Toon posts:

[LINUX] Windows2003 share benaderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben druk bezig om een fedora server te implementeren binnen een AD netwerk. Ging niet helemaal van een leien dakje maar het is gelukt. Ik kan nu met een account uit de AD inloggen op de linux machine dus dat is het probleem niet.
Echter wil ik, als ik op het linux systeem werk, zonder verder wachtwoorden in te vullen toegang hebben tot mijn windows shares. Dat is op dit moment nog niet zo omdat als ik een betrefende windows machine aanklik (binnen netwerk) ik een inlogscherm krijg.
Winbind draait goed en ook samba is in orde. Verder denk ik (weet ik dus niet zeker) dat kerberos5 ook goed functioneerd.
Ik heb al veel gegoogled en op GOT gezocht alleen wat ik vind is dat mensen van windows op linux willen maar dat lukt wel. Nu de andere kan nog op :?

Hier nog even de specs:

Windows2003 DC met AD en DNS
Fedora 4 met Winbind, Samba (3.02) en Kerberos5 modules geinstalleerd en draaiende.

Bedankt alvast!

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Kijk eens naar PAM-Mount. Echter moet je wel ff in de gaten houden dat je van CIFS Gebruik moet maken om te mounten met een Win2K3 server.
The pam_mount module allows users to have NCP (Netware), SMB (Windows/Samba), or loopback-encrypted volumes mounted upon login, using the same passwords they typed to log in. A remote volume can even be used as a user's $HOME. Volumes mounted this way are automatically unmounted on logout.
Edit:
Na ff wat verder Google werk kwam ik bij de PAM Cifs site :9~

Nogmaals... heb er geen ervaring mee... maar laat het ons veral weten!

[ Voor 26% gewijzigd door capedro op 25-08-2005 21:48 . Reden: Site toegevoegd ]

My weblog

Verwijderd

Topicstarter
Ok thanks mate, ga er vandaag mee aan de gang!