geachte mede tweakers,
ik ben momenteel bezig met een FULLTEXT zoekfunctie die goed werkt alleen zijn er 2 dingen waar ik niet uit kom zelfs niet na lang zoeken op het www.
dit zijn
• op hele zinnen laten zoeken.
• highlighten van de zoekwoorden
zin zoeken
MySQL versie is 4.0.23. en updaten naar andere versie is niet mogelijk.
De code voor zover ik die nu heb.
de uitkomst van het zoeken laat ik weergeven in een tabel en dit werkt dus goed.
Ik had wat gelezen over "--" (quotjes) te gebruiken maar dit werkt niet.
ik heb het geprobeerd met een zin die maar 1 keer in de database voor komt maar toch blijft de FULLTEXT search ook op woorden zoeken.
highlighten
Ook heb ik mijn zoek functie gehighlight en dit werkt wel maar het is case sensitive.
dus zoek ik op 'Hallo' dan highlight alleen 'Hallo' en 'hallo' niet (en andere kant ook op). het zoeken is niet case sensitive en dit werkt gewoon, het highlighten is dus case sensitive. PHP 5 kent str_ireplace(), maar hoe kan dit eenvoudig in PHP 4?
ik ben momenteel bezig met een FULLTEXT zoekfunctie die goed werkt alleen zijn er 2 dingen waar ik niet uit kom zelfs niet na lang zoeken op het www.
dit zijn
• op hele zinnen laten zoeken.
• highlighten van de zoekwoorden
zin zoeken
MySQL versie is 4.0.23. en updaten naar andere versie is niet mogelijk.
De code voor zover ik die nu heb.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| $zoeken = $_POST['zoeken']; $query = 'SELECT C.page_id, C.page_title, C.content, C.domain_id, E.domain_id, E.domain FROM tbl_pages AS C, tbl_domains AS E WHERE E.domain_id=C.domain_id AND MATCH (C.content) AGAINST ("'.$zoeken.'")'; $result = mysql_query($query)or die (mysql_error()); $num = mysql_num_rows($result); $row = mysql_fetch_object($result) |
de uitkomst van het zoeken laat ik weergeven in een tabel en dit werkt dus goed.
Ik had wat gelezen over "--" (quotjes) te gebruiken maar dit werkt niet.
ik heb het geprobeerd met een zin die maar 1 keer in de database voor komt maar toch blijft de FULLTEXT search ook op woorden zoeken.
highlighten
Ook heb ik mijn zoek functie gehighlight en dit werkt wel maar het is case sensitive.
dus zoek ik op 'Hallo' dan highlight alleen 'Hallo' en 'hallo' niet (en andere kant ook op). het zoeken is niet case sensitive en dit werkt gewoon, het highlighten is dus case sensitive. PHP 5 kent str_ireplace(), maar hoe kan dit eenvoudig in PHP 4?