Toon posts:

Welke printer nemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfel voor het moment tussen 2 modellen, de ene een printer, de andere all-in-one.

Canon i4000 (133€)
26ppm
4800*1200dpi
gewone printer dus

Brother 310CN (165€)
20ppm
6000*1200dpi
scanner/kopie functie in

Ik print nogal veel (toch rap een 500 blz per week), en had daarom eerst een laser overwogen, maar met die apparte inktpotjes en een beetje smossen kom je er ook wel uit. Trouwens, als ik een laser koop moet ik sowieso nog een inktjet bijkopen voor mijn kleurenprints, of elke keer naar beneden lopen om te printen. Redelijk snel besloten: inktjet

Canon (zwart) patronen komen dan op 2€50 voor een patroontje, wat zo goed als niets is. Brother hervulkits heb ik echter nergens gevonden op internet, dus mijn vraag is ook of dit bestaat.

Zijn er anders andere printers op de markt (budget 100a150€), die

1) papier mag er niet recht vanboven instaan
2) redelijk foto's kunnen printen
3) hervulbaar zijn
4) geen hp zijn

Verwijderd

voor kwaliteit van foto printen en makkelijk snel een kopietje maken --> brother
voor iets mindere kwaliteit foto printen (nog wel redelijk), snelheid en duurzaamheid --> ip4000

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 12:24 ]

Verwijderd

foutje

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 12:24 ]

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-01 01:54
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 12:21:
voor kwaliteit van foto printen en makkelijk snel een kopietje maken --> brother
voor snelheid en duurzaamheid --> ip4000
IP4000 van Canon is anders ook al in verschillende tests naar boven gekomen als een prima fotoprinter. Maar voor het aantal blz dat de TS wilt gaan printen, kan je dan niet beter voor een 2e hands kleurenlaserprinter gaan kijken eventueel :?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Er zijn al kleurenlaserprinters, maar die vallen buiten het budget neem ik aan?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:52

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 12:14:

Ik print nogal veel (toch rap een 500 blz per week), en had daarom eerst een laser overwogen, maar met die apparte inktpotjes en een beetje smossen kom je er ook wel uit. Trouwens, als ik een laser koop moet ik sowieso nog een inktjet bijkopen voor mijn kleurenprints, of elke keer naar beneden lopen om te printen. Redelijk snel besloten: inktjet
Je kunt ook kijken naar een kleurenlaser?
Ik ben er iig zeer tevreden mee :)
Hier konden 3 Inkjets de deur uit, en zijn vervangen door 1 kleurenlaserprinten, met ingebouwde printserver aangesloten op het netwerk :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
dat is juist het probleem. Bijna de helft van die pagina's bevat ook een klein beetje kleur. We gebruiken redelijk zwaar wiskundeprogramma, en dat geeft na een 15tal blz tussenresultaatjes en andere leuke tekentjes een gekleurd grafiekje. Dat grafiekje is eigelijk niet goed interpreteerbaar zonder de kleur, en ik vrees dat zw-laser geen duidelijk verschil gaat tonen tussen groen en rood (toch niet qua helderheid van de lijn). Daarom moet het bijna kleur-oplossing zijn.

tenzij je kleurenlaser bedoelt? die zijn wel veel te ver boven mijn budget vrees ik (en ik zou niet echt graag hebben dat ik zo ineens een drum van een paar 100€ aan mijn been heb)

edit: mijn redenering was, ik print zoveel ik nodig heb, er zit toch 3 jaar garantie op dat toestel. binnen drie jaar ben ik afgestudeerd, dus stel dat het kapot valt van slijtage. maakt mij dat uit. gewoon een andere halen en het probleem is opgelost. Daarna zal ik wel minder printen (of geld hebben voor een laser)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 12:28 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kunt ook kijken naar 2 printers. Laserprinters heb je vanaf 120 euro en zijn ideaal voor het afdrukken van grote aantallen. Ik denk dat je na korte tijd al de aanschafprijs van de 2e printer eruit hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 12:28:
Je kunt ook kijken naar 2 printers. Laserprinters heb je vanaf 120 euro en zijn ideaal voor het afdrukken van grote aantallen. Ik denk dat je na korte tijd al de aanschafprijs van de 2e printer eruit hebt.
dat is juist irritant. ik kan toch moeilijk mijn documenten opsplitsen. die 6 blz naar de laser, die andere naar de kleurenprinter.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:52

ThunderNet

Flits!

Vergeet niet dat drums langer doorgaan dan inktpatronen.
In de situatie bij ons thuis, is de kleurenlaser juist goedkoper. Dan het gebruik van 3 inkjets, met de nodige inkhervullingen.

Voordelen:
geen gekloot met inkt
minder vaak patronen/drums vervangen
snelheid

Nadelen:
prijs (500 euro ongeveer?)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-01 01:54
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 12:27:
dat is juist het probleem. Bijna de helft van die pagina's bevat ook een klein beetje kleur. We gebruiken redelijk zwaar wiskundeprogramma, en dat geeft na een 15tal blz tussenresultaatjes en andere leuke tekentjes een gekleurd grafiekje. Dat grafiekje is eigelijk niet goed interpreteerbaar zonder de kleur, en ik vrees dat zw-laser geen duidelijk verschil gaat tonen tussen groen en rood (toch niet qua helderheid van de lijn). Daarom moet het bijna kleur-oplossing zijn.

tenzij je kleurenlaser bedoelt? die zijn wel veel te ver boven mijn budget vrees ik (en ik zou niet echt graag hebben dat ik zo ineens een drum van een paar 100€ aan mijn been heb)
Bedenk wel dat een (2e hands) kleurenlaserprinter veel beter geschikt is voor zoveel pagina's per week, een inkjetprinter + printkop slijten op de duur ook wel en moet dan ook vervangen worden. Daarnaast is met goedkopere navul inkt het kwaliteit ook niet altijd geweldig te noemen.

Als je zoveel pagina's print zou je het beste kunnen kijken of er ergens een 2e handskleurenlaser printer is, dan heb je die wellicht nog binnen je budget.

• keken
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:04
Ik heb gister de canon ip4000 binnengekregen, en moet zeggen dat het een leuke printer is. Echter
1) papier mag er niet recht vanboven instaan
Het papier staat er dus wel (zo goed als) recht van boven in ;)

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:08
KeKen schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 12:43:
Ik heb gister de canon ip4000 binnengekregen, en moet zeggen dat het een leuke printer is. Echter

[...]

Kun je het papier niet in de bak leggen?
Ik heb de IP5000 en daar kan dit wel.

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:42

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

KeKen schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 12:43:

[...]

Of je doet het gewoon in de afgesloten papertray?
te laat

[ Voor 4% gewijzigd door SayWhatAgain! op 25-08-2005 12:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb juist zo wat rondegekeken, en ik vind nergens een tweedehands kleurenlaser voor minder dan 300€, dus dat valt sowieso af met mijn budget.

@Keken: ben je er zeker van dat het een pixma 4000 is, en niet die multifunctional die (op enkele plaatsen) onder dezelfde naam te vinden is?
http://www.mediaart.co.yu/images/stampaci/pixma4000.jpg

ik heb het over volgende printer. volgens mij ligt het papier daar echt wel onderaan in. Ik heb nog gezocht op de site van canon, maar daar staat gelijk geen brochure van de printer. Het papier kan toch in een papierlade? als dit het geval is, ga ik toch deze nemen

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:42

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ja, papier kan in een papierlade. Ik heb hem hier staan, dus...

Verwijderd

Topicstarter
ok, die ga ik gaan halen

thx voor de hulp
Pagina: 1