Mail komt vertraagd of helemaal niet binnen in Outlook 2000

Pagina: 1
Acties:
  • 1.017 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
Hallo,

Bij mij doet het volgende probleem zich voor.

Op een laptop (die van de directeur) staat Win XP met Office 2000 geinstalleerd, de Email wordt via Outlook opgehaald.
maar:

Als je verzenden en ontvangen drukt, zie je bv 8 e-mails binnen komen maar deze komen niet in Postvak in, en ook niet in een andere map. na een onbepaalde tijd (kan een half uur zijn maar ook 2 dagen) zie je ineen keer "weer" mail binnen komen en komt het wel in postvak in.

VB. ik had een mailtje met test gestuurd en dat duurde een uur voordat ie binnen was en tegelijkertijd kreeg ik toen een mail van dinsdag binnen..

Vraag 1: waar blijven de mailtjes......
Vraag 2: hoe zorg ik er voor dat ze "normaal" binnenkomen...

edit: mails worden met pop3 opgehaald van onze webmailserver (linux bak die ik niet zelf in beheer heb)
Het gebeurt ook alleen maar op de comp van de Direc....

vast bedankt voor de reacties

[ Voor 14% gewijzigd door 2bmws op 25-08-2005 15:35 ]

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het is veel handiger om even te vertellen over je email-omgeving (Exchange / Pop3 / etc). :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Staan er wel mails in je webmail bijvoorbeeld? Misschien zit er een corrupte tussen :P
Is Office 2000 en XP beide helemaal up-to-date? En kan je met bijvoorbeeld Outlook Express wel de mail gewoon ophalen?

Verder Outlook mail profiel via het configuratiescherm misschien al eens weggegooid? Via de webmail als die er is al eens alle berichten weggemikt en opnieuw toegevoegd, of dit gedaan voor de mailaccount ?

Al eens contact gehad met je mailprovider? Best kans dat die server bij vlagen overbelast raakt, als deze niet goed geconfigureerd is om bijvoorbeeld spam en virusmails te weren. ISP's als XS4ALL, Casema en so on hebben daar ook wel eens last van bij nieuwe epidemiëen.

Heb je nog andere opties geprobeerd? Hier op GoT is het de bedoeling dat je zelf wat onderzoek doet voor je een topic opent. In je topicstart zie ik een uitgebreide beschrijving van je probleem, echter wat je hebt gedaan om het op te lossen zie ik niet. Lees daarover nog even de Officesuites en -software - Beleid door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

hoe staat het met de virusscanner? Die wil ook nog wel is voor problemen zorgen

• 2bmws
Wat ik gedaan heb; was ik vergeten te melden, gezocht in de KB- van Microsoft, Hier op de GoT en in de Help.

Windows en Office zijn beide up-to-date

Er zijn mails - als ik een mailtje naar hem toe stuur moet er mail zijn toch?!
en het lijkt me stug dat alle mails die ik stuur corrupt zijn. (heb er nu 20 verstuurd)

Verder Outlook mail profiel via het configuratiescherm misschien al eens weggegooid? Via de webmail als die er is al eens alle berichten weggemikt en opnieuw toegevoegd, of dit gedaan voor de mailaccount ?
- als je het "gewone" mail account bedoelt die je ook via menu extra kan vinden. Ja. heb ik gedaan

Al eens contact gehad met je mailprovider? Best kans dat die server bij vlagen overbelast raakt, als deze niet goed geconfigureerd is om bijvoorbeeld spam en virusmails te weren. ISP's als XS4ALL, Casema en so on hebben daar ook wel eens last van bij nieuwe epidemiëen.
- als het aan de provider lag zou iedereen er last van moeten hebben...

Verwijderd

Een verwant van dit probleem heb ik ook. Als ik in Outlook 2003 op Verzenden/Ontvangen krijg je een pop-up'je en haalt hij heel gewoon de mails binnen. Na dit binnenhalen is het normaal dat de binnengekomen berichten in Postvak-IN staan. Hier is inééns verandering in gekomen. Na het binnenhalen geeft Outlook nergens (en dan ook nergens) de mails weer. Als ik in Outlook.pst kijk staan ze er ook niet in, virusscanner ligt het niet aan; ik heb alles al geprobeerd. Wat te doen?

• MRED
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2020

MRED

Carpe diem...

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:58:
Een verwant van dit probleem heb ik ook. Als ik in Outlook 2003 op Verzenden/Ontvangen krijg je een pop-up'je en haalt hij heel gewoon de mails binnen. Na dit binnenhalen is het normaal dat de binnengekomen berichten in Postvak-IN staan. Hier is inééns verandering in gekomen. Na het binnenhalen geeft Outlook nergens (en dan ook nergens) de mails weer. Als ik in Outlook.pst kijk staan ze er ook niet in, virusscanner ligt het niet aan; ik heb alles al geprobeerd. Wat te doen?
Draai je misschien de spam killer van mcafee? Ik dacht na installatie hiervan namelijk ook even dat mijn mail spontaan verdween.

Mijn weblog

• 2bmws
Het zijn wel dezelfde verschijnselen.

Ik vermoed dat het bij mij te maken heeft met de deling van de agenda van outlook - zonder exchange - dat is nl. het enige wat verschilt met alle andere pc's waar outlook op draait.....

ik draai geen spamkiller van McAffee.
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:58:

• 2bmws
Aan de deling van de Agenda kan het dus niet liggen, deling is ongedaan gemaakt, maar de problemen blijven.

De agenda wordt wel gesynchroniseerd met een PALM maar dat zou het probleem toch ook niet mogen zijn.

iemand nog suggesties??

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
2bmws schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:47:
Aan de deling van de Agenda kan het dus niet liggen, deling is ongedaan gemaakt, maar de problemen blijven.

De agenda wordt wel gesynchroniseerd met een PALM maar dat zou het probleem toch ook niet mogen zijn.

iemand nog suggesties??
Heb je dat al eens ongedaan gemaakt? Enige manier om het uit te sluiten is door het uit te sluiten. Zonder test een conclusie trekken kan je veel uren kostbare tijd kosten bij computers (en heel veel andere dingen :) )

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• 2bmws
Het probleem schijnt spontaan opgelost te zijn...

mompelt iets van "stomme computers"

Pagina: 1