Toon posts:

[AIX] Large files enabled op JFS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mede tweakers ik heb op dit moment AIX 4.3.3 ML8

Ik ben in de situatie terchtgekomen dat ik graag ondersteuning voor files groter dan 2 Gb op mijn file system wil hebben. Nu is het zo dat dit op dit moment uitstaat.

Ik weet dat ik via smit dit gemakkelijk aan kan zetten maar kan dat zomaar ?

Er wordt toch het eea gewijzigd aan de blocksize en aangezien er een progress database op draait weet ik niet of dit wel zo verstandig is.

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:23

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 17:06:

Ik ben in de situatie terchtgekomen dat ik graag ondersteuning voor files groter dan 2 Gb op mijn file system wil hebben. Nu is het zo dat dit op dit moment uitstaat.

Er wordt toch het eea gewijzigd aan de blocksize en aangezien er een progress database op draait weet ik niet of dit wel zo verstandig is.
Ik kon op unixware largefiles gewoon aanzetten op een partitie met Progress databases. Ik neem aan dat je wel een test-partitie hebt waarop je het kunt proberen? Desnoods een ramdisk met de 'sports' database die altijd bij Progress wordt geleverd om te testen?

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 17:06:

Het is jaren geleden dat ik met Aix gewerkt hebt.

Maar welke Progress versie gebruik je, als je nog Progress 8.x gebruikt die heeft nog 2 gigabyte grens, anders kun je beter een nieuwe extent maken voor een multi volume database voordat hij over de 2 gigabyte grens gaat, want dan heb je een probleem.

Het lijkt me beter, dat je eerst een backup maakt van de Progress database, voordat je met large files gaat werken onder Aix.

Als de blocksize van de Progress database ongelijk is aan de blocksize van de filesystem, kan je dit performance schelen, je kunt een nieuwe database aanmaken met een nieuwe blocksize in Progress en dan de oude gegevens copieren naar de nieuwe database.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 15:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Om de situatie wat duidelijker te maken.

Het betreft een dump van een progress database. De databse is ruim 8Gb en zal minimaal de helft aan dumpdata opleveren. Voor de progress kenners het .d bestand.
Deze doe ik ivm wat performance en disk ruimte/indelings issues een test schijf heb ik dus niet.

Het gaat me er echt om of ik on the fly deze optie kan enablen.

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:23

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:16:

Het betreft een dump van een progress database. De databse is ruim 8Gb en zal minimaal de helft aan dumpdata opleveren. Voor de progress kenners het .d bestand.
Deze doe ik ivm wat performance en disk ruimte/indelings issues een test schijf heb ik dus niet.

Dus je wil large files aanzetten op een partitie waar je dumpfiles op komen?

Wat is dan het probleem? Als het niet werkt, verwijder de dumpfiles en zet de optie weer uit.

Misschien kun je beter wat relevante gegevens (OS versie, Progress versie bv) verzamelen en het op de PEG mailinglist posten, waar iedereen die iets met Progress doet uithangt.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:16:

Hoe dump je database ?

Gewoon via het datadictionary menu ?

Dan krijg je een .d voor elke tabel in de database

Heb je tabellen die groter zijn dan 2 gygabyte ?

Verwijderd

Topicstarter
thunder7 schreef op maandag 05 september 2005 @ 17:20:
[...]

Dus je wil large files aanzetten op een partitie waar je dumpfiles op komen?

Wat is dan het probleem? Als het niet werkt, verwijder de dumpfiles en zet de optie weer uit.
Het gaat me juist om het aanzetten van het large filesystem vinkje dat past je filesystem toch aan. Ik wil weten of ik dat kan doen op een partitie waar al een progress database staat.

thats all.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 08:38:
[...]

Het gaat me juist om het aanzetten van het large filesystem vinkje dat past je filesystem toch aan. Ik wil weten of ik dat kan doen op een partitie waar al een progress database staat.

thats all.
Dat lijkt me geen Progress vraag, maar een vraag over Aix.

Ik even gekeken op ibm.com,

Volgens deze link

http://www-1.ibm.com/supp...US&cs=utf-8&cc=us&lang=en

Moet je filesystem verwijderen , opnieuw aanmaken en dan de data restoren van de backup.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 16:46 ]

Pagina: 1