Die heb ik vervangen met een gloednieuwe en daarna meteen Windows opnieuw erop gezet. Het probleem is dat als ik even niets met mijn PC doe, hij gewoon bevriest. Zonder foutmelding! Er is niks te vinden in de Event Viewer. Het maakt ook niet wat window er open staat. Hij doet na onbepaalde tijd gewoon niks meer. Enige redding is dan de reset knop.
Ik heb al lopen spelen met power-instellingen. Hij staat op "always on" (zoals altijd al) maar andere instellingen maken niks uit.
Het systeem is overclocked geweest, maar toen bleef ook alles draaien. Het is voor mij dus onverklaarbaar waarom ineens dit bevriezen gebeurt. Alle hardware zoals het in de specs staat draait al bijna een half jaar zonder problemen.
Als iemand een idee heeft hoor ik het graag. Ik ben ten einde raad.
AMD Athlon64 3000+ Winchester 1,8GHz
Asus A8V Deluxe rev.2 (BIOS 1014 final)
1GB Twinmos PC3200 (2x512MB Dual Channel)
Maxtor DiamondMax Plus D740X 80GB (master disk)
Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB (slave disk)
NEC 2500A DVD-Brander (master)
BenQ 1640 DVD-ROM (slave)
Asus GeForce 6600 128MB DDR AGP
Enermax EG365AX-VE, 350W ATX-voeding
Windows XP Pro US-version met SP2
Harde schijven gechecked met Powermax, geen problemen.
Ook waardes op de voedig zijn goed te noemen (alles binnen de marge).
Recente drivers geinstalleerd (WHQL)
Default BIOS instellingen.
Deze Windows XP is gloednieuw. Vlak voor deze installatie, was mijn HDD-IDE kabel brak geworden. Die heb ik vervangen met een gloednieuwe en daarna meteen Windows opnieuw erop gezet. Het probleem is dat als ik even niets met mijn PC doe, hij gewoon bevriest. Zonder foutmelding! Er is niks te vinden in de Event Viewer. Het maakt ook niet wat window er open staat. Hij doet na onbepaalde tijd gewoon niks meer. Enige redding is dan de reset knop.
Ik heb al lopen spelen met power-instellingen. Hij staat op "always on" (zoals altijd al) maar andere instellingen maken niks uit.
Het systeem is overclocked geweest, maar toen bleef ook alles draaien. Het is voor mij dus onverklaarbaar waarom ineens dit bevriezen gebeurt. Alle hardware zoals het in de specs staat draait al bijna een half jaar zonder problemen.
Als iemand een idee heeft hoor ik het graag. Ik ben ten einde raad.
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!