Toon posts:

[DVR-MS] Met een programma omzetten naar DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 592 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een programma (maakt niet uit binnen of buiten MCE) waarmee ik DVR-MS files in een keer op DVD kan zetten?

Ik heb het volgende al geprobeerd:
  • Sonic Encoders (.msi file). Dit werkt slecht bij mij
  • Cyberlink MyDVD. Langzaam en schandalige lay-out
  • Nero VisionExpress. Krijg een error tijdens coderen, patch geïnstalleerd, werkt nog niet. Verder kan dit progje de bitrate niet wijzigen.
  • ArcSoft QuickDVD. Zelfde verhaal met bitrate
  • Een aantal progjes van TMPGEnc en Tsunami. Het nadeel is dat je verschillende programma's nodig hebt voordat je klaar bent. Eerst van DVR-MS naar MPEG2 en dan naar DVD. Onhandig
Wat moet ik dus hebben?
Een programma die een keer een aantal DVR-MS files brand naar DVD en de bitrate automatisch aanpast aan de hoeveelheid video die op de DVD staat. Dus bij weinig file hoge bitrate, veel files, lage bitrate. Een menu zou leuk zijn maar niet verreist. Ik heb het idee dat het best wel snel kan omdat DVR-MS gewoon MPEG2 is met wat XML informatie, excuus als dit verkeerd is, heb hier niet zoheel veel verstand van.

Pascal

EDIT: oh ja, moet een beetje goed verkrijgbaar pakketje zijn ( ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 13:12 ]

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-04 22:18

themaxter

Bugged..

Ik ben hier voor mijn werk ook al geruime tijd naar op zoek geweest.
Een compleet automatisch werkend programma ben ik nog niet tegengekomen.
Het meest simpele programma wat ik had (genaamd AutoDVRconverter) kon alleen automatisch een dvr-ms omzetten naar mpeg. Maar de vervolghandelingen moet je nog steeds zelf doen.

Verwijderd

Topicstarter
themaxter schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 12:45:
Ik ben hier voor mijn werk ook al geruime tijd naar op zoek geweest.
Een compleet automatisch werkend programma ben ik nog niet tegengekomen.
Het meest simpele programma wat ik had (genaamd AutoDVRconverter) kon alleen automatisch een dvr-ms omzetten naar mpeg. Maar de vervolghandelingen moet je nog steeds zelf doen.
Oke! Dat had ik ook al voor elkaar. Met DVRMSToolbox kan je in een paar minuten de file omzetten MPEG2, maar dan komt het. Hoe krijg je het voor elkaar dat een progje de bitrate van de MPEG2 aanpast zodat deze op DVD past?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ook MyDVD van Sonic gehad en dat werkt dus ideaal. Het duurt wel lang, maar er is een probleem: Sommige DVR-MS files kan ie niet importeren, hij blijft dan op de helft ongeveer steken en reageert dan niet meer...me zoektocht gaat nog ff verder |:(

Verwijderd

Ik gebruik zelf Nero Vision (bij Nero 7 Ultra Edition) en deze past wel de bitrate van de DVD aan als er meer op wordt gezet.
Maar ik heb nu het probleem dat hij na de herinstallatie van mijn systeem Hij de opnames niet meer wil omzetten.

Hij geeft aan dat het merendeel, (terwijl het maar 1 dezelfde file is) NTSC is en of ik daar allles heen wil converteren 8)7 Terwijl Nero bij het toevoegen van het dvr-ms bestand aangeeft dat het PAL is.

Ik kan de file ook gewoon afspelen in MCE

Mja.... ben ook nog druk aan t zoeken naar een oplossing voor dit probleem en misschien is er iemand die dit herkend

Verder vind ik Nero Vision echt een relaxed programma

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Sonic Encoders gaat alleen niet werken. Dan heb je Sonic PrimeTime nodig.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1