[msn] messenger wil steeds bestand downloaden

Pagina: 1
Acties:

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen een vreemd probleem. Als ik me aanmeld bij MSN Messenger vraagt hij steeds of ik een bestand wil downloaden, met de volgende link: http://burroughs.egoactive.com/quantiq/zangeres.mp3

Ik dacht eerst aan een virus, maar scannen op virussen en spyware leverde me niks op (Ms anti-spyware en Norton antivirus, met nieuwste updates). Ik heb uiteindelijk toch maar gewaagd het bestand te downloaden, en meer dan een geluidfragment van 15 seconden lijkt het niet te zijn. De site waar de link naar verwijst geeft ook geen nuttige informatie, de main site geeft alleen het woord "index" en ../quantiq geeft "de vrieze".

Het irritante van dit verschijnsel is dat MSN dus elke keer bij het aanmelden vraagt dit bestand te willen downloaden, en dit gebeurd ook meestal als ik MSN minimaliseer in de sys-tray en daarna weer open.

Iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

Verdere info: Windows XP Prof, laatste versie MSN.

[ Voor 5% gewijzigd door .daan op 25-08-2005 12:45 ]

public void ik()

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 23:01
Heb dit trouwens met msn. Steeds als ik msn start ziet ik dit in netstat.

wc-41.r-195-85-129.essentkabel.com:http het heeft met msn te maken want tcpview geeft er zon msn icoontje aan

• The Eagle
  • Laatst online: 23:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

mja, die ms antispyware staat nog in de kinderschoenen. Probeer hitmanPro eens, kijken of die iets oplevert.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• .daan

.daan

Topicstarter
The_Eagle schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 13:04:
mja, die ms antispyware staat nog in de kinderschoenen. Probeer hitmanPro eens, kijken of die iets oplevert.
Ik heb net Hitman Pro gedraaid, en deze meldt:
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe lijkt verdacht (maar is volgens bibliotheek veilig)
Is dit standaard bij Hitman Pro of wijst dit erop dat er iets mis is met de messenger? Ik heb MSN al eens opnieuw geinstalleerd, maar dit heeft niet geholpen.

public void ik()

• kingmuze
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-11-2025

kingmuze

so don't fear

(jarig!)
Daantjuh schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 18:24:
[...]

Ik heb net Hitman Pro gedraaid, en deze meldt:

[...]

Is dit standaard bij Hitman Pro of wijst dit erop dat er iets mis is met de messenger? Ik heb MSN al eens opnieuw geinstalleerd, maar dit heeft niet geholpen.
Ik heb hier ook al last van, heb zolangzamer hand van alles geprobeerd maar kan nog steeds niets vinden :S

[gvr]muze[nl] says: fear is the mind killer

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-06 16:07
Ik weet wat het is!!
Het is van die flash banner die altijd onder je msn staat, als je dan met je muis er overheen gaat dan hoor je dat geluids fragment. De reclame gaat over de postbank denk ik.

Hallo!

• .daan

.daan

Topicstarter
YoramScheer schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:56:
Ik weet wat het is!!
Het is van die flash banner die altijd onder je msn staat, als je dan met je muis er overheen gaat dan hoor je dat geluids fragment. De reclame gaat over de postbank denk ik.
En als je die banner zoals ik niet onder je msn hebt staan? Of kan het dat ik die banner niet totaal heb uitgeschakeld maar alleen heb verborgen, en hij dus toch dat fragment wil downloaden?

public void ik()

Pagina: 1