[2000] Uitrol nieuwe omgeving -> MSI of Image?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.348 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-06 00:08
Hoi, ik ga binnenkort beginnen aan de uirtol van een nieuwe omgeving op een school.

De opzet is vrij simpel: Elke computer moet gewoon voor iedere gebruiker/afdeling te gebruiken zijn, dus ze moeten allemaal exact hetzelfde worden geinstalleerd.

Grofweg heb ik 2 opties, een image maken met alle clients erin gebakken of een kale image en de clients via de GP uitrollen. Persoonlijk ben ik voor het uitrollen via MSI mits dit haalbaar is.

Een image heb ik hoe dan ook nodig voor de OS en een standaard pakket van: Office, IE6, Image Viewer, Outlook, Publisher, Acrobat Reader, ...... De reden dat ik de educatieve pakketten niet graag in het image meebak is omdat het nogal eens voorkomt dat er een nieuw pakket bijkomt of juist weer een pakket uitgaat. Ook wordt er gewerkt met verschillende pc's dus ik heb al 3 images nodig, en om nou telkens 3 images aan te gaan passen om een software pakket toe te voegen of te verwijderen lijkt me een beetje omstrijdig..

Veel van die educatieve pakketten zijn zogenaamd wel netwerk versies, maar vereisen toch een client installatie, wat besturing bestandjes, wat regkeys etc..

Mijn concrete vraag, is het haalbaar om alle clients software via een MSI uit te rollen? de meeste worden namelijk door de leverancier niet geleverd met een MSI, dus die zal ik zelf moeten maken, er zijn hier natuurlijk een aantal pakketten voor welke geniet jullie voorkeur? en is het de moeite?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Office = MSI met transforms
Acrobat reader = MSI (kut msi weliswaar met versie 7 maar het werkt)

makkelijker te managen en te upgraden via GPOs ook nog, en versiebeheer gaat een stuk makkelijker als je alles op 1 plek houdt.

voor de rest zijn er genoeg mogelijkheden om unattended scripted installaties uit te voeren nadat je je clients RISed.
Unattended CD draadje heeft overvloedig veel info over verschillende installatiemethoden van 3rd party software.

Gewoon lekker zeiken bij de leverancier om een MSI installatieroutine, dan leren ze dat ook eens.

Verder kan je een OS niet met een MSI installeren, hopelijk is dat gewoon een typo.

[ Voor 37% gewijzigd door alt-92 op 25-08-2005 14:48 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Anoniem: 36203

RIS Installatie lijkt mij het eenvoudigst kan je ook alle pakketen in 1 keer laten mee installeren en mocht er een nieuwe versie komen of een pakket bij komen zet je dat er gewoon bij in je ris image... geen gedoe met onderhouden van verschillende images voor verschillende type machines en dergelijke.

Dan kan je altijd nog eventueel met groepen in AD lokaal wat rechten zetten voor het wel dan niet toekennen van applicaties ...

• enveekaa
Windows, Office, Acrobat etc.. bak ik wel in in het image, deze rol ik uit met Acronis TrueImage, dat is allemaal geen probleem. Het gaat me er eigenlijk om of het haalbaar is bepaalde client installaties om te zetten naar MSI, of is dit een manier die toch niet helemaal werkt, ik hoor verschillende dingen om me heen.
Verder kan je een OS niet met een MSI installeren, hopelijk is dat gewoon een typo.
Dat begrijp ik :) als je me TS goedleest staat dat er ook niet in :) ik ga voor de OS en vaste software gewoon een image gebruiken..

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 08:14
Als je Symantec Enterprise edition aanschaft (scholen krijgen meestal toch belachelijk veel korting op software) kan je met de AI builder alle software installaties automatiseren. Ik heb de werking kort beschreven in mijn topic: [rml][ WIN] Op afstand computer volledig opnieuw installeren[/rml] Dan hoef je leverancier dus geen MSI packages te leveren. Dat doen ze toch niet allemaal waarschijnlijk,

• enveekaa
Bedankt voor de tip, als scholen krijgen we inderdaad leuke koringen op dure pakketten, zeker de moeite waard om een na te trekken!

Het is dus niet aan te raden zelf de MSI's te creeeren en deze uit te rollen via GP?

