Toon posts:

[XP] BSOD bij Remote desktop connection

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen

Ik heb sinds enig dagen last van een vervelend probleem. Als ik van mijn werk wil inloggen via remote desktop op mijn thuiscomputer, dan krijg ik wel de username/password pop-up, maar daarna geen verbinding. Als ik dan later thuis kijk naar die pc dan zie ik dat deze een vette error heeft gehad in de vorm van een blauw scherm en ik moet dus weer rebooten.
Ik gebruik deze methode eigenlijk al 2 jaar zonder problemen en nu opeens begint dit.

Het enige dat ik kan bedenken dat is verandert de laatste dagen, dan is dat de installatie van ASUS Smartmon v4.75 voor mijn radeon 9600 (om de fanspeed wat te drukken). Ik kan me alleen niet bedenken wat dit ermee te maken heeft.

Ik heb al heel wat gegoogled en in het forum gekeken, maar niets concreets gevonden. Ik heb met name op remote desktop en blue screen error gezocht. Veel sites gevonden en ook veel doorgelezen. Echter, de meeste dingen gaan over combinaties met virusscanners. Dit is bij mij niet veranderd de laatste maanden. Een site noemde wel spybot en/of adaware. Deze zou ik kunnen hebben doordat ik hitman pro heb gebruikt.

Wellicht kent iemand het probleem en kan me verder helpen.

Ik heb trouwens XP Pro

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:54
Welke fout geeft het blauwe scherm. Wat gebeurt er als je Smartmon uitzet of deinstalleerd? Is Smartmon het enige dat je recent geinstalleerd hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik heb smartmon nu nog niet verwijdert, aangezien ik me niet kon voorstellen wat het met mijn RDP te maken had. Ik ga het echter wel proberen. jammer is dat ik voor het testen telkens een andere pc moet hebben...dus duurt testen wat langer... :(
Verder heb ik niets veranderd recentelijk. Ik zal dadelijk thuis kijken wat de fout aangeeft.

I'll be back!

Verwijderd

Kijk dan ook even in de event viewer of er daar staat aangegeven welke applicatie het probleem veroorzaakt.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik verlaats je OS even helemaal naar voren. Daar plaatsen we dat altijd, zoals je in Windows Operating Systems - Policy kan lezen :) Welke BSOD krijg je? wel zo handig om te weten namelijk. en wat levert Windows XP en 2000 BSOD guide daarover op?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst excuses voor het net niet helemaal goed invullen van de titel 8)7

Goed, thusi aangekomen heb ik enkele dingen opgeschreven die op het BSOD stonden. Zo ging het om een 'INVALID_KERNEL_HANDLE' Met als stopcode: 0X00000093. Meer heb ik niet opgeschreven helaas. Ik kan deze fout niet vinden in de BSOD analyser.

Ik heb ook de eventviewer gechecked, maar die heeft niet gelogd. Dit komt warschijnlijk door het BSOD. Ook de code van het beeindigen van de eventlogger (code 6905 of 6909 dacht ik...) zijn niet te vinden.

Hopelijk kunnen jullie hier wat meer mee.

Dank tot zover allen!

Dronez99

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met system recovery het systeem hersteld naar een paar dagen voor het incident en heb dus het idee dat het door smart mon of de vga driver komt.
Het probleem is nu weg, maar ik 'durf' geen smart mon en/of driver te installeren. Dus, hoewel het echte probleem weg is, zou ik nog steeds er geinteresseerd zijn in een oplossing.

Dronez

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:54
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 12:44:
Ik heb met system recovery het systeem hersteld naar een paar dagen voor het incident en heb dus het idee dat het door smart mon of de vga driver komt.
Het probleem is nu weg, maar ik 'durf' geen smart mon en/of driver te installeren. Dus, hoewel het echte probleem weg is, zou ik nog steeds er geinteresseerd zijn in een oplossing.

Dronez
Installeer één voor één de beide programma's en kijk hoe het zich houdt. Zo weet je welke van de twee een rol spelen. Houdt ook de mogelijkheid in het achterhoofd dat het misschien een combinatie van beide programma's is die raar doet.

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-03 07:58
Ik zie toevallig deze topic nu voorbijkomen. Ik heb namelijk dit zelfde probleem ook al even. Heb nu RD maar gewoon uit gezet tot ik een reinstall kan doen (dat was toch al nodig, allen ik wacht nog steeds tot m'n pa (die heeft de computer geleend terwijl ik weg was) z'n 45 GB aan vakantie vids eens opruimt zodat ik wat plek heb voor m'n backups).

Anyhow, bij mij reboot de PC spontaan als ik RD doe. Ik vermoed dat dit een BSOD is aangezien ik m'n PC heb ingesteld op auto-reboot (beetje irri als je PC hangt en je kan er niet bij namelijk).

Ik zal als ik thuis ben een kijken wat ie precies op het BSOD zegt. Zelf vermoed ik trouwens dat het een Windhoos Windows update is geweest omdat ik zelf nix substantieels nieuws geinstalled heb. Maar wie weet :)

[ Voor 4% gewijzigd door sanfranjake op 02-09-2005 15:17 . Reden: Windows is het product van Microsoft. Laat die verbasteringen maar zitten ;) ]

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Pagina: 1