OC Moederbord PCi-e goedkoop

Pagina: 1
Acties:

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01 00:48
Ik wil me asus v9999GE en me MSI neo2 plat gaan verkopen omdat ik er niet te vreden me bent. Ja me videokaart ben ik wel tevreden want die scoort goed, maar ik wil naar pci-e upgraden zodat ik de volgende upgrade gelijk een videokaart heb voor en pci-e slot. Nou omdat ik naar pci-e wil heb ik helaas niks meer aan de videokaart. Dus deze verkoop ik, ook de plank.
Van dit geld wil ik een goed OC moederbord gaan kopen. En eventueel later nog de videokaart.
Ga verlopig met een pci videokaart werken omdat ik toch momenteel alleen 2D doen.

Voor de videokaart zat ik te denken een de x800GT misschien(andere opties sta ik ook vrij voor, maar heb liever dit keer gewoon een ATI kaart)
En voor de plank weet ik het nog niet.

Iemand misschien een idee voor welke plank ik kan gaan, ik wil geen MSI meer. De eerste en de laatste keer dus.

Is DFI de enigste keus als ik 3.3 volt op het geheugen zou willen?

Ik twijfel tussen:

Abit AN8 Ultra, nForce4 Ultra (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)
DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D, nForce4 (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) € 132,97
Epox EP-9NPA+ Ultra, nForce4 Ultra (Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) € 115,-
GigaByte GA-K8N Ultra-9, nForce4 Ultra (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394/b € 143,-

Eventueel misschien toch maar een agp plank? En videokaart behouden?
DFI Lanparty UT nF3 Ultra-D, nForce3 (Sound, LAN, SATA , RAID, 1394) € 109,-
Epox EP-9NDA3+, nForce 3 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394) € 101,99

Opzicht heb ik maar weinig keuze....... al zijn de meeste plank niet bepaald echt goedkoop te noemen... ander suggesties ook nog mogelijk...

[ Voor 41% gewijzigd door Robin4 op 25-08-2005 17:52 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-01 11:33
Bepaalde Abit modellen gaan ook tot 3,55Volt, ik zal ze even opzoeken.

Hmm sneller gevonden dan dat ik dacht dat ik het zou vinden:

- Features & Comparison -
* Only newer ABIT board got the new high Vdimm features please take note!!!!

1) Mainstream Level
AN8 SLi : nForce4 SLi + Silent OTES Heatpipe + 7.1 Audio (Max Vdimm 3.55V)
AN8 Ultra : nForce4 Ultra + Silent OTES Heatpipe + 7.1 Audio (Max Vdimm 3.55V)
AN8 V1.0 : nForce4 + OTES + 5.1 Audio (Max Vdimm 2.80V only)

*AN8 V2.0 : nForce4 + Silent OTES Heatpipe + 5.1 Audio (Product Discontinue by ABIT)

2) Enthusiast Level
Fatal1ty AN8 SLi : nForce4 SLi + OTES + 7.1 Audio + uGuru Front Panel (Max Vdimm 3.55V)
Fatal1ty AN8 : nForce4 Ultra + OTES + 5.1 Audio + Ram Flow OTES (Max Vdimm 2.8V only)

[ Voor 84% gewijzigd door Gaming247 op 25-08-2005 17:51 ]

[Updated spec's]

• Robin4
Iemand ervaring met:
AN8 Ultra : nForce4 Ultra + Silent OTES Heatpipe + 7.1 Audio (Max Vdimm 3.55V)?

Ik zie dat de ene winkel die in de pricewatch staat hem ook niet meer heeft. Dus eigenlijk nergens meer te koop volgens mij. Is dit bord dan werkelijk zo slecht?

Ik vind dat AMD wel heel erg weinig goede socket 939 moederborden heeft. Intel S775 heeft veel meer goede borden. Vind dit echt wazig. :r

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:57

Bever!

3

dfi.. stabiel , en super veel mogelijkheden tot OC.
verder veel biosupdates dus problemen zijn snel verholpen.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Bever! schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 17:58:

verder veel biosupdates dus problemen zijn snel verholpen.
dat kan je natuurlijk ook anders zien.
veel biosupdates dus ze doen steeds hun werk niet goed waardoor er nog steeds problemen mee zijn ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Robin4
Ik moet wel geen probleem bord hebben anders kan ik net zo goed deze houden.

Verwijderd

Nou niet echt he, DFI staat bekend om zijn problemen met stabiliteit en de biossen. Het gebeurt vaak genoeg. Ik zelf help op een forum nieuwelingen, met hun eerste stappen in het overclocken en bij de gebruikers met een DFI is er altijd wel een stom stabiliteits probleem wat niet bij de cpu ligt (is vaak wel simpel optelossen).

