Toon posts:

Hoe laptop proper houden?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.312 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit passend was voor een nieuw topic te starten, misschien werd dit reeds besproken maar ik vond het een nogal leuk onderwerp...

Ik bezit sedert enkele maandjes over een laptop (i9300 dell notebook), m'n eerste, en vroeg me af
wat jullie allemaal doen om dat ding proper te houden?! M'n doelstelling is tenslotte dat hij zo lang
mogelijk nieuw blijft...

Mijn voornemens zijn telkens wanneer ik op m'n toetsenbord tokkel ervoor zorgen dat m'n handen proper/gewassen zijn zodat er zeker geen vettige plekken of wat dan ook achterblijven... :*)
Ik heb me onlangs ook een mini swiffertje in een lokale hier-koop-je-vanalles-winkel gekocht om m'n
scherm alsook toetsenbord van stof te onthouden.

Na het flaptoppen plaats ik hem ook telkens terug in m'n draagtas en breng ik die buiten het bereik
van m'n hond, schoonzus en andere Gekke diersoorten..

Ik vroeg me af ofdat er speciale producten op de markt zijn om het scherm te knn reinigen?
op het net vond ik vaak dit terug: Water (duh!), Isopropyl Alcohol en Petroleum Benzine

Gebruik nooit:
• Acetone
• Ethyl alcohol
• Ethyl acid
• Ammonia
• Methyl chloride

Heb ik laptopsmetvrees of behandelen jullie die dierbare laptop ook op gelijkaardige manier?

*just checking* (8>

Wouke

• Pegasus81
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 19:56

Pegasus81

Group: Infinity

Je hebt wel een beetje smetvrees geloof ik, maar zelf gebruik ik altijd een extern toetsenbord en muis met mijn laptop. Niet omdat ik het toetsenbord van de laptop schoon wil houden, maar omdat het fijner typt. Als jij nu ook een extern toetsenbord en muis gaat gebruiken, hoef je je laptop niet eens aan te raken :)

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

Verwijderd

Topicstarter
Pegasus81 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 11:43:Als jij nu ook een extern toetsenbord en muis gaat gebruiken, hoef je je laptop niet eens aan te raken :)
Ik gebruik zo'n pocketmuisje van microsoft. Works great!
Heb onlangs een nieuwe logitech gekocht maar deze springt voortdurend, maar das een andere zaak ;)

Een extern toetsenbord zie ik me niet direct gebruiken... anders wordt hij niet echt meer 'portable', kgebruik hem namelijk telkens op 3 verschillende plaatsen.. (thuis, werk, vriendin) :+

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Om ook het stof onder de toetsen te verwijderen gebruik ik altijd een bus met spuitlucht.
Verder ben ik blij om te lezen dat ik niet de enige was die voor gebruik altijd z'n handen schoonmaakt.
Nu doe ik dat niet meer altijd, maar toen ik een witte iBook had wel, in ieder geval wel na lezen van tijdschriften en kranten ivm afgeven van drukinkt.
Het scherm houd ik schoon en stofvrij met Swiffer en af en toe een vochtige of droge doek.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Topicstarter
Canaria schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 11:55:
Om ook het stof onder de toetsen te verwijderen gebruik ik altijd een bus met spuitlucht.
Ja!! Net wat ik nodig heb!! zoiets geloof ik?
Afbeeldingslocatie: http://discountoffice.nl/icimages/720471.jpg
enig idee waar ik zoiets vind? kzal alvast euroshop eens proberen..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 12:03 ]

Verwijderd

Ja idd ... dat soort busjes gebruik ik daar ook altijd voor ... werken ook perfect om spinnen uit ouwe P1 voedingen te blazen 8)

En wat betreft handen wassen e.d. ... ik doe het zelf niet, maar het zou wel nuttig zijn eigenlijk.
en een externe muis is wel een aanrader eigenlijk, het werkt zowieso fijner ( maar das persoonlijk ) maar het houdt ook je Touchpad schoner, want die dingen worden al snel vies door vette vingers / zweet, e.d. ... voor stof op je scherm ... een swiffer doekje ofzo, zoals al eerder aangegeven.

