Ik heb hier een notebook staan, een Gericom 1st Supersonic M6T.
Met daarin een Pentium Mobile 1200 processor.
Op zich lijkt de notebook goed te werken, Windows XP installatie gaat prima.
Als ik dan daarna in Windows XP kom is de notebook ontzettend traag.
Everest benchmark geeft aan dat de prestaties net iets onder die van een Pentium 100 MHz liggen, en het venster systeemeigenschappen in Windows XP geeft aan dat de processor op 83 MHz draait.
Ook een RAM test onder DOS (Memtest 86) gaat héél traag.
Het gebeurt dus niet alleen in Windows.
De laptop heeft 2x 256 MB RAM erin zitten. Wanneer ik 1 van de modules eruit haal, start Windows XP weer lekker snel op maar zakt daarna binnen een minuut of 10 weer langzaam terug naar 83 MHz en blijft daar dan steken.
Stop ik daarna het geheugen weer terug dan gebeurt dit ook zo, maw. wanneer het geheugen is aangepast is de notebook even weer snel.
Dit probleem heb ik eigenlijk nog nooit gehad en ik zou niet weten wat ik eraan kan doen. In het bios van de notebook kan ik niks aanpassen qua snelheid of werking van de processor en ik kan ook geen hardware uitwisselen met de notebook.
Dus vroeg ik me af of iemand nog iets weet, of is deze notebook afgeschreven?
Met daarin een Pentium Mobile 1200 processor.
Op zich lijkt de notebook goed te werken, Windows XP installatie gaat prima.
Als ik dan daarna in Windows XP kom is de notebook ontzettend traag.
Everest benchmark geeft aan dat de prestaties net iets onder die van een Pentium 100 MHz liggen, en het venster systeemeigenschappen in Windows XP geeft aan dat de processor op 83 MHz draait.
Ook een RAM test onder DOS (Memtest 86) gaat héél traag.
Het gebeurt dus niet alleen in Windows.
De laptop heeft 2x 256 MB RAM erin zitten. Wanneer ik 1 van de modules eruit haal, start Windows XP weer lekker snel op maar zakt daarna binnen een minuut of 10 weer langzaam terug naar 83 MHz en blijft daar dan steken.
Stop ik daarna het geheugen weer terug dan gebeurt dit ook zo, maw. wanneer het geheugen is aangepast is de notebook even weer snel.
Dit probleem heb ik eigenlijk nog nooit gehad en ik zou niet weten wat ik eraan kan doen. In het bios van de notebook kan ik niks aanpassen qua snelheid of werking van de processor en ik kan ook geen hardware uitwisselen met de notebook.
Dus vroeg ik me af of iemand nog iets weet, of is deze notebook afgeschreven?
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.