Dan vind ik Msi/Asus boarden toch veel stabieler als je het zo bekijkt.

Neemt natuurlijk niet weg dat het de beste OC boarden zijn. maar om DFI echt stabiel te noemen (daar twijfel ik soms toch ernstig aan, als ik soms zie welke stomme fouten erin zitten).

• Robin4
Dus als DFI geen keuze word wat voor keuze is dan de beste?

[ Voor 4% gewijzigd door Robin4 op 25-08-2005 18:33 ]

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-01 11:33
Als je wil gaan overclocken zal je toch altijd tegen problemen aanlopen...

Maar als je echt perse geen DFI wil, zou ik voor de Asus A8N gaan.

[Updated spec's]

Verwijderd

Coolmaster schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 18:33:
Dus als DFI geen keuze word wat voor keuze is dan de beste?
Waarom zou DFI geen keuze worden, Als je problemen hebt met een bord kun je die problemen toch gewoon oplossen.

Mijn Neo2 was in het begin ook een kut bord, niks deed het goed raid werkte niet. het ding was zo onstabiel als ik weet niet wat. Maar nu zou ik geen ander bord meer willen.

Volgends mij kun je de problemen met je huidige Neo2 simpel oplossen, als je er wat moeite voordoet.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Als je het heel goedkoop wilt houden kan je een Asus K8N-E nemen :) Klokt wel aardig over denk ik. Als je 3,3Vdimm wil kan je een booster proberen, of gewoon een Vmod :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 18:14:
[...]

Nou niet echt he, DFI staat bekend om zijn problemen met stabiliteit en de biossen. Het gebeurt vaak genoeg. Ik zelf help op een forum nieuwelingen, met hun eerste stappen in het overclocken en bij de gebruikers met een DFI is er altijd wel een stom stabiliteits probleem wat niet bij de cpu ligt (is vaak wel simpel optelossen).

Dan vind ik Msi/Asus boarden toch veel stabieler als je het zo bekijkt.

Neemt natuurlijk niet weg dat het de beste OC boarden zijn. maar om DFI echt stabiel te noemen (daar twijfel ik soms toch ernstig aan, als ik soms zie welke stomme fouten erin zitten).
error between keybord and chair ?
Sorry hoor, maar omdat sommige mensen die net beginnen emt OCen niet meteen alles op een DFI bord snappen (oid) is het meteen een "instabiel bord emt stomme fouten" ? Als je dan de ballen niet snapt van OCen ga het dan niet op je mobo gooien want een bug vrij mobo moet nog uitgevonden worden (en nee ik heb het nu niet specefiek over jou).
Maar als ik mijn DFI bordjes die ik heb gehad vergelijk met de borden die mensen in mijn vriendengroep hebben (veelal tweakers of PC enthousiastelingen) dan heeft mijn "instabiele" DFI bordje net zoveel (of weinig) problemen als hun bordjes.
Ik weet ook niet wat er onder instabiel verstaan word maar ik heb al verschillende PC's geboud met DFI nF4 series bordjes als basis en ze zijn tot op heden allemaal uberstabiel !
Dus "DFI is een OC bord maar stabiel hó maar, dus daarom niet kopen" is de grootste bulls*** reden die er is.

Gabriël AM5

Verwijderd

sapphire schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 19:46:
[...]

error between keybord and chair ?
Sorry hoor, maar omdat sommige mensen die net beginnen emt OCen niet meteen alles op een DFI bord snappen (oid) is het meteen een "instabiel bord emt stomme fouten" ? Als je dan de ballen niet snapt van OCen ga het dan niet op je mobo gooien want een bug vrij mobo moet nog uitgevonden worden (en nee ik heb het nu niet specefiek over jou).
Maar als ik mijn DFI bordjes die ik heb gehad vergelijk met de borden die mensen in mijn vriendengroep hebben (veelal tweakers of PC enthousiastelingen) dan heeft mijn "instabiele" DFI bordje net zoveel (of weinig) problemen als hun bordjes.
Ik weet ook niet wat er onder instabiel verstaan word maar ik heb al verschillende PC's geboud met DFI nF4 series bordjes als basis en ze zijn tot op heden allemaal uberstabiel !
Dus "DFI is een OC bord maar stabiel hó maar, dus daarom niet kopen" is de grootste bulls*** reden die er is.
rustig :)

Ik beweer toch ook niet dat DFI borden in het algemeen instabiel zijn, maar er komen bij genoeg DFI borden stabiliteits problemen voor (die vaak wel simpel optelossen zijn).