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

djluc schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:09:
(scholen krijgen meestal toch belachelijk veel korting op software)
offtopic:
Scholen betalen de volle mep. Dat een individuele school dat niet ziet komt doordat de licenties centraal ingekocht worden. Maar het gaat wel degelijk ten koste van het budget van het ministerie. Tijdje terug nog een hoop broeha over geweest in de pers.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• enveekaa
@djluc

Over welk Symantec pakket praat je nu precies? We hebben wel een licentie voor Symantec AntiVirus Enterprise, maar die bedoel je niet zeker?

Negeer deze post, Symantec Ghost Enteprise neem ik aan.. :X

[ Voor 18% gewijzigd door enveekaa op 25-08-2005 16:41 ]

• djluc
enveekaa schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 16:40:
@djluc

Over welk Symantec pakket praat je nu precies? We hebben wel een licentie voor Symantec AntiVirus Enterprise, maar die bedoel je niet zeker?

Negeer deze post, Symantec Ghost Enteprise neem ik aan.. :X
Sorry: Ghost Enterprise.

• enveekaa
Als ik het goed begrijp kun je met dit pakket dus complete images uitrollen mbv een management console?

• djluc
enveekaa schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 16:44:
Als ik het goed begrijp kun je met dit pakket dus complete images uitrollen mbv een management console?
Klopt, je kan images maken en daar ook weer een soort van uitbreidingen op maken. Bijvoorbeeld om software te installeren.

• enveekaa
Net contact gehad met de APS IT diensten, die voor onze school de licenties regelt, er is geen optie voor Symantec Ghost Enterprise, helaas. Eens uitzoeken of Symantec zelf een regeling heeft voor scholen!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

enveekaa schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 16:56:
Net contact gehad met de APS IT diensten, die voor onze school de licenties regelt, er is geen optie voor Symantec Ghost Enterprise, helaas. Eens uitzoeken of Symantec zelf een regeling heeft voor scholen!
Niet. APS IT diensten is in dit geval afhankelijk van de welwillendheid van de software makers. (ik wilde een backup pakket voor Ambrasoft (SQL) maar APS Itdiensten kon dat niet tegen gereduceerde prijs leveren, en Veritas begon meteen over 800 euro ex BTW.

Ik rol de images uit mbv Powerquest DriveImage (dank aan andere leverancier, gratis gekregen).

Teveel diversiteit aan pc's (4 merken moederborden) dus ik heb de images op de server staan en ga met een netwerkbootdisk naar desbetreffende client en dan maar terugzetten.

Uitrol van de antivirus doe ik met Norman via Ndesk vanaf de server. Office en de educatieve applicaties rol ik uit van een omgeving waar de leerlingen ook bijkunnen, maar niet kunnen installeren >:)

[ Voor 11% gewijzigd door aReaRe op 25-08-2005 17:53 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
Teveel diversiteit aan pc's (4 merken moederborden) dus ik heb de images op de server staan en ga met een netwerkbootdisk naar desbetreffende client en dan maar terugzetten.
Hmm dus je hebt voor de 4 moederboorden 4 images??

Wij gebruiken ook ambrasoft, heb jij die client control ook meegebakken in het image?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

enveekaa schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:23:
[...]

Hmm dus je hebt voor de 4 moederboorden 4 images??
Op een totaal van 35 pc's heb ik dus 4 merken moederborden. 4 images dus, die ik via een msdos netwerk bootdisk image.
Wij gebruiken ook ambrasoft, heb jij die client control ook meegebakken in het image?
Nee, omdat niet alle pc's ambrasoft gebruiken (leerkrachten). En to be honest: Ambrasoft is 1 van betere educatieve pakketten die draaien op een Windows XP NTFS systeem met policy restricties voor de leerlingen. (Draait in een 2003 sever domein omgeving met policies)

Over Zwijssen zwijgen we nog maar... :|

[ Voor 9% gewijzigd door aReaRe op 27-08-2005 15:39 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
Mag ik je aandacht ook even vestigen op http://unattended.sourceforge.net/ ?

Open source, maar werkt als een speer.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
aZuL2001: Dankje voor de link, heel handig!

Riemer: Hoe rol je die Ambrasoft meuk uit op de workstations dan? met de bijgeleverde MSI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

enveekaa schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 17:16:
aZuL2001: Dankje voor de link, heel handig!

