nvidia-instellingen: iemand goede alternatieven?

Pagina: 1
Acties:

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik heb kort geleden een geforce 6800le gekocht. Mooie kaart, ik kon met succes 4 pipelines en 2 shaders openzetten en wat overklokken (met rivatuner). De kaart is nu snel zat, zeker om Lineage II te spelen wat ik op dit moment veel doe. Maar....

Ik wil graag antialiasing erop. Moet makkelijk kunnen want het is geen zwaar spel. Maar met het nvidia-instellingen controlepaneel die bij de forceware 77.77 drivers zit krijg ik het niet voor elkaar. Ik zet "interferentie-instellingen" op 8xs; "anisotropisch" filteren op 16x; systeemprestaties op "hoge kwaliteit" en ik zet "toepassingsgestuurd" overal uit. Maar nog steeds die lelijke gekartelde randen.
Verder loopt het spel trouwens ook niet bepaald vloeiend (ook zonder al die antialiasing etc. niet). Ik heb soms het idee dat mijn kaart op 2d mode loopt of zoiets.

Wie weet voor deze twee problemen een oplossing? Ik vind zelf het nvidia-controlepaneel verschikkelijk vervelend werken; de ati-tooltjes werkten veel beter. Misschien kan ik op een of andere manier een ander instellingentooltje downloaden hiervoor? Waar ik tenminste wel gewoon AA in kan aanzetten... En dan het liefste waar ik ook een game-profile in kan maken; want dat lukt me nu ook niet.

En dan het probleem met het schokkerige beeld. Soms loopt het wel redelijk goed; maar later weer veel te traag. Het zou aan een ander deel van de pc kunnen liggen; of aan mijn internetverbinding, dat weet ik niet zeker. Maar ik had zelf het idee dat de kaart gewoon niet op vol vermogen draait. Bij 3dmark05 kreeg ik wel een prima score, volgens mij (ongeveer 4000).

Systeem:
MB: asus a7n8x deluxe 2.0
CPU: athlon xp 2500+
GK: XFX geforce 6800le 128mb agp
HD: Maxtor 80GB sata
RAM: 512 mb pc3200

Verwijderd

Ik weet niet hoe het zit met lineage, maar met world of warcraft heb je echt gewoon 1gb ram nodig anders heb je ook onwijze fps drops en momenten dat het spel lijkt te hangen. Mischien is dit met lineage ook wel zo.
Heb je ook met andere games dat het niet mooi draaid? (bijv een fps)

• diederik77
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 09:03:
Ik weet niet hoe het zit met lineage, maar met world of warcraft heb je echt gewoon 1gb ram nodig anders heb je ook onwijze fps drops en momenten dat het spel lijkt te hangen. Mischien is dit met lineage ook wel zo.
Heb je ook met andere games dat het niet mooi draaid? (bijv een fps)
:-( tja daar heb ik zelf ook al aan gedacht. kan idd best zijn dat het aan de ram ligt; in andere spellen heb ik het niet.

Weet er verder nog iemand een manier waarop ik AA aan kan zetten?

Verwijderd

ja dat moet wel kunnen, met die instellingen die jij daat hebt. Met mijn 7800GTX zet ik het op "supervoorbeelden", wat een soort van uber-antialiasing is. Hoe dat met jou kaart zit weet ik niet. Ik zet dit aan bij Transparantie-inteferentie. Dat is volgens mij een soort van antialiasing. Probeer het eens uit. Als het er niet bij staat weet ik het ook niet.

Verwijderd

Het kan ook zijn dat het spel geen anti-aliassing ondersteunt. Heeft Brothers in Arms ook, heel verveldnd want 't is gewoon een nieuw spel maar de engine ondersteunt het niet...

Verwijderd

ik heb zelfde MB en ook 6800LE unlocked. Ik zag in 3DMark2003 de AGP maar op 4x draait. Bij de driver details staat zelfs dat ie op PCI staat. 8)7
Far Cry zag er helemaal niet zo geweldig uit op high settings.

Schijn vaker voor te komen bij A7N8X mobo. Nieuwste NForce drivers installeren zou dit verhelpen. Misschien dat dit bij jou ook zo is.

• diederik77
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:07:
ik heb zelfde MB en ook 6800LE unlocked. Ik zag in 3DMark2003 de AGP maar op 4x draait. Bij de driver details staat zelfs dat ie op PCI staat. 8)7
Far Cry zag er helemaal niet zo geweldig uit op high settings.

Schijn vaker voor te komen bij A7N8X mobo. Nieuwste NForce drivers installeren zou dit verhelpen. Misschien dat dit bij jou ook zo is.
ik heb al de nieuwste nforce drivers

@asusrokz
er staat nergens iets als 'supervoorbeelden'. Wel gewoon AA, maar dat werkt dus niet.

@BT Racing
tja... ik hoop van dat dat niet zo is...

Verder nog iemand die een alternatief progje voor 'nvidia-settings' weet? ik vind het uberkut werken.
Pagina: 1