Informatie verzenden naar CMS gaat niet goed

Pagina: 1
Acties:

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-04 23:06
Ik ben voor een stageopdracht bezig met een content management systeem. (Exponent) De hosting van het content management systeem gebeurd intern. Als ik het systeem rechtstreeks op het ip bezoek gaat alles goed. Pagina’s worden goed weergegeven. Sinds kort is er een domeinnaam gekoppeld aan het ip adres. Het probleem is dat het submitten van informatie niet meer goed gaat.

Bijvoorbeeld ik wil gebruik maken van de inlogfunctionaliteit. Als ik probeer in te loggen krijg ik 403 error terug. Bij andere pagina’s komt de informatie soms helemaal niet over. Het bijzondere aan het hele verhaal is dat het alleen in internet explorer gebeurd Bij Firefox levert me dit geen problemen op.

Ik heb ooit eens ergens gelezen dat een apestaartje in je adres mogelijk niet goed gaat in internet explorer. Zou dat het probleem kunnen zijn?

Dit adres rechtstreekt in de browser intypen gaat wel gewoon goed. Maar achter een domeinnaam gaat het niet goed.
code:
1
http://00.00.00.00/exponent/index.php?module=searchmodule&src=@random4244211537043&action=search&search_string=microsign

Btw.. de link verschijnt niet in de adresbalk. Alleen de domeinnaam is te zien. Zal je vast wel een mooie term voor hebben.. :P

[ Voor 9% gewijzigd door HawVer op 25-08-2005 11:22 ]

http://hawvie.deviantart.com/

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

serverspecs? draatie toevallig bij je thuis achter een router? want daar zijn wel eens probz mee...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:49
Hoe lang is de domeinnaam al gekoppeld aan het IP?
Kan zijn dat je DNS nog niet is geupdate...

Hm, goed punt.. server intern bereiken is geen probleem, maar via internet weer naar intern gaan via die domeinnaam kan niet.

[ Voor 41% gewijzigd door Willem op 25-08-2005 11:24 ]

Motor onderhoud bijhouden

• HawVer
FireWurX schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 11:22:
serverspecs? draatie toevallig bij je thuis achter een router? want daar zijn wel eens probz mee...
Het is een windows server. En volgens mij draait hij inderdaad achter een router.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

HawVer schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 11:24:
[...]

Het is een windows server. En volgens mij draait hij inderdaad achter een router.
mjah een windows server zegt nog niet zoveel... apache? iis? php? asp? mysql? mssql?
ik denk namelijk dat het in de config van de server zit, die niet weet dattie aan een bepaalde domain name gekoppeld zit.

btw, i think i know you ;) zegt HZ Computers je iets?

• HawVer
FireWurX schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 11:27:
[...]

mjah een windows server zegt nog niet zoveel... apache? iis? php? asp? mysql? mssql?
ik denk namelijk dat het in de config van de server zit, die niet weet dattie aan een bepaalde domain name gekoppeld zit.

btw, i think i know you ;) zegt HZ Computers je iets?
PHP op IIS. Ik gebruik interbase voor database. Het zou niet mijn keuze geweest zijn, maar wat de opdrachtgever wil wordt gedaan. :)

offtopic:
Ik weet niet of ik jou ken.. :P Ik werk bij HZ Computers. FireWurX, de naam komt me wazig bekend voor.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

HawVer schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 11:36:
[...]

PHP op IIS. Ik gebruik interbase voor database. Het zou niet mijn keuze geweest zijn, maar wat de opdrachtgever wil wordt gedaan. :)

offtopic:
Ik weet niet of ik jou ken.. :P Ik werk bij HZ Computers. FireWurX, de naam komt me wel ergens wazig van voor.
offtopic:
ik ben dat langharige stuk tuig dat samen met Eisse een schoolproject heeft gedaan @ HZ ;)
doe Marcel, Peter en Eisse maar ff de groetjes van me als je ze ziet :)
je staat trouwens in mijn MSN lijst :P

anyway, volgens mij moet je IIS vertellen dattie een bepaald domain heeft.
denk dattie zijn interne IP naar je toe stuurt als je het domain probeert te bereiken (heb dat prob wel eens gehad met apache.. weet het alleen niet op te lossen)

Pagina: 1