"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
1
| Item item = (Item)list.Items.First; |
Helaas, dat werkt niet:Michali schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 14:49:
Mischien dat dit werkt:
Java:
1 Item item = (Item)list.Items.First;
Cannot convert type 'System.Collections.Generic.LinkedListNode<Test.Item>' to 'Test.Item'
Zo dus:
1
| Item item = list.Items.First.Value; |
De foutmelding zegt nl. dat hij geen LinkedListNode naar Item kan casten, wat logisch is.
Volgens mij zit Item in de LinkedListNode.
[ Voor 21% gewijzigd door whoami op 25-08-2005 14:56 ]
https://fgheysels.github.io/
Verwijderd
spuit 11 enzo..
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 14:57 . Reden: spuit 11 enzo ]
Zou nogal sneu zijn. Hebben ze eindelijk generics bedacht, moet je nog casten.
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Idd, even niet aan gedachtdrm schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:06:
[...]
Zou nogal sneu zijn. Hebben ze eindelijk generics bedacht, moet je nog casten.
In java heb je zoiets:
1
2
3
4
| class Collection<T> { void addAll(Collection<U extends T> c); } |
(onder voorbehoud van notatiefouten)
Wat je hier zegt is dat je aan een collection alle elementen van een andere collection toe kunt voegen, vermits elk element in de andere collection een subclass is van de ene. Oftewel, als je een lijst hebt met objecten dan kun je daar een lijst met strings in inserten, en dat is ook logisch want elke string is immers een object. In java noemen ze dit een super bound constraint als ik me niet vergis.
In .Net kun je wel constraints opgeven, maar volgens mij geen super bound constraints. Dit werkt iig niet:
1
2
3
4
5
6
| generic<class T> class Collection { generic<class U> where U : T void addAll(Collection<U> c); }; |
Dit geeft bij mij de error dat je geen constraint kunt leggen op een generic type. Is dit nou echt een onoverkomelijkheid van .Net 2.0 of kan het op een andere manier?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Slecht idee. Als je een collectie als member hebt, dan wil je vrijwel nooit unrestrictedKaassoevlee schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 14:44:
Ik heb de volgende klasse:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14public class List { private LinkedList<Item> items; public List() { items = new LinkedList<Item>(); } public LinkedList<Item> Items { get { return items; } } }
access aan je class users geven. Nou denk je misschien, ik heb alleen een getter.
Maar die getter geeft wel de hele lijst terug. Je kunt weliswaar geen compleet nieuwe
lijst setten, maar wel de bestaande lijst leeggooien en vullen met nieuwe inhoud. Dat
komt op hetzelfde neer.
(En dat komt weer omdat C# geen 'const' qualifier heeft)
[ Voor 4% gewijzigd door MSalters op 25-08-2005 15:35 . Reden: [/quote] ]
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Met C# 2.0 generics kun je constraints als volgt gebruiken:.oisyn schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:27:
...
Dit geeft bij mij de error dat je geen constraint kunt leggen op een generic type. Is dit nou echt een onoverkomelijkheid van .Net 2.0 of kan het op een andere manier?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| public class LinkedList<K,T> where K : IComparable { T Find(K key) { Node<K,T> current = m_Head; while(current.NextNode != null) { if(current.Key.CompareTo(key) == 0) break; else current = current.NextNode; } return current.Item; } //Rest of the implementation } |
Zie voor meer informatie "Generic Constraints" op msdn (http://msdn.microsoft.com.../html/csharp_generics.asp)
M'n Visual C++ 2005 express beta 2 zegt iig van niet, niet op de manier die ik liet zien iig
[ Voor 99% gewijzigd door .oisyn op 25-08-2005 16:58 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Je kunt alleen interfaces specificeren in de where clause, geen class types. Ja ik heb het ook niet bedacht. Ik weet niet welke gek die constraints verzonnen heeft, maar er zitten ernstige tekortkomingen in:.oisyn schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 16:18:
Je leest niet wat ik zeg. Stel je hebt een generic class met type T. En daarin een generic functie met type U, en je wilt een constraint leggen dat U altijd een subclass is van T. Kan dat of kan dat niet?
1) een class is ook een interface, maar dat kan hij niet aan
2) je kunt geen operators specificeren, en operator overloads zijn static gedefinieerd, dus niet in een interface gedefinieerd, dus kun je geen generic methods maken die een operator gebruiken op een generic type (hoezee, wat een vooruitgang!)
Dus die generics zijn eigenlijk alleen handig voor het typed maken van collections.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Meen je dat? Dit compilet en runt prima bij mij:EfBe schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 17:22:
[...]
Je kunt alleen interfaces specificeren in de where clause, geen class types.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| ref class Base { }; ref class Derived : public Base { }; generic<class T> where T : Base ref class Test { }; int main() { Test<Derived^> ^ t = gcnew Test<Derived^> (); } |
C++/CLI dan weliswaar, maar dat moet niet uitmaken lijkt me?