Riemer: Hoe rol je die Ambrasoft meuk uit op de workstations dan? met de bijgeleverde MSI?
Nog niet, moet dat nog gaan uitzoeken aangezien de leerlingen niks kunnen installeren >:)

Leerkrachten kunnen dat wel installeren maar de kennis van windows en pc's is erg laag :|, hier moet nog aan gewerkt worden. Zoiets simpels als hoe zet ik mijn tekst in italics kost mij al een half uur qua uitleg. Laat staan het gebruik van netwerk schijven.... Zucht :X
Slaan ze alsnog dat document op de desktop (kan niet meer >:) )

En waar is dat bestand wat ik net gemaakt heb, staat gewoon middels een redirect op de "my documents" op de priveschijf....

Laat staan dat ze zeggen: Mijn Documenten, dat zie ik niet... Hebben ze de folder van de desktop weggetiefd, dus ook daar de policy aangepast (niks kunnen verwijderen van werkblad, laat staan opslaan... >:)

Vermoedelijk ga ik dat via de AD en software installatie policy doen.

[rant]
Los daarvan nog een aantal educatieve softwareboeren om de oren slaan met het feit dat ik GEEN FAT32 meer gebruik op de client en zij dan doodleuk zeggen: Windows XP en Windows 2003 server ondersteunen we niet :X :X :X :|

Ga maar Windows 98 draaien 7(8)7 Dat was dus exit Zwijsen Maatwerk Oranje en blauw...
[/rant]

[ Voor 71% gewijzigd door aReaRe op 29-08-2005 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
Dat beloofd nog wat, die bagger gebruiken ze daar ook ;) Maatwerk rekenen, hehehe..

Ik denk dat ik die client controls toch gewoon in het image ga meebakken hoor, en dan per kwartaal eens kijken welke nieuwe software er bij moet komen, nu heerst er heel erg een cultuur van alles wat leuk lijkt moet ook maar even op het netwerk, echt een beleid van nul dus.. onmogelijk tegenaan te werken.

Die AD software installatie meuk werkt opzich wel, ik heb ook wat tests gedaan met PolicyMaker, misschien ken je dat pakket wel. Daar ben ik toch niet echt over te spreken .. soms komnen de regkeys gewoon niet door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

enveekaa schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:07:
Dat beloofd nog wat, die bagger gebruiken ze daar ook ;) Maatwerk rekenen, hehehe..
Triest ..
Ik denk dat ik die client controls toch gewoon in het image ga meebakken hoor, en dan per kwartaal eens kijken welke nieuwe software er bij moet komen, nu heerst er heel erg een cultuur van alles wat leuk lijkt moet ook maar even op het netwerk, echt een beleid van nul dus.. onmogelijk tegenaan te werken.
Die cultuur heb ik doorbroken. Thank GoT :P Als er iemand langskwam (in het verleden) met een nieuw pakket software werd er vroeger bij een commerciele marketing praatjesmaker (en op zijn mooie blauwe ogen en die fancy Flash demo) blind besteld :X Niks geen vragen over de impact op een server / client omgeving.
Niet meer dus, we gaan nu eerst een test traject in voordat de software besteld word. Géén goed functionerende demo (DUS géén flash of powerpoint presentatie) is exit...
Dus aanvraag en/off demo, dan test ik (of collega) de software en de effecten op een netwerk omgeving (denk aan rechten, overhead en hoe te installeren).

Er is ook vastgelegd hoe dat gaat.1 persoon (leerkracht die ook administratief contact is naar de software makers) verzamelt de aanvragen en demo's, en een collega en ik testen de technische haalbaarheid.
Is dat niet op deze manier gebeurt, sorry geen installatie en geen support :>)
Die AD software installatie meuk werkt opzich wel, ik heb ook wat tests gedaan met PolicyMaker, misschien ken je dat pakket wel. Daar ben ik toch niet echt over te spreken .. soms komnen de regkeys gewoon niet door..
Ken het pakket niet inhoudelijk, qua regkey's is het soms belabberd.
Voorbeeld: Geobas (wolters-noordhof) werkt pas (access database) voor de leerlingen als je schrijfrechten op die mdb gegeven hebt, en minimaal 1x gestart als administrator zijnde/
Gezien het feit (wel een goede helpdesk) dat de leerlingen lokaal en server technisch nauwelijks wat mogen moet je ze lokaal (user read, write en execute) rechten geven.
Ze hebben geen modify, dus verwijderen kunnen ze niet.

De gemiddelde levensduur (software technisch) is minimaal nu 1,5 jaar geworden gewoon omdat ze niks kunnen verkl*ten.

En de leerlingen in groep5 weten meer van pc's dan de leerkrachten van de desbettreffende groep .... :| Zucht :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Riemer schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 17:34:
[...]

