Ok, Ik weet hier zijn mega veel voorbeelden van en die heb ik dan ook 1 voor 1 allemaal uit gelezen. Toch maak ik nog steeds een fout.
Ik heb een cirkel en wil in die cirkel een lijn trekken. Deze lijn moet getrokken worden van graad 30 op de cirkel naar graad 210 op de cirkel.
Nu heb ik dit om m'n punten te berekenen:
Let nu even niet op de slordigheid van m'n code a.u.b. Ik ben nu aan het testen om het later dan goed neer te zetten....
Volgens mij moet het goed zijn wat ik nu gedaan heb alleen krijgt hij de verkeerde coördinaten door. Hij begint ergens midden in de cirkel inplaats van op de 30ste graad van de cirkel. en het eindigen lukt net zo min.
Nu vond ik 3 fomules die ik nodig had:
Eerste was om de hoek te berekenen:
hoek = graden * PI / 180
Dan om de coördinaten te berekenen:
Px: cos(hoek) * straal;
Py: sin(hoek) * straal;
Zoals je in m'n code kan zien heb ik die er ook in staan.
Hier een plaatje van wat ik nodig heb:

Graag met veel uitleg.
Ik heb een cirkel en wil in die cirkel een lijn trekken. Deze lijn moet getrokken worden van graad 30 op de cirkel naar graad 210 op de cirkel.
Nu heb ik dit om m'n punten te berekenen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| double hoek = 30 * Math.PI /180; double straal = center/2+30; double PuntX = Math.Round(Math.Cos(hoek) * straal); double PuntY = Math.Round(Math.Sin(hoek) * straal); Point pnt1 = new Point(Convert.ToInt32(PuntX), Convert.ToInt32(PuntY)); hoek = 42 * Math.PI / 180; PuntX = Math.Round(Math.Cos(hoek) * straal); PuntY = Math.Round(Math.Sin(hoek) * straal); Point pnt2 = new Point(Convert.ToInt32(PuntX), Convert.ToInt32(PuntY)); g.DrawLine(new Pen(Color.Brown, 3), pnt1, pnt2); |
Let nu even niet op de slordigheid van m'n code a.u.b. Ik ben nu aan het testen om het later dan goed neer te zetten....
Volgens mij moet het goed zijn wat ik nu gedaan heb alleen krijgt hij de verkeerde coördinaten door. Hij begint ergens midden in de cirkel inplaats van op de 30ste graad van de cirkel. en het eindigen lukt net zo min.
Nu vond ik 3 fomules die ik nodig had:
Eerste was om de hoek te berekenen:
hoek = graden * PI / 180
Dan om de coördinaten te berekenen:
Px: cos(hoek) * straal;
Py: sin(hoek) * straal;
Zoals je in m'n code kan zien heb ik die er ook in staan.
Hier een plaatje van wat ik nodig heb:

Graag met veel uitleg.