het zal ook eens niet...
kheb een probleem
eerst maar es ff de code (bepaalde packages zijn wel nodig!)
Dit is een programma dat in de tutorial van Sun staat... ik heb hem exact overgenomen ( op commentaar na dan), en (volgens de tut) moet er nu een mooi plaatje komen in de applet / frame...
echter blijft het scherm wit
het vreemde vind ik dat in de tut geen verwijzing word gemaakt naar de paint() methode... iemand een idee wat ik hier mee aanmoet?
kheb een probleem
eerst maar es ff de code (bepaalde packages zijn wel nodig!)
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
| import java.applet.Applet; import java.awt.BorderLayout; import java.awt.Frame; import java.awt.event.*; import javax.media.j3d.*; import com.sun.j3d.utils.applet.MainFrame; import com.sun.j3d.utils.geometry.ColorCube; import com.sun.j3d.utils.universe.*; import javax.vecmath.*; /** * Een simpel Java3D test programma. */ public class HelloJava3D extends Applet { public HelloJava3D() { // Leuke layout adden setLayout(new BorderLayout()); // Canvas maken voor voor het goede doel... Canvas3D canvas = new Canvas3D(SimpleUniverse.getPreferredConfiguration()); // De inhoud van het universum maken en compilen BranchGroup scene = createSceneGraph(); scene.compile(); // Het universum maken SimpleUniverse sU = new SimpleUniverse(canvas); // Beetje op afstand zetten sU.getViewingPlatform().setNominalViewingTransform(); // De inhoud toevoegen sU.addBranchGraph(scene); // Klaar maken voor het tekenen add("Center", canvas); } /** * Maakt de inhoud van het universum. */ public BranchGroup createSceneGraph() { BranchGroup objRoot = new BranchGroup(); // Leuk blokje :) objRoot.addChild(new ColorCube(0.4)); return objRoot; } /** * Maakt het mogelijk om de applet in een Frame te bekijken. */ public static void main() { Frame frame = new MainFrame(new HelloJava3D(), 256, 256); } } |
Dit is een programma dat in de tutorial van Sun staat... ik heb hem exact overgenomen ( op commentaar na dan), en (volgens de tut) moet er nu een mooi plaatje komen in de applet / frame...
echter blijft het scherm wit
het vreemde vind ik dat in de tut geen verwijzing word gemaakt naar de paint() methode... iemand een idee wat ik hier mee aanmoet?