[rant]
Los daarvan nog een aantal educatieve softwareboeren om de oren slaan met het feit dat ik GEEN FAT32 meer gebruik op de client en zij dan doodleuk zeggen: Windows XP en Windows 2003 server ondersteunen we niet :X :X :X :|

Ga maar Windows 98 draaien 7(8)7 Dat was dus exit Zwijsen Maatwerk Oranje en blauw...
[/rant]
ahhh, dus daardoor sloeg dat programma direct op 100% CPUload...

BTW, er zijn nieuwe versies uit die wel goed draaien onder XP (NTFS getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

bigfoot1942 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 20:35:

BTW, er zijn nieuwe versies uit die wel goed draaien onder XP (NTFS getest).
Niet dus (of er moet wat gewijzijgd zijn de laatste 14 dagen)

Dat Maatwerk werkt dus pas goed, als ik de leerlingen minimaal local admin maak... :|

Weg security :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
Zo'n beleid moet er ook wel zijn, domweg dingen bestellen en dan verwachten dat het op het netwerk komt is gewoon niet realistisch :)

Nu ben ik wel bezig met het stroomlijnen van die handel, dat blijkt makkelijker gezegd dan gedaan haha, niet zo vreemd er is nooit echt een beleid geweest.

Opzich een hele leuke / leerzame uitdaging, ik ben nog bezig met mijn studie en dit sluit er toch aardig op aan..

Het gaat ook nog eens om 2 locaties, een basisschool en een vmbo die beide natuurlijk andere software gebruiken.. dan komt er eind dit jaar nog een nevenlocatie bij.. en dan is er nog eens een externe ambulante dienst met eigen kantoior / server meuk.. aardig druk dus in die 32uur per week!

Vaak kom ik niet aan operationele zaken toe, dan loop ik printer storingen te verhelpen en mensen uit te leggen hoe bv, word of outlook werkt.. :) je kent het wel vermoed ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

enveekaa schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 22:53:
Zo'n beleid moet er ook wel zijn, domweg dingen bestellen en dan verwachten dat het op het netwerk komt is gewoon niet realistisch :)
Hear hear :D
Nu ben ik wel bezig met het stroomlijnen van die handel, dat blijkt makkelijker gezegd dan gedaan haha, niet zo vreemd er is nooit echt een beleid geweest.
Probeer zoals ik te doen: zorg dat je één administratief aanspreekpunt hebt (leerkracht) die alles verzamelt en 1 technisch aanspreekpunt.
Vaak kom ik niet aan operationele zaken toe, dan loop ik printer storingen te verhelpen en mensen uit te leggen hoe bv, word of outlook werkt.. :) je kent het wel vermoed ik!
Ik ken het, maar aangezien ik extern ben (als in geen leerkracht zijnde) hou ik me eigenlijk alleen bezig op het technische IT vlak. En tazv storingen/probleempjes heb ik mijn gebruikertjes (leerkrachten en leerlingen) inmiddels opgevoed:
• wat niet via EMAIL gemeld is aan de helpdesk@basisschoolXYZ.nl wordt NIET behandeld >:)
Voordeel van deze methode is dat je middels rapporten/email's kan aantonen waar eventueel de kneep zit in de IT kennis van de leerkrachten en kan middels een Cursusje Windows XP voor Dummies verbeterd worden :P

resultaat:

Hierdoor kan ik ongestoord werken aan allerlei futures als testen en beschikbaar maken van meer educatieve applicaties, in hun eigen belang en dat snappen ze inmiddels :*
Probleempjes uit het verleden gladstrijken en diverse andere dingen.

Wachtwoord vergeten en 1ste lijns verstoringen uitgezonderd, die worden natuurlijk meteen verholpen :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
Riemer schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:20:
Wachtwoord vergeten en 1ste lijns verstoringen uitgezonderd, die worden natuurlijk meteen verholpen :*
Die mensen gaf ik ook altijd gelijk een nieuw wachtwoord, wat ze zelf weer gelijk moesten wijzigen.
En dan is het jammer dat je ze aan de telefoon hebt omdat je het gezicht niet kan zien als je ze het nieuwe wachtwoord verteld : "sukkel".

En ja ik ben wel eens tot sukkel6 gekomen bij dezelfde gebruiker.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
Flauw :)

Riemer, ik ben nu bezig met het opzetten van een plan voor het nieuwe beleid, de dingen die jij noemt zijn stuk voor stuk maatregelen die ik ook wil nemen. Ik dacht dat ik misschien iets wat te radicaal was, maar het kan gewoon niet anders, er moet een standaard zijn.

