[Indesign CS] Boekje maken op A5 formaat.

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• westkust
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-10-2021
Ik ben een starter met Indesign. De help is gelezen, GoT en google doorgespit, maar ik kom weinig passende info tegen.

Ik moet een boekje maken op A5 formaat. Dus een A4'tje op z'n kant waarop twee pagina afgedrukt dienen te worden. Die afdrukvolgorde moet dan natuurlijk niet zijn: 1-2, 3-4, e.d.

- Ik zoek naar de juiste instellingen voor het afdrukken in 1-8, 2-7, 3-6, 4-5.

- Dan ben ik ook nog zoekende naar de juiste instellingen voor het verwerken van 2 blz op 1 A4'tje.

Iemand misschien wat ervaring op dit gebied, of in het bezit van een passende tutorial?

Verwijderd

gewoon je drukker dat laten doen (imposen heet dat)

volgens mij is er een plugin voor indesign ook hiervoor (build booklet)
er is ook een plugin voor acrobat (quite imposing), als je een pdf op volgorde hebt kan je die plugin je pagina's door elkaar laten husselen en samen laten voegen op 1 a4

Verwijderd

Idd, waarschijnlijk is je drukker al tevreden als je je fonts meelevert, je afbeeldingen allemaal gelinkt zijn en je niet achteraf met wijzigingen komt :P

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

westkust schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 12:51:
Ik moet een boekje maken op A5 formaat. Dus een A4'tje op z'n kant waarop twee pagina afgedrukt dienen te worden. Die afdrukvolgorde moet dan natuurlijk niet zijn: 1-2, 3-4, e.d.
Zorg wel dat je geen liggend A4tje gaat gebruiken in de opmaak maar twee staande A5's naast elkaar. Anders wordt het voor de drukker zo lastig allemaal :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een pdf hebt met a5 pagina's op volgorde dan kan ik het eventueel ff voor je doen (5 min werk), voeg me maar ff toe op msn als interesse