brander probleem

Pagina: 1
Acties:

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Ik zit met het volgende probleem: ik heb gisteren mijn harde schijf geformateerd en nu windows 2000 professional erop gezet. Nu kan ik niet meer brander. Bij Cdrwin geeft ie de fout melding "Error: Unable to initialize the ASPI manager. ASPI manager not found on system."
Met nero kan ik ook al niet branden. Toen ik windows mil erop had had ik nergens problemen mee. :(
Ik heb een double speed philips brander.
Iemand een oplossing?

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

• damswer
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 07:30

damswer

mSW - LU since 2005

je moet een aspi driver installeren. Win2000 heeft deze namelijk niet standaad zoals bij win98.

-== PC ^ PSP ^ VITA ^ PS2/3/4 ^ N/3DS ^ GAMECUBE ^ S/NES ^ AMIGA ^IPAQ ^ IOS ^ANDROID ^ XB360/ONE ==-

• tjAb
waar kan ik die drivers weghalen...?

Verwijderd

Maak een win98 opstartdisk. Stop in je a:-drive en zet je machine aan. Kies voor setup MET CD-rom ondersteuning. Nu maakt de opstartdisk automatisch een ram-drive aan, met daarin een aspi-file. Kun je zo naar je C; drive kopieren. Disk uit je a-drive (dus niet installeren.....) en PC weer op nieuw opstarten. Even goed kijken waar die driver moet staan. Daar neer zetten, klaar... 8-)

• tjAb
Is er geen makkelijkere oplossing?? (want ik heb geen windows 98 cd bij de hand)
Ik had net ff drivers gedownload, maar dat werkt niet :(
kut ik baal hier echt van...heeft niemand hier een andere oplossing voor?(of weet waar ik de juiste drivers kan krijgen)

Verwijderd

Kom vanavond maar ff op deze draad terug. Heb drivers voor je, OK ??

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik had hetzelfde probleem met CDRWin.
Het probleem is dat de Adaptec ASPI drivers zich alleen willen installeren als je ook een Adaptec product in je computer hebt zitten.
Bij mij dus niet het geval, maar ik heb een programma die je eerst even installeert, en dan denken die drivers anders.
Werkte prima, ook met Win2k.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 22:32

Smarron

The bend

bij http://www.nero.com kun je een ASPI driver speciaal voor Win2K downloaden ...

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

die aspi drivers moeten wel te vinden zijn op de ftp server van adaptec.com|:(

Verwijderd

tjab82, moet je ze nu nog hebben ?? Mail me anders ff...
Pagina: 1