Voor het melden van storingen/gebruikersproblemen is er zelfs een heel helpdesk systeem ingericht, iedereen heeft een snelkoppeling op het bureaublad.. en ze verdommen het gewoon, echt onverbeterlijk :) Maar briefjes gooi ik nu ook gewoon weg, de enige opties zijn mail of helpdesk systeem, geen briefjes of praatjes in de pauze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Ik gebruik meestal WBID of WBIB (wat ben ik dom of blond 8)7)
Riemer, ik ben nu bezig met het opzetten van een plan voor het nieuwe beleid, de dingen die jij noemt zijn stuk voor stuk maatregelen die ik ook wil nemen. Ik dacht dat ik misschien iets wat te radicaal was, maar het kan gewoon niet anders, er moet een standaard zijn.
In mijn geval heb ik dus middels de migratie bewezen dat het stabieler draait. Door deze gedwongen migratie heb ik veel krediet opgebouwd bij de directie. Zorg dat je die mee of achter je hebt.
Wat betreft de standaard mee eens, er moet gewoon een stroomdiagram zijn wie wat doet in de organisatie tazv aanschaf van software en hardware (vlak dat laatste ook niet uit).
Voor het melden van storingen/gebruikersproblemen is er zelfs een heel helpdesk systeem ingericht, iedereen heeft een snelkoppeling op het bureaublad.. en ze verdommen het gewoon, echt onverbeterlijk :) Maar briefjes gooi ik nu ook gewoon weg, de enige opties zijn mail of helpdesk systeem, geen briefjes of praatjes in de pauze :)
Helpdesksysteem is weer een extra systeemom te onderhouden, ik gebruik hier gewoon de mail voor (Outlook met takenplanner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-06 14:11

McMiGHtY

- burp -

Riemer schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 17:17:
[...]

Helpdesksysteem is weer een extra systeemom te onderhouden, ik gebruik hier gewoon de mail voor (Outlook met takenplanner).
Of je een Helpdesk Systeem gaat gebruiken ligt net aan de hoeveelheid gebruikers je hebt, en of je bv. in je eentje bent zoals jij, of met meerdere mensen zoals bv. ik.

Bij ons op school rollen wij images uit via zowel Ghost als Zen Imaging, waarbij ikzelf Zen Imaging prefereer. Applicaties worden gedeeltelijk opgenomen in het image, maar grotendeels via Zen uitgerold.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Tip van je (ook voor mijn tvp's :P )

IRC quote uit #netwerken op irc.tweakers.net
[21:26] <McM> riemer www.appdeploy.com
[21:26] <McM> is een erg handige site
McM op irc is voor de lezertjes McMiGHtY @ GoT :)

[ Voor 4% gewijzigd door aReaRe op 19-11-2005 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Over apps gesproken: Acroreader 7.0.5 is eindelijk een fullblown install in plaats van een patch in msi formaat (geen msp voor 0.2, 0.3).
Kan je 'm tenminste upgraden via je AD.

En helpdesk in mail afhandelen is leuk als je alleen bent, maar niet zodra er meer mensen zijn.
Krijg je gelijk weer discussies over wat er nou wel en niet aangenomen is enzo, schiet niet op.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

BackSlash32 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 21:37:
Over apps gesproken: Acroreader 7.0.5 is eindelijk een fullblown install in plaats van een patch in msi formaat (geen msp voor 0.2, 0.3).
Kan je 'm tenminste upgraden via je AD.
Ga ik eens naar kijken.
En helpdesk in mail afhandelen is leuk als je alleen bent, maar niet zodra er meer mensen zijn.
Valt mee als je met 2 personen hooguit verantwoordelijk bent voor de situatie. Is best werkbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Dan krijg je idd het geeikel met *tig mapjes in een gedeelde mailbox etc.
Acrobat Reader is idd (als je het eenmaal doorhebt) heel makkelijk te distrubueren.

Voor je Office zou je ook gebruik kunnen maken van de ORK Tools die je gewoon kunt downloaden bij Microsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

McMiGHtY schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 21:45:
Val wel mee, als mijn "handjes" op lokatie belt dat hij er niet uitkomt forward hij de problemen wel. Middels VPN kan ik een hoop oplossen :)
Voor je Office zou je ook gebruik kunnen maken van de ORK Tools die je gewoon kunt downloaden bij Microsoft
Die bak ik gewoon in de image, lang leve DVD enzo. Hoef ik maar 1malig de dvd erin te mikken :P

Dus een full install op werkstation en dan ghosten. Wat dat betreft zijn de microsoft paketten het makkelijkst bruikbaar te maken voor gebruikers die qua rechten "lower then rats" zijn })

[ Voor 16% gewijzigd door aReaRe op 19-11-2005 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

McMiGHtY schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 21:45:
Die subfolders is niet eens het probleem.