Als jij een bord wil kopen vooral gericht op stabiliteit (en niet puur op overclocken), maak je mij niet wijs dat je een DFI zou kopen of wel.

DFI is een kei in het overclocken, maar dat brengt wel zo z,n problemen mee.

[ Voor 212% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 20:40 ]

• Robin4
Gaming247 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 18:50:
Als je wil gaan overclocken zal je toch altijd tegen problemen aanlopen...

Maar als je echt perse geen DFI wil, zou ik voor de Asus A8N gaan.
Is dat de asus A8N-E? En heeft die nog het 1T geheugen probleem?

• Robin4
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 19:01:
[...]
Volgends mij kun je de problemen met je huidige Neo2 simpel oplossen, als je er wat moeite voordoet.
Maar als niemand het probleem hickup kan oplossen dan kan ik dat ook niet.

Als er echt geen andere oplossingen zijn dan bestel ik me wel een
Asrock 939Dual-SATA2, M1695 (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)
Kan ik tenminste ook me AGP kaart nog houden.

[ Voor 24% gewijzigd door Robin4 op 25-08-2005 21:03 ]

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
Ik heb de Abit AN8 Fatal1ty SLi maar ik heb em nog niet lekker lopen. Maargoed, DFI heeft ook zo zijn isseus, dus ik weet niet waat beter is/ word.
Misschien eens op xtremesystems.org gaan kijken ? daar staat veel info over OC'en en OC bordjes ed.

LinkedIn
BlackIntel

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Coolmaster,

Ik had precies hetzelfde als jouw, ik wou ook een goedkoop Oc bord.
Na veel denken en zoeken ben ik tot de conclusie gekomen; een goedkoop Oc bord bestaat niet.

Daarom heb ik toch maar eeen DFI lanparty Ultra-D aangeschaft omdat deze in ALLE reviews het beste scoorde en super goed OCte,

Hij kost dan 4-5 tientjes meer, zo voelt ie ook. Mooie Kabels allees netjes en slim neergezet maken dit het ultieme bord voor een niet al te breed budget.

• Robin4
Ik denk dat ik misschien toch maar de

Ga bestellen dan ben ik voor 70 euro klaar en kan ik me graka ook nog gebruiken.

Andere opties zie ik niet. Of je krijgt een bord dat niet OCt
Of een bord dat anders te duur word.

• mad-dog
  • Laatst online: 06-02 18:32
Lijkt me een goeie keuze, reviews van die ULi chipset zijn OK en doen weinig tot niks onder voor de Nforce4

• J-air
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik zelf heb Hele! slechte ervaringen met Asrock en zweer bij god dat ik er nooit weer eentje koop, vraag anders ff op het forum of deze echt goed bekent staat

• DaWaN
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Coolmaster schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:27:
Ik denk dat ik misschien toch maar de

Ga bestellen dan ben ik voor 70 euro klaar en kan ik me graka ook nog gebruiken.

Andere opties zie ik niet. Of je krijgt een bord dat niet OCt
Of een bord dat anders te duur word.
Overklokken met een ULi chipset :X Volgens mij hadden alleen de eerste reviesies van de A8N-SLI het 1T probleem. Volgens mij heb je daar met de A8N-E geen last van (weet het niet helemaal zeker)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

DaWaN schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 08:19:
[...]

Overklokken met een ULi chipset :X Volgens mij hadden alleen de eerste reviesies van de A8N-SLI het 1T probleem. Volgens mij heb je daar met de A8N-E geen last van (weet het niet helemaal zeker)
De ULi chipset staat anders wel boven bij Anandtec met de hoogste HTT, namelijk 400, dat zie ik een NF4 nog niet doen :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Syngrow
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

FnF schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 08:31:
[...]

De ULi chipset staat anders wel boven bij Anandtec met de hoogste HTT, namelijk 400, dat zie ik een NF4 nog niet doen :)
Niet?

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-02 19:51
Wat is er dan mis met je msi plankje?Of ben je niet tevreden over de max voltages die je op je geheugen kan gooien?

Verwijderd

Dat ASRock heb ik reeds bij meer dan de helft van mn klanten ingebouwd, nooit probs mee gehad. Maar idd, overclocken met die dingen gaat echt niet zo vlot.

Verwijderd

nieuws: Jetway-moederbord met drie PCI Express x16-slots Jetway 939GT4-SLI-G komt goed uit de bus, maar ik vermoed dat deze nog niet goed leverbaar zal zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 21:42 ]

Pagina: 1