16:9 schermen indelen in meerdere vlakken voor WinXP*

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xmen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 15:12
Ik kocht onlangs een breedbeeld laptopje. Voor het zien van films en dergelijk is dit eenvoudig fantastisch : groot beeld zonder vervormingen.

voor het draaien van applicaties vind ik het echter ietsje minder, en had ik misschien liever een hoogbeeld schermpje gehad. Als je bijvoorbeeld surft naar de website van tweakers in fullscreen gebruik ik welgeteld 40% van de breedte van het scherm, de rest wordt opgevuld door een bruingrijs achtergrond.

Nu ben ik dus op zoek naar software onder Windows XP die het mogelijk maakt om te werken als in een dual screen environment.
Laat me dit effe verduidelijken : ik zou bv een gedeelte van mijn desktop kunnen toewijzen aan een 2de scherm. Maximaliseren van een window in dat gedeelte zou dan ook maar maximaliseren in dat gedeelte. Zo zou ik bijvoorbeeld enkele schermpjes zoals taskmanager, Msn Messenger ed ... naar het '2de scherm' slepen waardoor ze altijd zichtbaar zijn; ook als ik in het eerste scherm een venster gemaximaliseerd wordt.

Iemand zoiets reeds tegengekomen (dat niet al te brak loopt) ?

Alvast bedankt

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Je zou ook gewoon de applicaties niet fullscreen kunnen draaien of denk ik nu weer vreemd.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:02
--> SA :)

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Of je zou die programma's always-on-top moeten zetten (eventueel met een hulp programmatje), maar dan duikt de rest er wel onder. Ik denk dat de enige oplossing is dat je je programma's gewoon niet fullscreen draait (tile windows horizontally/vertically in het rechter muisknop menu van je startbalk is dan wel handig).

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Precies. Gewoon 3 schermen van GoT naast elkaar :Y)

Verwijderd

Dit zou ik ook weleens willen weten, ik heb hier een resoluite van 2048 bij 1536, en ik heb bij tweakers ook heel veel breedte over, nu zit ik telkens die vensters te resizen en aan te passen. Het moet ook makkelijker kunnen.

Verwijderd

*kick*

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01

Shaidar

Zit er niet zoiets in de Forceware drivers? Dat je "zones" kan definieren, en als je een venster dat voor een bepaald percentage in een zone zit maximaliseert, dat die dan alleen gemaximaliseerd wordt in die zone? (kan je nog volgen?)

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

sluit de laatste explorer venster met de gewenste breedte/hoogte en sluiten met CTRL en "kruisje" (sluiten)

/edit. gewoon de laatste explorer-venster dus

* ThaHandy @ 1920*1200 (2x). De explorer maximaliseren doe ik nooit meer sins ik deze schermen heb :)

[ Voor 42% gewijzigd door ThaHandy op 31-08-2005 16:57 ]

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
ThaHandy schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:41:
[...]

sluit de laatste explorer venster met de gewenste breedte/hoogte en sluiten met CTRL en "kruisje" (sluiten)

/edit. gewoon de laatste explorer-venster dus

* ThaHandy @ 1920*1200 (2x). De explorer maximaliseren doe ik nooit meer sins ik deze schermen heb :)
Maar dan zit ik nog steeds te schuiven met die vensters, want als ik de explorer, vooral internet explorer opnieuw open, staat ie niet aan de rand, maar in het midden, dus als ik een tweede scherm open, dan heb ik overlapping en dat is irritant.
Ook is het handig net zoals bij een dual monitor setup zo'n knop op de titelbalk van het venster, zodat ie naar het volgende deel van het scherm gaat. Bijvoorbeeld een stuk naar rechts, anders zit ik de hele tijd te slepen met die vensters.

[ Voor 7% gewijzigd door Dothan op 23-09-2005 22:06 ]

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas die topic titel van je nog een beetje aan :)
Pagina: 1