Meer dat je de afspraak hanteert dat een ticket wat je aanneemt uit de inbox naar een "in behandeling" folder verplaatst moet worden, en afgehandelde items uiteraard in "afgehandeld".

Niet moeilijk toch?

Maar nee, na 3 weken staan er nog steeds dingen waarvan ik wéét dat $persoon ze óf in behandeling heeft óf afgehandeld in de inbox.

Wat heeft het dan nog voor zin om afspraken te maken 8)7 ...

deze maar crossposten in sysadmins frustrations topic? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

BackSlash32 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 21:54:
[...]
behandeling" folder verplaatst moet worden, en afgehandelde items uiteraard in "afgehandeld".
Het hoeft niet zo formeel, gewoon overleg enzo middels mail, tamtam, postduif en POTS werkt ook B)
deze maar crossposten in sysadmins frustrations topic? :P
Staan al wat rants in van mij in voorgaande delen :*

offtopic:
* aReaRe aait alt-32 :)

[ Voor 5% gewijzigd door aReaRe op 19-11-2005 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Hmjah.. das dan weer is organisatorisch (komt bekend voor moet ik zeggen).

@ Riemer
Zelf ben ik voorstander van het image zo kaal mogelijk houden. En de apps uitrollen.

btw, de nieuwe sysprep (2.0 dacht ik) versie heeft een leuke switch. sysprep -bdsm
Op die manier krijg je alle drivers in je sysprep image.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Riemer schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 21:59:
Het hoeft niet zo formeel, gewoon overleg enzo middels mail, tamtam, postduif en POTS werkt ook B)
Maar dan blijf je aankloten.
Dit is een overeengekomen werkmethode, hou je er dan ook aan potverjandrie-euro-dubbeltjes-nog-an-toe! :|
McMiGHtY schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 22:02:
Hmjah.. das dan weer is organisatorisch (komt bekend voor moet ik zeggen).
Maandag maar weer eens in het wekelijkse overleg met de botte bijl op inwerken dan maar?

Ow, ik kwam nog de gratis versie van WininstallLE 2003 tegen van de week.
Maar eens kijken of die nog van nut kan zijn...

Kom net nog een free goodie tegen:
ADM templates om VNC mee te beheren :P
http://www.s-code.com/download/VNC_ADM_Files.ZIP

[ Voor 35% gewijzigd door alt-92 op 19-11-2005 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

BackSlash32 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 22:03:
[...]

Maandag maar weer eens in het wekelijkse overleg met de botte bijl op inwerken dan maar?

[...]
Nou, hier is het meer het goed inrichten van de Service Desk :( Ze krijgen het hier voor elkaar om dubbele calls in te kloppen, door dezelfde persoon, met 5min verschil qua tijd. En niet 1 keer op een dag, maar vaker.

[...]
Ow, ik kwam nog de gratis versie van WininstallLE 2003 tegen van de week.
Maar eens kijken of die nog van nut kan zijn...

[...]

Heb ik geprobeerd, wil soms nog wel eens handig zijn.

[...]

Kom net nog een free goodie tegen:
ADM templates om VNC mee te beheren :P
http://www.s-code.com/download/VNC_ADM_Files.ZIP
Handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196926

Voor installeren is auto-it mischien een idee.

http://www.autoitscript.com/

Voor Foxit reader is er een alternatief voor Acrobat reader die volgens mij beter en sneller werkt. Foxit reader kan je downloaden in exe, msi en zip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-01-2024
miss beetje of topic, maar, las dat je met verschillende moederborden geen image kan maken??

wat hebben wij..

Asus p4p800
asus p4p800-se
p4b
p4b533
en dell optiplex 620

allen 1 image, gene wat wij gedaan hebben is het volgende..

image van bijv die p4p800, op de dell gezet, de missende drivers ge-installeerd (op onze p4p800 hebben we nvidia vid kaart, op de dell is dat onboard) dingen installed, sysprep op de C, aangezet, retarted, en image van gemaakt :), en je hebt een universeel image :)
Pagina: 1