[wireless]Bereik vergroten door extra access point

Pagina: 1
Acties:

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik heb hier een LinkSys WRT54G staan die het internet verzorgt. Maar nou is het probleem dat op zolder (mijn kamer) de ontvangst van mijn laptop zeer slecht is. Ik haal er transferrates binnenshuis mee die rond de 20kb liggen, dus niet best.
Nou ligt er al een kabel naar boven, omdat het ooit niet allemaal draadloos was. En ook heb ik heel toevallig nog een 2e router liggen. Dat is een LinkSys BEFW11S4, nou wil ik die aan die kabel aansluiten (dus rechtstreeks aan de originele router) en daarmee ervoor zorgen dat er een groter draadloos netwerk ontstaat. (Dus niet 2 losse)
Is dit mogelijk en hoe?

In de toekomst heb ik trouwens beschikking over een Asus WL-500G ipv de BEFW11S4, gaat het daar (ook) mee?

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:18
Stomme vraag, maar heb je die WRTG54G al eens verplaatst? Of is dat niet mogelijk?
Misschien dat die wel op een heel slechte plaats staat. Mijn ervaring is dat een metertje heel veel kan uitmaken.

/edit
Bij de weg, volgens mij is roaming een onderdeel van het 802.11 protocol, en zouden alle AP's dat moeten ondersteunen. Geen extra software nodig. Wel moet je zorgen dat SSID broadcast aan staat.

[ Voor 35% gewijzigd door UltraSub op 25-08-2005 18:24 ]

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Of probeer eens een ander kanaal hier heb ik wel eens mee zitten stoeien. (Meerdere signalen op het zelfde kanaal in de buurt hoeft niet eens een ander accespoint te zijn.)

Als je een extra accespoint wil toevoegen moet je hem in bridged Roaming mode zetten of dat mogelijk is met deze combinatie durf ik niet te zeggen. En anders gewoon instellen als alleen accespoint dit moet ook gaan alleen dan moet je wel zorgen dat je de router functies uitschakelt van het extra accespoint en dat allemaal laat doen door die WRT54G.

[ Voor 2% gewijzigd door Schapie op 25-08-2005 18:27 . Reden: Zie edit hierboven ]

No signature found