Toon posts:

Chipset probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik zit met een probleem.
Ik heb hier een Asus a8n SLI mobo, met een 6800GT.
Nu heb ik gisteren even dat zalman blokje gehaald voor de chipset.
Want ik wilde die stofzuier eruit hebben.
Op mijn 6800GT zit een Zalman vf-700 cooler.
Na wat zweten heb ik het zalman blokje op de chipset kunnen krijgen.
Toen wilde ik mijn videokaart inbouwen.. en raad het het is...
De gpu cooler komt tegen het zalman blokje aan :r
Er komt later nog een foto aangezien ik die nu niet ff tot mijn beschikking heb ...

Maar iemand mischien een oplossing ? :?
Sorry voor de wazige foto... kon even niet anders.
Wel duidelijk te zien dat de GPU cooler tegen de chipset cooler aanleunt..

Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/2769/pict00196ll.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 18:27 ]

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
ik heb ook een A8n-SLI en een 6800GT alleen dan met een Artic NVSilencer, waardoor mn Akaska nb fan er niet op past. Dus nu heb ik nog steeds een stofzuiger. Op GOT zijn er meerdere topics over geweest waar mensen een stukje van hun Zalman blokje hebben afgezaagd of een stuk in de NVSilencer gezaagt waardoor hij wel past. Misch kan jij ook stuk afzagen af alle bij de blokjes een beetje buigen. Wat ik ook gehoord heb dat je die zalman GPU koolers een kwartslag kan draaien, maar dat weet ik niet cker of dat zo is en of dat nut heeft. Bij past het akaska NB kooler er wel onder de NVSilencer maar als ik heb aan zet komt er vresselijk kabaal van af doordat de fans tegen de NVSilenver aan slaan. Dus ik moet ook stukje afzagen.

Suc6

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
tsja, dat wordt dremelen :P

Verwijderd

Topicstarter
haha ja denk het ook ... het lijkt me niet zo gezond om het zo erin te laten zitten

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Maakt niet uit, gewoon een stukje wegzagen of dremelen. Kan geen kwaad, of je moet de helft van de koelpennen er al af moeten zagen:) Dan geluid hij minder warmte.

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 01:43
zoek en gij zult vinden, oplossingen gaan van het afbreken/dremelen van pinnen tot afbuigen van de pinnen. Ga denkik ook maris een NB-cooler op mn DFI lanparty zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
owja nu ik hem aanzet... vraagt hij natuurlijk af waar die stofzuiger is..
Alleen als ik in de bios wil komen om te dat uit te zetten... slaat hij vast :S

Verwijderd

Topicstarter
ok sluit deze maar .. ik zit nu met een heel ander probleem

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:27

RvV

Heeft niemand problemen met de temperatuur van de nb na het verwijderen van de stofzuiger? Ik neem aan dat ze niet voor niets zo'n propellor erop zetten...

Y'24

Verwijderd

RvV schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 19:00:
Heeft niemand problemen met de temperatuur van de nb na het verwijderen van de stofzuiger? Ik neem aan dat ze niet voor niets zo'n propellor erop zetten...
Wil je enkel de fan verwijderen, of ook het originele sinkje eraf halen en het passieve zalman blokje erop zetten? Het eerste niet doen! Het tweede enkel, als je goede airflow in de case hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 19:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm ja maar warneer kan ik hem erop laten en warneer niet ? 8)7
Wat versta je onder loeiheet ?
Dat ik mijn vingers er niet meer op kan houden ?

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:27

RvV

Ja het originele blok met fan eraf halen en alleen een zalman blok erop zetten. Voorin de kast heb ik 2x een 80mm fan dus er staat wel een aardig windje. Als je het blokje niet langdurig vast kunt houden is het niet zo'n ramp. Als na 1 seconde de blaren al op je vingers staan...hmm. :/ Een chipset heeft zeker geen ingebouwde thermometer zoals een CPU? :)

Y'24

Verwijderd

Dremel een stukje uit de vf-700 en niet uit de zalman northbridge cooler. Een paar stukjes uit de cf-700 verlies maar een minimaal oppervlakte terwijl een paar pinnen van de northbridgecooler al een veel groter percentage oppervlakte verlies is. Het klein beetje oppervlakteverlies van de vf-700 kan je trouwens ruimschoots goedmaken door het stof dat er nu opzit er eens af te blazen. Man wat is dat ding op die foto vies!
Pagina: 1