Toon posts:

Error 720 na inloggen op ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij krijgt als hij inlogt op ADSL (van Tiscali) de volgende foutmelding:

Error 720: Dial-Up networking could not negotiate a compatible set of network protocols you specified in Server Type settings. Check your network configuration in network control panel and try the connection again.

Hij heeft Windows 98 en ik heb het volgende al geprobeerd, zonder resultaat:

fout 720??

Ook heb ik op Google wat rondgeneusd, maar kan niets bruikbaars vinden.

Tevens heb ik het aan iemand nagevraagd en die zegt dat Tiscali geen IP-adres aan de computer heeft gegeven. Klopt dit?

De computer was eerst 'bij-computer' van een andere 'hoofdcomputer', maar wegens privéproblemen zit de hoofdcomputer nu 100 km van de 'bij-computer' vandaan. Wel hebben ze dus nog hetzelfde wachtwoord en gebruikersnaam. Kan dit de oorzaak zijn?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bel eens naar tiscali, wellicht kunnen ze je prima helpen.

Je vertelt overigens niet eens welk modem je gebruikt, over welk adsl netwerk je werkt en hoe je de verbinding geconfihureerd is. Zonder die info is een "fout 720" volstrekt onbruikbare info, je kan wel een RAS tabel op gaan zoeken, maar daar vind je alleen info over analoge modem inbelverbinding fouten/.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Via welk netwerk loopt de verbinding? Is het door de wisseling van computers niet zo dat je geen ip-adres krijgt doordat er nu door een ander mac-adres een lease gevraagd wordt? Tiscali helpdesk bellen lijkt me de eerste stap.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Tiscali gebeld en ze hebben me een IP-adres gegeven, evenals 2 DNS servers adressen. Dit ga ik straks proberen. Wellicht is de fout dan verholpen.

Verwijderd

Topicstarter
Error 720 is nu verholpen. Ik krijg verbinding met Tiscali, maar als Internet wordt opgestart, staat er "This page cannot be displayed". Ook hiervoor heb ik Tiscali gebeld, maar ze "kunnen me niet verder helpen". Via uitvoeren => command => ping www.nu.nl heb ik geprobeerd verbinding te krijgen, maar dan staat er unknown host. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dat ligt aan je DNS. Daarover is best wel veel te vinden. Kijk eens of je met ping of nslookup die dns servers kan bereiken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie genoemde tips, dit is toch wel heel erg basic allemaal en iets waar de helpdesk je echt prima mee kunt helpen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.