Toon posts:

Emule + @home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej jongens

Ik gebruik nu al langer dan een jaar emule in combinatie met bijvoorbeeld oeshare.biz,
dit met een breedbandje van @home. Dit gaat al tijden perfect. Upload tussen 60 en 80 kb/s,
en downloaden met redelijke 150 kb/s. Maar sinds kort trekt iets het niet meer.
Er beginnen downloads, maar ze blijven staan op 0kbs, en vervallen dan weer. Soms begint er iets met 10 kb/s en binnen 5 sec vliegt hij weer op 0, ook de upload wil niet meer verder rukken dan een gare 20kb/s. Ga ik terwijl ik emule aan heb naar speedtest.nl dan is deze ook niet vooruit te branden. Zet ik emule uit, dan is de snelheid weer in orde. Ik dacht het ligt dus aan emule, maar na het opnieuw installeren van emule nog steeds hetzelfde probleem. In emule zit ik op verschillende servers, tussen de ping van 5 - 50. Dus dat is ook perfect. Ik zit op een draadloosnetwerk met 125mbit verbinding, 85% quality, op 54mbit instellingen precies hetzelfde probleem, dus ligt ook niet aan de turbo mode, router gereset, modem gereset etc. Windows gebruikt geen standaard 10, maar 50 half open connecties. Ik snap er geen bal meer van. Maar zolang emule draait valt er niet meer te internetten zo sloom, en downloaden wil die ook niet meer.

P.S. pentium 4 @ 3000Mhz, 2048 intern PC3200, nog 200 gig vrij

Iemand enig idee hoe dit komt ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 15:29 ]

Verwijderd

Zet je upload eens lager .. als je hem vol open gooit bij @home trekt ie meteen de download dicht. (12KB/s om te testen)

en probeer eens wat met het aantal connecties.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 15:31 ]

Verwijderd

Heb je poorten voor Emule opengezet in de router??
Je upload staat niet al te hoog?...ken je abonnementswaarden niet!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-07 16:15
hij heeft breedband... dit is ongeveer (maximaal) 600kB down, 60kB up

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Is er sindskort (de tijd dat emule een probleem vormt) iets veranderd in je netwerk?
Andere router?? meer gebruikers??

Verwijderd

Topicstarter
de upload kan maximaal 80 kb/s halen, ik heb hem op 60 gezet.
Ook als ik hem op 20 zet ofso, doet hij hetzelfde probleem.
Verder staan de poorten perfect open.
Ik heb een high-ID op emule.

dusja ik vind het ook maar frappant :-(

• SiXel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2025
Heb/had hier ook last van...

Soms heb ik eMule openstaan met upload van 30kb/s.
Dan ga ik naar speedtest.nl, en dan is mijn upload 17kb/s.

Wacht ik een paar minuten, ga ik weer naar speedtest, en dan is mijn upload 60kb/s.
(Met eMule)

Maak ook gebruik van @home, heb hier sinds enkele dagen geen last meer van...
(Duurde zo'n 5 dagen ongeveer)

Upload is normaal 80kb/s

[ Voor 5% gewijzigd door SiXel op 25-08-2005 15:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
dan is het te hopen dat het iets tijdelijks in hun netwerk is,
alleen heb ik er nu al bijna 2 weken last van :-(.
Maar aangezien het alleen met emule is, en als emule uitstaat is er geen probleem, lijkt het me meer dat het niet aan @home kan liggen.

• SiXel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2025
Mja...
Lijkt me ook, want als ik eMul uitstaat werkt het wel weer normaal...
Misschien eMule eens update? ;)

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook gedaan, nieuwe installatie, was meteen een IETS nieuwe versie.
dus dat had helaas geen baat

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-01 21:56
ik ben overgestapt van adsl naar @home, in mijn speedtouch 510, had ik de poorten voor emule opengezet, alles liep als een trein op beide netwerken(KAD/eD2k) high ID!!
met @home beide nu firewalled, hoe kan ik de poorten in het arris 450 modem openzetten??
of heeft @home dit bij hun zelf afgeschermd??

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

De arris is alleen maar een modem.
Dat ding doet dus niets meer dan de boel rechtstreeks bridgen. En er valt dan ook vrijwel niks in te stellen.

Met emule zou je dus op beide netwerken een groen pijltje (en dus een high id) moeten hebben.
Is dat niet het geval, dan heb je iets niet goed.. Heb je een firewall? Heb je nog een router? Is er een andere computer die het netwerk deelt.
Met 1 pc rechtstreeks op het arris modem kan het namelijk niet misgaan.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 05-09-2006 18:02 ]

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-01 21:56
job schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:58:
Met 1 pc rechtstreeks op het arris modem kan het namelijk niet misgaan.
dat heb ik dus, 1 pc en een arris modem, geen firewall, alleen mcafee antivirus en ewido draaien, van beveliging dan, ook SP1 dus geen ingebouwde firewall van XP!
ik snap het echt niet meer, ook bij firewall testen geeft ie alles stealthed of closed aan!
ook via msn kan ik geen bestanden meer versturen, de upload is lager dan 1 Kb/s :(

ik heb het opgelost, deze setting was het>>
Open Netwerkverbindingen.
Klik op de inbel-, LAN- of snelle Internet-verbinding die u wilt beveiligen, en klik vervolgens op Instellingen van deze verbinding wijzigen onder Netwerktaken.
Voer een van de volgende handelingen uit op het tabblad Geavanceerd onder Firewall voor Internet-verbinding:
Als u Firewall voor Internet-verbinding wilt inschakelen, schakelt u het selectievakje Mijn computer en netwerk beveiligen door het beperken of verhinderen van de toegang vanaf het Internet in.
Als u Firewall voor Internet-verbinding wilt uitschakelen, schakelt u het selectievakje Mijn computer en netwerk beveiligen door het beperken of verhinderen van de toegang vanaf het Internet uit.

en jippie eindelijk een goed werkende pc :)

[ Voor 51% gewijzigd door thefxr op 05-09-2006 21:02 ]

Pagina: 1