Momenteel heb ik samen met de beheerafdeling het beheer over een kleine 400 printers. Deze zijn allemaal via het netwerk te bereiken en staan geconfigureerd op een Windows print server. Momenteel is er geen enkele vorm van controle op deze printers. Het is onduidelijk hoeveel er op printers gebruikt geprint wordt, door welke gebruikers het meeste en door welke afdeling het meeste.
Met kostenbesparing in gedachten willen we nu dus het gebruik van de printers bij houden. De data die ik wil hebben van elke print job op elke printer wil hebben:
- gebruiker
- systeem
- aantal pagina's zwart/wit
- aantal pagina's kleur
- papier formaat
- duplex ja/nee
De search en google hebben me al naar een aantal tools geleid:
- O&K PrintWatch
- P Counter
- RaXnet
Echter heeft elk van deze applicaties wel een beperking. Zo kan de een niet bijhouden of er in zwart/wit of kleur geprint wordt, de ander niet in welk formaat en weer een ander duplex informatie niet. Ik ga er voor het gemak van uit dat ik niet de eerste ben die het print gebruik binnen het bedrijf in kaart wil bregen.
Hopelijk weten jullie nog een aantal programma's dat ik hiervoor zou kunnen gebruiken. Het hoeft absoluut niet freeware of opensource te zijn, we willen er best voor betalen als we maar de data krijgen die we willen.
Met kostenbesparing in gedachten willen we nu dus het gebruik van de printers bij houden. De data die ik wil hebben van elke print job op elke printer wil hebben:
- gebruiker
- systeem
- aantal pagina's zwart/wit
- aantal pagina's kleur
- papier formaat
- duplex ja/nee
De search en google hebben me al naar een aantal tools geleid:
- O&K PrintWatch
- P Counter
- RaXnet
Echter heeft elk van deze applicaties wel een beperking. Zo kan de een niet bijhouden of er in zwart/wit of kleur geprint wordt, de ander niet in welk formaat en weer een ander duplex informatie niet. Ik ga er voor het gemak van uit dat ik niet de eerste ben die het print gebruik binnen het bedrijf in kaart wil bregen.
Hopelijk weten jullie nog een aantal programma's dat ik hiervoor zou kunnen gebruiken. Het hoeft absoluut niet freeware of opensource te zijn, we willen er best voor betalen als we maar de data krijgen die we willen.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 17:49 ]