[XP] Pictogram "zoeken naar pc's in werkgroepen" verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• blue-gene
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-03 17:30
hey,

ik weet niet zker of dit topic hier wel goed staat maar k probeer ut toch maar

Ik heb thuis 2 pc's achter een sweex router en die samen in een netwerkje
Het werkt prima maar ik kan op de pc2 niet zoeken naar pc's in "Mijn netwerklocaties", het pictogram staat er gewoon niet :? Op pc1 staat ie er wel gewoon.
Ik kan wel gewoon via uitvoeren \\ip bij de gedeelde mappen van pc1 komen dus het netwerk doet het.

Ik heb al in GoT gezocht maar niks gevonden op google ook geen resultaat. Iemand enig idee hoe ik dit rare probleem oplos?

Verwijderd

Om je probleem op te lossen zou ik eerst eens controleren ofdat bijde pc's de zelfde werkgroepnaam hebben. Dat kan door op de windows toets en de pause toets tegelijk te drukken. Dan ga je naar het tabblad computernaam. Daar zie je de computernaam en de werkgroepnaam. Zorg dat die op beide pc's hetzelfde is.

Wat je daarna kunt doen is kijken ofdat de subnetmascer op beide pc's ingesteld is op 255.255.255.0. en zorg dat de pc's een ander IP hebben die in dezelfde range zit bv 192.168.0.1 en 192.168.0.2.
Dit kan je allemaal contoleren door een RMK op de verbinding dan tcp-ip selecteren en op eigenschappen klikken

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 23:17 ]

• blue-gene
Ze zitten allebij in dezelfde werkgroep (mshome), subnetmasker klopt en ip's kloppen ook (10.0.0.x)
Het netwerk doet het verder ook wel (via uitvoeren> \\ip kom ik in de gedeelde mappen van pc1) maar het pictogram zoeken naar computers in werkgroepen is weg

[ Voor 8% gewijzigd door blue-gene op 26-08-2005 10:50 ]

Verwijderd

kijk op de pc waar die nog wel staat even naar welk bestandje wordt verwezen in de eigenschappen.
Maak een snelkoppeling op de andere pc die verwijst naar hetzelfde bestandje.
Het feit dat een icoontje is verdwijnen, is toch niet erg?
system restore werkt anders vaak wel :D

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

Ik zou niet gelijk gaan smijten met system restore ;)... maar jah. Gebruik je de klassieke of windows xp start menu?

//Creegfire

• blue-gene
klassiek startmenu
@indootje denk niet dat system restore veel zal helpen want dat icoontje heeft er nooit gestaan

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

Dan is het ook zo dat je het netwerk icoontje krijgt. Probeer eens zoals hier eerder in deze topic gezegd om bij de andere pc het "programmatja/snelkoppeling" te kopieëren en dan eens toe te voegen bij de andere computer

//Creegfire

Pagina: 1