Toon posts:

Windows start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon niet echt een passend forum kiesen, dus toch maar deze aangezien ik denk dat dit het dichts bij komt.

Dit is het probleem;
Na een Clear Cmos te hebben gedaan, kreeg ik de pc op geen andere mogelijkheid uit dan de stekker eruit te trekken, dit met gevolg dat windows niet meer opstarte en een fout gaf in onder andere sys.ini...
Ook kon ik windows niet meer opnieuw instaleren omdat hij of vastliep tijdens het checken van hardware etc... of een blauw scherm gaf als hij daarmee klaar was.
Toen heb ik op mijn pc (specs in signature) de schijf leeggehaald en windows eropgezet, dit ging allemaal prima. Toen heb ik de schijf weer teruggetzet op de andere pc, maar hij wilde weer windows niet opstarten, ditmaal krijg ik het bericht; PRESS A KEY TO REBOOT... geen foutmelding, alleen dit. Ik kan verder wel in mijn bios, alle gegevens in bios kloppen ook, hij herkent alles.. het probleem zit hem in het opstarten van windows.

Nu mijn vraag;
Wat kan hier kapot aan zijn, Is het mijn moederboard, processor, of zie ik gewoon iets over het hoofd? :?

Systeem:
Asus A7V600-X
AMD Athlon 2000 XP
512 mb DDR
60 gig HD
VGA Radeon 9600

Verwijderd

Ja je kan natuurlijk niet op een andere computer windows gaan installere en dan de hardeschijf in een andere computer stoppen en er van uitgaan dat het werk.
Windows zal heel andere drivers op je hd zetten als bij jou computer omdat de hardware verschilt.
Dus dit is gewoon niet mogelijk.
Maar hoezo leg je ook niet even uit hoezo je het bios gereset hebt?

Verwijderd

zet de bios nogmaals eens op default en kijken wat ie dan doet..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Om welke versie van Windows gaat het?
PRESS A KEY TO REBOOT
De oorzaak is vaak de harddisk. Een PC kan alleen booten van een primaire partitie die op actief is gezet. Dit kun je controleren met o.a. FDISK en partitionmagic (bootdiskettes). Verder zou ik in geval van een NT-based Windows de boot.ini ook controleren of deze nog correct is afgesteld ten opzichte van de schijfconfiguratie.
omdat hij of vastliep tijdens het checken van hardware etc... of een blauw scherm gaf als hij daarmee klaar was.
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Inkoppertjes: geheugen of CPU. Test o.a. met memtest86.

Verder is het idd niet wijs om Windows compleet te installeren op een PC met afwijkende specs dan de PC waar je deze OS wil gaan gebruiken. Overigens hoeft dit niet de oorzaak te zijn voor de PRESS A KEY TO REBOOT foutmelding. Windows zou pas tijdens het laden vastlopen of erna in de GUI mode.

[ Voor 39% gewijzigd door BalusC op 25-08-2005 11:57 ]

Verwijderd

Als hij nou fouten geeft tijdens het installeren van windows is dat meestal een geheugen probleem.
Anders download je memtest86 even en controleer je je geheugen even.

Verwijderd

Topicstarter
Bios heb ik geresset vanwege 2e hands computer, (verder legaal hoor) Hij liep vast met een hoge resolutie na wat browser te openen, ik dacht mischien aan instellingen die fout stonden in bios (voltages, agp, dingen waar ik niet veel verstand van heb) Nu heb ik dat gedaan dmv jumpertje, iets waar ik niet vervreemd van ben.
Nu is het ook zo dat als ik de windows cd in de computer stop hij weer vastloopt tijdens de installatie..

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Post overigens ook de volledige foutmelding van de bluescreen. Je kunt de BSOD zelf troubleshooten adhv de BSOD guide die je in de troubleshooter kunt vinden :)

Verwijderd

Kijk even bij mijn andere post.
en draai dat programma is
En installeren op een andere pc en dan de harde schijf weer terug in een andere pc gaat volgens mij gewoon 9 van de 10x niet goed

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 11:59 ]

Verwijderd

en nu eens bios defaults loaden in de bios zelf en niet dmv jumpertje?

Verwijderd

Topicstarter
Blue screens krijg ik niet meer, ook niet als ik de setup wil draaien.
Het was eerst een IRQL_LESS_OR_EQUEL.. oid, en nog een ander waarvan ik niet meer weet wat er stond..

Ik ga eerst de memstest even proberen..

Verwijderd

Memtest moet wel een paar uur draaien of je moet meteen fouten krijgen dan kan je meteen stoppen, want je mag echt geen 1 fout krijgen!!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:10

job

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 11:57:
Nu is het ook zo dat als ik de windows cd in de computer stop hij weer vastloopt tijdens de installatie..
Kijk eens of jij in je bios een instelling kan vinden met ongeveer de volgende naam.
Boot virus detection.
Staat die aan?? zet die dan uit.

Verwijderd

Topicstarter
Kan die instelling niet vinden, ben nu memtest aan het draaien (duurt inderdaad lang)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 12:22 ]

Verwijderd

HEHE als ik memtest draai laat ik hem meestal een uur of 12 draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Allright, memtest heb ik afgebroken, had inderdaad fouten:
foto errors

Betekend dit dat mijn memory kapot is of is het iets anders, (Las over dat ook aan CPU kon liggen??)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Moeilijk te zeggen. Tijdens test 5 kan het ook aan de CPU liggen. Probeer eens de CPU te downclocken en/of met geheugenreepjes te husselen (andere sloten, 1 voor 1 proberen, etc) en daarna opnieuw te memtest86'en :)

Overigens acht ik de kans groter dat het aan het geheugen ligt, aangezien de XP setup nogal geheugengevoelig en -intensief is.

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 25-08-2005 13:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij deed later ook test 7 fout... maar ik ga het even proberen.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verdenk het geheugen maar :) Mogelijke CPU-related fouten komen meer voor tijdens test 5 en test 8.

Verwijderd

Topicstarter
ok.. dank voor al uw hulp _/-\o_ (ook al is het vanzelfsprekend :P)
Ik zal de laaste testjes nog uitvoren voor het zeker zijn..
Pagina: 1