Toon posts:

serial ata schijf van maxtor op fouten controleren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Zijn er naast maxtors "Powermax" nog manieren om een Serial Ata schijf op fouten te controleren? Het gaat hier om een Diamondmax plus 9 (80GB) en een Diamondmax plus 9 (160GB).

Powermax komt op deze pc niet verder als "scanning for devices" (asus p4r-800 deluxe mobo) en op een andere pc (asus A7v-600) vind hij de schijven gewoon niet met powermax (hij geeft ze wel aan in de bios/bij het opstarten).

De schijven zouden niet zo ver kapot moeten zijn dat ze niet meer aangegeven worden, dit is dus echt een probleem met powermax en Serial Ata schijven.. Mijn vraag is dus, zijn er nog andere tooltjes waarmee Serial Ata schijven getest kunnen worden op fouten? Wellicht iets wat onder windows draait?

Ik hoor het graag.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hitachi's diskmanager is universeel. Probeer het eens daarmee :)

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:53

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik weet toevallig dat Powermax wel werkt op de Asus P4P-800, mits je de juiste BIOS-instelling voor de SATA-controller hebt, namelijk 'Enhanced SATA'. Op die manier emuleert het BIOS de SATA schijven als conventionele schijven en kan Powermax er gebruik van maken. Ook moet de RAID functie (indien aanwezig) uitgeschakeld zijn.

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 19:13:
Zijn er naast maxtors "Powermax" nog manieren om een Serial Ata schijf op fouten te controleren?
HD Tune (http://www.hdtune.com)