P.S. als je een externe muis koopt ... doe dan wel een optische, die balletjes worden ook zo gauw vies, en daardoor werken ze ook niet lekker meer ;)

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 23:31

Crazy-

Best life ever

die busjes gebruiken wij ook, werkt perfect. Elke dag weer stofzuigen hier als er pc's geweest zijn :)

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
handen wassen doe ik niet voor het laptoppen, maar na het pissen en aanverwanten. Ik heb een extern tobo + muis, dus die van mijn laptop gebruik ik nauwelijk. Ik heb ooit al eens voor m'n tft's speciale schoonmaakdoekjes gekocht dus die gebruik ik voor scherm, toetsen, behuizing e.d.
Het stof onder mijn toetsen verwijder ik door het ding af en toe op zijn kop te houden en uit te schudden :X

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 16:07

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Mijn powerbook (aluminium) heeft gaten (waar de polsen steunen) door het zuur van zweten.
Dell laptops wordt t plastic "gladder" bij de polsen.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

schoonmaken kan best met alcohol. als ik mijn laptop schoon maak (eens in de paar maand...) dan doe ik dat gewoon met brandspiritus (85% alcohol met wat kleur en geurstoffen om je ervan te weerhouden om het op te drinken ;) )

brillendoekjes werken geweldig op TFT's

stof blaas je weg met een compressor(tje) of een busje perslucht (te koop bij de betere elektroboer)

btw, als je je zo druk maakt over het schoonhouden van je notebook vraag ik me sterk af of je aan smetvrees lijdt... ik zou eens een doktersbezoekje afleggen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door McKaamos op 25-08-2005 12:23 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-10 15:11

Aapje

Opel-beun
Alcohol op plastic levert dof plastic op he....
En Alcohol dat sterk genoeg is bijt de bovenlaag van 't plastic eraf.
En brillen doekjes op TFT? Natte doek is voldoende hoor :)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

BaBoOn schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 12:25:
Alcohol op plastic levert dof plastic op he....
En Alcohol dat sterk genoeg is bijt de bovenlaag van 't plastic eraf.
En brillen doekjes op TFT? Natte doek is voldoende hoor :)
brillendoekjes zijn vaak antistatisch ;) trekt je TFT wat minder stof aan
en alcohol op plastic heeft bij mij nog geen problemen opgeleverd... mijn notebook heeft overal nog de structuur zitten, en is ondertussen een jaar of 5 oud...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
FireWurX schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 12:22:
btw, als je je zo druk maakt over het schoonhouden van je notebook vraag ik me sterk af of je aan smetvrees lijdt... ik zou eens een doktersbezoekje afleggen ;)
Hoh, mijn kamer bewijst eigenlijk onmiddellijk het tegendeel. kDenk niet dat het zo erg is :P
Heb gewoon véél zorg voor duurzame dingen en zaken waar ik me ferm aan hecht...

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

FireWurX schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 12:27:
[...]

brillendoekjes zijn vaak antistatisch ;) trekt je TFT wat minder stof aan
en alcohol op plastic heeft bij mij nog geen problemen opgeleverd... mijn notebook heeft overal nog de structuur zitten, en is ondertussen een jaar of 5 oud...
Waarbij de gemiddelde opticien het gebruik van brillendoekjes op huidige brillen ook afraadt.
Waarom? Vanwege het feit dat er tegenwoordig veelvuldig kunststofglazen zijn en die worden van coating laagjes voorzien (zoals tegen het krassen), maar ook gewone glazen hebben tegenwoordig ook wel coating (ontspiegeld glas, andere tint erin, etc.).
De chemicalien in die brillenpoetsdoekjes tasten dat soort coating lagen aan.
Daarom ook een natte doek voor zowel je CRT scherm, TV, bril (hoewel zeep weer wel kan) en TFT scherm, dat tast de boel niet aan.
Anyway, als je doffe plekken en witte vlekken op je TFT scherm wil hebben moet je zo'n brillenpoetsdoekje en dingen als alcohol (en dat alcohol zit ook in die brillenpoetsdoekjes toruwens) e.d. gebruiken.
Niet al te hard gaan drukken op je TFT scherm is ook aan te raden, te hard drukken is niet bepaald goed voor de pixels. Het scherm kapot drukken lukt je niet zo snel, dan moet je onwijs veel kracht gaan zitten wil het barsten.
Pagina: 1