Toon posts:

Linksys wrt54g instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 4.670 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb pas een linksys wrt54g gekocht em ben aan het instellen geslagen maar ik ben helemaal de kluts kwijt hoe ik dit ding moet instellen.

Ik heb zelf adsl van Planet Internet als er iemand is die mij kan helpen met het instellen van dit ding dan zou ik dat op prijs stellen.

Ik heb vanalles geprobeert maar kom er maar niet uit.

Bedankt.

Matthew

m_allart@planet.nl

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 10:38
Hoi Misq, allereerst wil ik je van harte welkom heten op GoT. Het nederlandse computerforum voor mensen die veel met alle aspecten van computers te maken hebben en er over het algemeen ook graag mee prutsen.

We willen je natuurlijk graag helpen met het op gang brengen van je router. Maar om nou te voorkomen dat we allemaal overbodige oplossingen aandragen willen we graag nog wat meer info van je hebben :).

Zoals: dingen en instellingen die je zelf hebt geprobeerd. Wat voor meldingen je krijgt als het fout gaat.
Nog wat meer specs over de router zouden ook prettig zijn; zoals of het een PSTN (analoog) of ISDN uitvoering is. En lukt het wel als je het met een normale UTP kabel probeert of heb je wel verbinding met de router (dat moet altijd draadloos kunnen werken) of kom je zelfs niet in de router configuratie panel.

Dan nog een stukje over forum etiquette:
Je moet alle posts op een forum zien als een heel trage chat. Je hoeft dus niet iedere keer je post af te sluiten, en als iemand op je reageert dan zal hij dat in deze draad doen. Voor persoonlijke communicatie kun je altijd je mailadres in je profiel zetten.

offtopic:
Nou hopen dat de mods me niet te bijdehand vinden :X

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedank fvoor de repley :)
Ik zal me best doen om wat specifieker tezijn. Misschien kunnen jullie hier wat mee :)

Ok hier dan wat meer info :)

Ik kom wel in de router ( linksys wrt54g ) heb een abo bij Planet Internet adsl-comfort
Ik heb in de setup ( basic setup ) de volgende dingen ingevoerd:

PPTP
IP : 10.0.0.150
subnetmask : 255.255.255.0
gateway : 10.0.0.138
username: ........@adsl-comfort
password:**********

------------------------------
Router Name : WRT54G
Host Name : 10.0.0.138
Domain Name : geen idee
MTU : Auto

----------------------------------
Local IP Address : 192.168.1.1
Subnetmask : 255.255.255.0

------------------------------------
DHCP Server : Disable

De volgende tab DDNS die is staat ook op disable
MAC adress ook disable

Dan is er een tab advanced routing daar staat ook vanalles en daar snap ik ook even niets van zoals :

Gateway/Router ( moet je kiezen tussen de 2 )

Select set number default op 1
Enter Router Name : leeg

Destination LAN IP : 0.0.0.0
Subnet Mask : 0.0.0.0
Default Gateway : 0.0.0.0
Interface : LAN & Wireless ( staat hij nu op ) kan ook op WAN

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:29
De instellingen zoals jij die hebt staan voor het aanmelden bij jouw ADSL-provider staan m.i. correct. Eventuel bij host name en domain name hoef je niks in te vullen. De overige tabs zijn voor het basic-routing verhaal ook niet van belang.

Derhalve heb ik een vermoeden dat daarom e.e.a spaak loopt doordat jij de DHCP-server uit hebt staan. Wat gebeurt er wanneer jij de DHCP-server aan zet van jouw router? Of heb je een andere DHCP-server in je netwerk zitten?

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Verwijderd

Topicstarter
ok i heb DHCP Server aan staan nu en dan kan ik de volgende opties instellen :

Starting IP : 192.168.100
Maximum Numbers of DHCP Users : 50
Client Lease Time : 0 minutes (0means 1 day)
Static DNS 1 : 0.0.0.0
Static DNS 2 : 0.0.0.0
Static DNS 3 : 0.0.0.0
WNS : 0.0.0.0

Moet ik hier iets mee ??

• Leut
Neuh, niet direct. Dat kun je zo laten staan en het zal werken.

