[Vista] Login probleem

Pagina: 1
Acties:

• Tjoekbezoer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-12-2025
Ik heb gisteren de Vista beta geïnstalleerd op mijn PC, maar ik zit met een vreemd probleem. De situatie is als volgt: mijn primaire besturingssysteem is Windows XP. Van daaruit ben ik ook de installatie begonnen. Ik geef aan dat hij de Vista op een andere partitie moet installeren, wat allemaal prima verloopt. Na de installatiebestanden gekopieerd te hebben start hij opnieuw op, waarna hij de installatie vervolgt en voltooid. Tot zover geen problemen.

Nadat de installatie afgerond is start hij opnieuw op, en kom ik in het login scherm van Vista. Hier staan twee account, te weten Administrator en Guest, maar op beiden zit een wachtwoord! Ik heb tijdens de installatie geen wachtwoorden moeten opgeven, enkel mijn computernaam en installatiepartitie.

Ik heb op internet gezocht naar mensen die hetzelfde probleem hebben ('unknown administrator password windows vista beta', dat soort termen), maar ik heb geen enkel resultaat geboekt. Ook Docs/install.htm op de DVD rept met geen woorden over het invoeren van een admin wachtwoord, wat bij XP wel het geval was.

Kort samengevat:
Primair OS is XP, Vista ernaast gezet; installatie begonnen in XP. Installatie verliep prima. Na opstarten Vista krijg ik een login scherm met twee accounts waarvan ik geen wachtwoord heb.

Enige hulp wordt erg gewaardeerd!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:31

ThunderNet

Flits!

Staat er op msdn niets over dit probleem?
of op de ms nieuwsgroepen?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

gewoon ENTER misschien?
misschien heel gek, maar probeer het w8woord eens van je primaire OS :$

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 12:40 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit is toch nog een beta? Dan moet je toch hulp kunnen krijgen van Microsoft?

• Fire69
  • Laatst online: 23:53
Als je nu gewoon opstart met je XP, en in de %systemroot%\system32\config van je Vista-installatie delete je de SAM-file.
Dan zijn je paswoorden blanko. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Fire69 op 25-08-2005 12:42 ]

• Tjoekbezoer
Sorry, ik had nog niet gemeld wat ik al geprobeerd heb:

- Gewoon enter werkt niet
- Credentials van mijn windows XP installatie ook niet.
- MSDN rept met geen woord over dit probleem, althans niet wat ik vind.

En daar komt bij dat ik deze DVD via via mag uitproberen, ik ben zelf geen lid van MSDN.

De nieuwsgroepen is nog een goeie tip, die zal ik even checken.

• Tjoekbezoer
Fire69 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 12:42:
Als je nu gewoon opstart met je XP, en in de %systemroot%\system32\config van je Vista-installatie delete je de SAM-file.
Dan zijn je paswoorden blanko. :)
Staan in je SAM ook niet de accounts zelf? Maw verniel ik niet het hele rechtensysteem als ik dat bestand wegmik?

• Fire69
  • Laatst online: 23:53
Rename het dan effe naar sam.old en kijk wat er gebeurd.
Normaal worden enkel de extra aangemaakte accounts verwijderd, maar die heb je toch niet, dus het zou geen probleem mogen zijn.

• Tjoekbezoer
Renamen van SAM hielp niet. Ik las ergens anders nog dat het kwam omdat ik niet tijdens de installatie een partitie heb geformatteerd (dat was al gebeurd), en dus gewoon een partitie geselecteerd heb. Nu heb ik dus die partitie er weer uitgeknikkerd, om de installatie vervolgens vanaf DVD te booten.

Nu krijg ik echter na 2-3 minuten 'Installation is starting...' een blauw scherm en mag ik rebooten. Ik geef het dus op, mij een beetje teveel moeite voor een beta OS. Iig bedankt voor de moeite!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Tja als je je password niet hebt opgegeven bij install, en het zit er wel op, dan is er iets fout gegaan. Lijkt me dan misschien zelfs een bug. Ik denk dat je het beste gewoon even op BetaPlace een report kan filen. Ze zijn altijd erg snel met een reactie :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• boom1001
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 14:52
Misschien is hij toch een beetje ali illegaali ?? ;)

Joost

• NL1PSR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03-2024
Het kan aan mij liggen maar ik heb hem al een tijdje draaien. Hij geeft hier geen problemen met het wachtwoord. Echter op mijn laptop heb ik helaas wel last van extreem grote icoontjes. En de videodrivers kloppen wel.

Weet je nog die keer samen in de trein. Ik stak me kont uit het raam en jij je hoofd. En iedereen dacht dat we een tweeling waren.

• tvdleur
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Er is een vista image op internet in de omloop waarin die accounts zijn ingesteld... Ik neem dan ook aan dat jij je vista niet direct van MS hebt betrokken...

Hier kunnen wij je niet mee helpen.
Pagina: 1