Dit compilet (wederom) wel:2) je kunt geen operators specificeren, en operator overloads zijn static gedefinieerd, dus niet in een interface gedefinieerd, dus kun je geen generic methods maken die een operator gebruiken op een generic type (hoezee, wat een vooruitgang!)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| #include <iostream> using namespace System; generic<class T, class U> value class Pair { public: T value1; U value2; Pair(T t, U u) : value1(t), value2(u) { } void Write() { Console::WriteLine("Pair({0}, {1})", value1, value2); } }; generic<class T> value class Test { public: T value; Test(T t) : value(t) { } generic<class U> static Pair<T,U> operator +(Test<T> t1, Test<U> t2) { return Pair<T,U>(t1.value, t2.value); } }; int main() { Test<int> t1 (4); Test<float> t2 (23.4f); (t1 + t2).Write(); } |
Punt is alleen dat het niet runt wegens een System.BadImageFormatException
Als wat jij zegt idd klopt dan is het idd een baggerimplementatie zegDus die generics zijn eigenlijk alleen handig voor het typed maken van collections.
[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 25-08-2005 18:36 ]
Dit lukt bij mij nochtans:.oisyn schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:27:
Wat je hier zegt is dat je aan een collection alle elementen van een andere collection toe kunt voegen, vermits elk element in de andere collection een subclass is van de ene. Oftewel, als je een lijst hebt met objecten dan kun je daar een lijst met strings in inserten, en dat is ook logisch want elke string is immers een object. In java noemen ze dit een super bound constraint als ik me niet vergis.
(as in: het compilet)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| class Class2<T>
{
private class Class3<U> where U : T
{
U test;
public Class3( U i )
{
test = i;
}
}
} |
https://fgheysels.github.io/
maar compileert dit dan ook. Want dat is volgens mij wat oisyn bedoelt ( Mischien is de syntax niet helemaal goed want heb nog nooit iets met generics gedaan )whoami schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 20:17:
[...]
Dit lukt bij mij nochtans:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13class Class2<T> { private class Class3<U> where U : T { U test; public Class3( U i ) { test = i; } } }
1
2
3
4
5
6
| public class Collection<T> { public void AddCollection( Collection<U> collection ) where U : T { } } |
Dus niet dat je een constraint bij de definitie van de class vastlegt maar dat je een constraint geeft aan de parameter die meegegeven moet worden aan een method.
Ik heb hier nu even geen vs.net 2005 geinstalleerd dus kan het niet uitproberen.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Jaaaa, C++! maar dat is geen C#.oisyn schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 17:45:
[...]
Meen je dat? Dit compilet en runt prima bij mij:
C++:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ref class Base { }; ref class Derived : public Base { }; generic<class T> where T : Base ref class Test { }; int main() { Test<Derived^> ^ t = gcnew Test<Derived^> (); }
C++/CLI dan weliswaar, maar dat moet niet uitmaken lijkt me?
Punt is alleen dat het niet runt wegens een System.BadImageFormatException. Zitten nog wat bugs in de C++/cli compiler, een ToString() aanroepen op een value-type in een generic class geeft dezelfde exception bij het runnen. Ik kreeg het ook niet voor elkaar om een ToString te implementeren in Pair overigens, vandaar de wat rare manier.
[ Voor 28% gewijzigd door EfBe op 26-08-2005 10:01 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
| using System; using System.Collections.Generic; using System.Text; namespace TestGenerics { public interface IFoo { void Foo(); } public class Class1//: IFoo { public virtual void Foo() { Console.WriteLine("Class1:Foo"); } } public class Class2 : Class1 { public override void Foo() { Console.WriteLine("Class2:Foo"); } } public class Class3 : Class1 { public override void Foo() { Console.WriteLine("Class3:Foo"); } } public class Class4<T> where T : Class1// IFoo { public void Test(T t) { t.Foo(); } } public class Class5 { public Class5() { Class4<Class3> c = new Class4<Class3>(); c.Test(new Class3()); } } } |
compileert gewoon.
Weer wat geleerd (vond het al raar, maar ik interpreteerde die where syntaxis dus verkeerd).
In C++/CLI geeft datwhoami schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 20:17:
[...]
Dit lukt bij mij nochtans:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13class Class2<T> { private class Class3<U> where U : T { U test; public Class3( U i ) { test = i; } } }
Maar goed, ik gooi het maar op een buggy compiler danerror C3218: 'T' : type not allowed as a constraint
Waar kun je beta bugs eigenlijk melden?
[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 26-08-2005 12:00 ]
Het wordt een upper bound genoemd, of simpelweg bound in het geval van type variabelen, omdat type variabelen alleen maar upper bounds kunnen hebben..oisyn: In java noemen ze dit een super bound constraint als ik me niet vergis.
Voor Java is de term upper bound is een stuk duidelijker dan super bound omdat wildcards in Java ook een lower bound kunnen hebben. De syntax voor lower bounds gebruikt het woord super, dus je voelt de verwarring al aankomen
1
| List<? super SubType> |
Lower bounds kwamen ook aan de orde in dit topic: [rml][ Java] Generics vraag[/rml]
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
DAT zocht ik inderdaad, dit wordt niet door .NET ondersteund in 2.0, wellicht in 3.0 (maar ja, dat is nog niet eens uitgedesigned, dus alles kan)mbravenboer schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:10:
[...]
Het wordt een upper bound genoemd, of simpelweg bound in het geval van type variabelen, omdat type variabelen alleen maar upper bounds kunnen hebben.
Voor Java is de term upper bound is een stuk duidelijker dan super bound omdat wildcards in Java ook een lower bound kunnen hebben. De syntax voor lower bounds gebruikt het woord super, dus je voelt de verwarring al aankomen.
code:
1 List<? super SubType>