Full page afdruk in fotoboek

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2025
Weet iemand of er al fotoboeken online te bestellen zijn waar je een foto full page (dus zonder witte randen) in kan krijgen.
Zag laatst in een reclame folder van de Dixons een plaatje van een fotoalbum staan met een foto full page. Op de site en in het bestelprogramma van het album kan ik het echter niet vinden.
Is het wel al mogelijk?

Br(36) Ba(56)

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-01 10:36

cdl

Op m'n werk doen we alles via een drukker. Het handige is dat je gewoon een PDF kunt opsturen en dat je zelf aan kan geven hoe je alles wilt hebben. Misschien een optie?

Dat zeg ik!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2025
Fotoalbums zijn €20-€50, voor een album van 40 pagina's. Drukker zit denk ik in een andere prijsklasse.

Br(36) Ba(56)

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

dat kan via de site van de Albert Heijn...

heb al menig baby-foto-album gezien afkomstig van de Appie..

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zerveza schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 19:50:
dat kan via de site van de Albert Heijn...
Kunnen die ook fullpage drukken dan? Ik heb ook wel eens een AH-boek gezien, maar geen fullpage prints daarin. Bij de Hema kan het iig niet; ik geloof dat je zelfs via een custom template bij de Hema niet eens een fullpage foto kunt invoegen.

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:41
In de nieuwe zoom van deze maand staat een test over albums. Moet je eigenlijk wel even doorkijken desnoods in een kiosk maar zit toch wel wat verschil ik qualiteit ! al word daar niet echt diep op ingegaan. Maar nu dus even de zaken overgetypt die volgens zoom zonder witrand afdrukken verdere info daar dus buitengelaten :

www.pixbook.nl
www.albumprinter.nl (aflopende foto zonder witranden)
www.myphotofun.nl (aflopende foto zonder witranden)

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Bij de Dixons kun je zo'n fotoalbum maken en daarin ook één foto randloos op een volle pagina afdrukken. Voor de kwaliteit kun je gewoon even langs je dichtsbijzijnde Dixons filiaal gaan, die hebben meestal wel een voorbeeld fotoalbum ter inzage.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-02 20:09
Bij de hema kan je in de fotoalbum applicatie kiezen voor aflopende fullpage afdrukken.
clonedonkey schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:52:
In de nieuwe zoom van deze maand staat een test over albums. Moet je eigenlijk wel even doorkijken desnoods in een kiosk maar zit toch wel wat verschil ik qualiteit !
Goeie tip! Thanks.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 21:17

MBV

Let goed op de fotokwaliteit. Ik heb een album gezien van foto klein waar de foto's op 150dpi of lager waren afgedrukt. Gevolg: bolletjes zoals je ook in de krant ziet, maar dan iets kleiner. Foto Kral kan het wel op een mooie kwaliteit, maar die schijnen weer idioot duur te zijn

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-02 20:09
Daarom ben ik zo benieuwd naar de 'zoom' van deze maand!

Verwijderd

Jasper schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 00:37:
Daarom ben ik zo benieuwd naar de 'zoom' van deze maand!
Ik zou zeggen: koop de nieuwe Zoom in ieder geval!

Ik heb die albums in mijn handen gehad. Ik vond persoonlijk het album van pixbook voor paginavullende aflopende foto's het mooiste. Bij de meeste andere heb je drukwerk en dat levert matte foto's op. Pixbook heeft glanzende foto's alleen wel met een lullig plastic kaftje (kunstleer schijnt nu ook mogelijk te zijn)

Verwijderd

clonedonkey schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:52:
In de nieuwe zoom van deze maand staat een test over albums. Moet je eigenlijk wel even doorkijken desnoods in een kiosk
Nee, die koop je natuurlijk :P
maar zit toch wel wat verschil ik qualiteit ! al word daar niet echt diep op ingegaan.
Het is een presentatie van mogelijkheden, geen vergelijkende test (staat ook in de inleiding overigens)

Verwijderd

cdl schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 17:09:
Op m'n werk doen we alles via een drukker. Het handige is dat je gewoon een PDF kunt opsturen en dat je zelf aan kan geven hoe je alles wilt hebben. Misschien een optie?
Wat kost dat eigenlijk ?

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-01 10:36

cdl

Ten eerste verschilt dit natuurlijk per drukker. Ten tweede ligt het eraan hoeveel arbeid ze erin moeten steken. Als je bijvoorbeeld vreemde formaten wilt hebben dan zullen ze deze moeten gaan bijsnijden. Hiervoor rekenen ze dan bijv. het snijden, het gebruik van een mesje, arbeid, enz. Het meest verstandige is dan om standaard papiermaten te gebruiken zoals A5, A4, A3 enz.
Ook heb je meestal erg veel keuze in papiersoorten. Als ze het echter niet op voorraad hebben kunnen ze het altijd speciaal bestellen voor je. Ook het maken van een boek/album kan op verschillende manieren zoals met een metalen ringband, brocheren, lijmen, enz.
Een duidelijke prijs is dus niet te geven maar ik denk dat je met €40 á €50 wel erg ver komt hoor. Ik weet niet precies waar je in Nederland woont maar op het werk doen we alles bij drukker Holland Ridderkerk. Zij zijn vrij groot en kunnen erg veel. Ik zou een keer contact opnemen. Succes.

Dat zeg ik!

Pagina: 1