Je dient nu wel de netwerk-instellingen voor jouw eigen pc aan te passen zodat deze accepteert dat ie een IP-adres krijgt via de router. Dat kun je heel simpel instellen door in Eigenschappen van de NIC het internetprotocol opdracht te geven automatisch een IP-adres te laten toewijzen (mits dit niet al zo staat ingesteld uiteraard).

Wanneer je dat hebt gedaan, zul je zien dat jouw PC een IP-adres via de router krijgt, waarschijnlijk dan 192.168.1.100. Gebeurt dit niet, dan kun je kiezen voor 'verbinding herstellen' van de NIC.

"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna

Verwijderd

Topicstarter
ja dat had ik al wanty ik had een sitecom router staan maar anders dan deze linksys heeft hij de NL isp settings er al standaart instaan en is hij heel anders kwa instellen.

Ik heb het net geprobeerd maar nog geen geluk.

Eigenlijk zou ik misschien iemand moeten hebben die ook een linksys heeft en ook by kpn or planet ziit ofzo lol zou het echt even niet weten.

Maarja komt wel goed hoop ik

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 10:38
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:06:
ja dat had ik al wanty ik had een sitecom router staan maar anders dan deze linksys heeft hij de NL isp settings er al standaart instaan en is hij heel anders kwa instellen.

Ik heb het net geprobeerd maar nog geen geluk.

Eigenlijk zou ik misschien iemand moeten hebben die ook een linksys heeft en ook by kpn or planet ziit ofzo lol zou het echt even niet weten.

Maarja komt wel goed hoop ik
Ik heb bij mijn moeder zo'n ding ingesteld, ook onder planet.
Ik weet nog dat ik heel even er mee aan het prutsen ben geweest. Maar het kwam er op neer dat je alle instellingen gewoon zo kon laten staan, alleen even username en wachtwoord invullen.

Zet anders alle instellingen eens terug dmv een reset naar factory settings.

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-02 12:56
Volgens mij moet je bij 'host name' 'KPN' invullen, dat was bij mij in elk geval nodig (versatel, maar via het KPN-netwerk).

De rest van instellingen hoef je inderdaad niet aan te zitten (buiten login en wachtwoord uiteraard).

[ Voor 9% gewijzigd door roytanck op 25-08-2005 21:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weefselkweekje schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:31:
Volgens mij moet je bij 'host name' 'KPN' invullen, dat was bij mij in elk geval nodig (versatel, maar via het KPN-netwerk).

De rest van instellingen hoef je inderdaad niet aan te zitten (buiten login en wachtwoord uiteraard).
Ik heb dat net gedaan maar alles is gewoon leeg nu en moet ik alles weer instellen enzo. Geen pre ingestelde opties. :(

ik blijf proberen :)

zou het helpen als ik een screenshot ervan maak misschien ?? Dan moet ik ook dat weer even gaan uit vogelen weet niet of windows dan ondersteund zelf en waar het bestandje heen zou gaan ook nog eens.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 22:05 ]

• Leut
Ik heb eenzelfde router hier, en ik heb ADSL via het KPN-netwerk. Bij Hostname en Domainname hoef je echt niks in te vullen... Althans, ik doe het niet en kan toch met aardig wat succes internetten en hier posten :+

Ziet jouw pc de router wel? Of andersom, staat in de router jouw pc in de DHCP clients tabel? (pad: Status - Local Network - DHCP clients tabel)

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap niet wat er nu mis mee was heb na dat reset moment alles er nog een in gezet en nu wekt hij perfect :)

Nouja ik ga even uitzoeken wat ik nou eerst verkeerd heb gedaan en nog even alles instellen voor de wireless beveiliging als jullie nog tips hebben voor wat voor codeering tegebruiken dan hoor ik het graag.

Bedakt voor de hulp

• paultje1966
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 17:36

paultje1966

feel the force

Als je wil weten hoe je je linksys kan dicht timmeren kijk dan eens op www.paulkramer.nl :)

het nadeel van een draadloos netwerk is dat je zoveel kabels moet trekken

Pagina: 1