Fabrieksgarantie voeding: Hoe claimen?

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb hier een kapotte 300W AOpen voeding die waarschijnlijk net iets meer dan twee jaar oud is, maar AOpen geeft (volgens mij) drie jaar fabrieksgarantie.
Hoe kan ik die garantie nu claimen?
AOpen zelf raadt je aan eerst naar de winkel te gaan, maar aangezien die garantie al is verlopen heeft dat volgens mij geen zin.
Zou een gewone winkel hem voor je willen opsturen naar AOpen en zo ja, weet iemand hoeveel dat zou kosten?

Verwijderd

Normaal gezien, moet de winkel waarbij je de voeding hebt gekocht, toch de voeding aannemen onder de garantie. Een winkel moe toch altijd de fabrieksgarantie volledig ondersteunen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 14:14:
Normaal gezien, moet de winkel waarbij je de voeding hebt gekocht, toch de voeding aannemen onder de garantie. Een winkel moe toch altijd de fabrieksgarantie volledig ondersteunen?
niet waar; winkelgarantie is vaak 1 of 2 jaar, terwijl fabrieksgarantie doorloopt tot 3 jaar.
Het opsturen van RMA na de winkelgarantie kan de winkel wel verzorgen.
Ze zullen echter wel geld in rekening brengen (handelingskosten). Naar eigen ervaring (ook bij een computerwinkel gewerkt) is dit rond de 20 euro, wat ik belachelijk vind.

succes

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 14:23:
[...]

niet waar; winkelgarantie is vaak 1 of 2 jaar, terwijl fabrieksgarantie doorloopt tot 3 jaar.
Het opsturen van RMA na de winkelgarantie kan de winkel wel verzorgen.
Ze zullen echter wel geld in rekening brengen (handelingskosten). Naar eigen ervaring (ook bij een computerwinkel gewerkt) is dit rond de 20 euro, wat ik belachelijk vind.

succes
Inderdaad, meestal kost het je inderdaad wat geld, maar sommige zaken hebben zo'n goede service dat ze het gratis willen doen. Meestal kan je de producten ook zelf naar bijvoorbeeld AOpen NL sturen, en even het garantiebewijs mee sturen. Maar als je inderdaad een zeg maar 20€ moet betalen, is het bijna al niet meer de moeite waard om een voeding te laten opsturen...

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Olaf van der Spek
  • Niet online
FnF schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 14:27:
Inderdaad, meestal kost het je inderdaad wat geld, maar sommige zaken hebben zo'n goede service dat ze het gratis willen doen. Meestal kan je de producten ook zelf naar bijvoorbeeld AOpen NL sturen, en even het garantiebewijs mee sturen. Maar als je inderdaad een zeg maar 20€ moet betalen, is het bijna al niet meer de moeite waard om een voeding te laten opsturen...
Hmm, garantiebewijs. :(
Zijn part- en serial number niet voldoende (zoals bij HDDs)?
En weet je toevallig waar AOpen NL zit?

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:38

Klippy

Still Game

Waarom kijk je zelf niet even op de site?

http://www.aopen.nl/tech/policy/

Zo lastig lijkt me dat allemaal niet te verzinnen.
Staat uitgebreid omschreven wat je allemaal wil weten.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Kan je de fabrikant het product niet laten komen ophalen, indien het nog onder garantie valt? Bespaar je al verzendkosten...

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 06:08
dat gaat dus nooit lukken...

bij 3com heb ik zelf op de website een rma moeten aanvragen en kreeg een adres om het heen te versturen. 2 weken later brengen zij het gerepareerde/vervangen product kosteloos aan de deur... met die service ben ik zeer tevreden (tja gewoon de verzendkosten gedeeld... is toch al lang goed)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Klippy schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 14:39:
Waarom kijk je zelf niet even op de site?

http://www.aopen.nl/tech/policy/

Zo lastig lijkt me dat allemaal niet te verzinnen.
Staat uitgebreid omschreven wat je allemaal wil weten.
Dat lijkt vooral gericht op distributeurs en niet op eindgebruikers.
Verder staat er: "Housing with sleeve SPS: 12 months" en "Ball Bearing SPS: 36 months"
Nu heb ik echter geen idee wat een sleeve SPS is en onder welke categorie mijn PSU (met kast) valt.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:38

Klippy

Still Game

OlafvdSpek schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 14:46:
[...]

Dat lijkt vooral gericht op distributeurs en niet op eindgebruikers.
Verder staat er: "Housing with sleeve SPS: 12 months" en "Ball Bearing SPS: 36 months"
Nu heb ik echter geen idee wat een sleeve SPS is en onder welke categorie mijn PSU (met kast) valt.
Misschien moet je toch wat nauwkeuriger kijken :P

Als je nou eens gewoon je serienummertje invult op http://erma.aopen.com.tw/Euser.asp krijg je toch zeker alle info die je nodig hebt.
Kan je meteen checken of je nog garantie hebt en als je dat hebt krijg je vanzelf een RMA nummer en adres om het heen te sturen.

edit:

Je had misschien toch gelijk ;)
Dit is de End-User RMA pagina http://www.aopen.nl/tech/rma/enduser.htm
En daar staat inderdaad dat je naar de winkel moet.

Maarja misschien moet je dat dan toch maar eens proberen, heb zelf geen ervaring met RMA van AOpen eigenlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Klippy op 25-08-2005 15:01 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Klippy schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 14:53:
Misschien moet je toch wat nauwkeuriger kijken :P

Als je nou eens gewoon je serienummertje invult op http://erma.aopen.com.tw/Euser.asp krijg je toch zeker alle info die je nodig hebt.
我們尚未收到您所輸入的序號,請與您的經銷商聯絡!

或有任何其它問題請與我們聯絡!
Kan je meteen checken of je nog garantie hebt en als je dat hebt krijg je vanzelf een RMA nummer en adres om het heen te sturen.

edit:

Je had misschien toch gelijk ;)
Dit is de End-User RMA pagina http://www.aopen.nl/tech/rma/enduser.htm
En daar staat inderdaad dat je naar de winkel moet.

Maarja misschien moet je dat dan toch maar eens proberen, heb zelf geen ervaring met RMA van AOpen eigenlijk.
MyCom Almere rekent 33 euro om de voeding op te sturen, dus dat is ook geen optie.

Verwijderd

wat ben je kwijt als je hem zelf opstuurt?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 15:58 ]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:57:
wat ben je kwijt als je hem zelf opstuurt?
Ik weet niet waar ik hem dan naar op zou moeten sturen. Maar waarschijnlijk een stuk minder, zo zwaar is een voeding niet.
Pagina: 1